ALI SE RESNIČNO SPLAČA GLEDATI NA NAJNIŽJO PORABO NA VOZILU? KAJ GRE LAHKO NAVZKRIŽ PRI NAKUPU IN UPORABI?
Dandanes se pri nakupu avtomobilov čedalje več ljudi obremenjuje s porabo goriva. Seveda okoljevarstveniki pritiskajo, cene goriv se višajo in davki na potratne avtomobile z večjimi prostorninami postajajo večji. Ravno zato se čedalje več strank odloča za nakup avtomobila, ki ima vgrajen pogonski agregat manjše prostornine, ali pa že pri svojem obstoječem avtomobilu gledajo na vsak porabljen deciliter.
NEKDANJE TRI LITRSKE MOTORJE ZAMENJUJEJO DVO LITRSKI
Dvolitrske zamenjujejo motorji prostornin 1.4-1.6 litra, v manjših avtomobilih pa lahko opazimo čedalje več 1.0 litrskih motorjev. Vse v imenu manjše porabe in čistejšega izpuha. Ti motorji sicer niso nujno šibkejši, se pa v večini primerov pozna pri navoru in samem delovanju motorja zaradi manjšega števila valjev. Pogonski agregati so nasploh bolj ‘naviti’, za željen učinek pa ponavadi potrebujemo več plina kot pri večjih motorjih, kar se pozna tudi pri porabi.
Če pustimo nakup avtomobilov z manjšo prostornino motorja ob strani imamo lahko po drugi strani s pretiranim ‘šparanjem’ pri svojem avtomobilu, le še dodatne probleme in stroške. Vsi moderni dizelski avtomobili (in po novem tudi bencinski) so namreč opremljeni s filtrom trdih delcev, ki pa za regeneracijo potrebuje določeno število vrtljajev za določen čas. Če se torej ne peljete pogosto po avtocesti, na podeželskih cestah pa ga vozite le nekaj nad 1.000 obratov na minuto, da bi porabo zbili še za kak deciliter, se bo ta slej kot prej zapacal, vi pa boste morali obiskati najbližji servis. Tam vam bodo prisilno sprožili regeneracijo, v nekaterih primerih pa bo potrebno filter celo zamenjati, kar pa vas bo lahko drago stalo.