kategorije članka

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do teh odstopanj.

Kako proizvajalci merijo doseg?

Proizvajalci električnih vozil doseg merijo z uporabo standardiziranih testnih ciklov, kot so:

  • WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure): Trenutno najpogosteje uporabljena metoda, ki natančneje odraža realne vozne razmere v primerjavi s starejšimi standardi. V praksi lahko pričakujete 10–20 % nižji doseg od deklariranega.
  • NEDC (New European Driving Cycle): Zastarel standard, ki pogosto močno precenjuje dosege, z odstopanji tudi do 30 % ali več.
  • EPA (Environmental Protection Agency): Konzervativnejši standard, ki se uporablja v ZDA in daje bolj realne ocene. Odstopanja so običajno manjša, v povprečju okoli 5–10 %.

Kljub temu se te metode izvajajo v laboratorijskih pogojih, ki niso povsem skladni z resničnimi voznimi razmerami. Zato je dejanski doseg električnega avtomobila pogosto nižji od navedenega.

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01

Kaj vpliva na realni doseg?

Razlike v realnem dosegu električnih avtomobilov so posledica različnih dejavnikov:

  1. Vremenske razmere:
    • Nizke temperature lahko zmanjšajo doseg za 20–40 %. Pri mrazu baterije delujejo manj učinkovito, dodatna energija pa je potrebna za ogrevanje kabine.
    • Vroče vreme lahko povzroči povečano porabo energije zaradi klimatske naprave.
  2. Hitrost vožnje:
    • Pri višjih hitrostih, zlasti na avtocestah, se zaradi povečane zračne upornosti poraba energije močno poveča.
    • Pri mestni vožnji z regenerativnim zaviranjem je poraba manjša, zato je doseg večji.
  3. Topografija:
    • Vožnja po hribovitih območjih povečuje porabo energije zaradi vzponov.
    • Spusti lahko nekoliko povrnejo energijo z regenerativnim zaviranjem.
  4. Vozni stil:
    • Agresivna vožnja s pogostimi pospeški in zaviranji zmanjšuje doseg.
    • Varčna vožnja ga lahko poveča.
  5. Uporaba dodatnih sistemov:
    • Klimatska naprava, gretje sedežev in drugi električni sistemi porabijo energijo iz baterije.

Primeri realnih odstopanj

Na podlagi podatkov in testov, ki so jih v realnih pogojih preizkusili pri AMZS, so odstopanja med obljubljenimi in dejanskimi dosegi pri nekaterih modelih sledeča:

amzs test električarjev
Vir:AMZS

Razumevanje, kako dejavniki, kot so vreme, hitrost in vozni stil, vplivajo na doseg, je ključno za realna pričakovanja pri uporabi električnih avtomobilov. Medtem ko proizvajalci zagotavljajo optimistične ocene, je pričakovanje nekoliko manjšega dosega v praksi bolj realistčno. Prava ocena dosega je mogoča le z upoštevanjem realnih razmer, zato je koristno, da pred nakupom preverite neodvisne teste in izkušnje drugih uporabnikov.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču

VSI BLOGI

Veliki test zimskih pnevmatik 2024/2025

Čeprav smo pred kratkim povzemali test celoletnih pnevmatik, kjer so pri AMZS in ostalih evropskih avtomobilističnih klubih ugotovili, da se njihove zmogljivosti z vsako generacijo izboljšujejo, še vedno velja, da v pravih zimskih razmerah prave zimske pnevmatike ostajajo nepremagljive. To potrjuje tudi njihov letošnji skupni preizkus zimskih pnevmatik, kjer so