kategorije članka

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki? 

Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno za vse proizvajalce avtomobilov, ki prodajajo vozila na trgih EU. To zahteva uredba EU 2017/11511, ki predpisuje, da morajo biti avtomobili, homologirani po začetku leta 2021, opremljeni z napravo OBFCM (On Board Fuel Consumption Monitoring). Ta naprava beleži prevožene kilometre in porabo goriva skozi celotno življenjsko dobo vozila. Poleg tega uredba določa standardiziran vmesnik, ki omogoča dostop do podatkov in njihovo analizo, vključno s podatki o porabi goriva, prevoženih kilometrih in nekaterih drugih parametrih delovanja vozila.

mercedes benz

Ta obveznost velja za vse nove avtomobile z motorji na notranje izgorevanje (bencinske, dizelske in hibridne, tudi priključne hibride), homologirane od začetka leta 2021 dalje. Izjema so električna vozila ter vozila na utekočinjen naftni plin (LPG) ali zemeljski plin (CNG). Podatki o porabi goriva in drugih parametrih naj bi omogočili tehničnim službam EU boljše spremljanje povprečne porabe voznega parka ter natančnejše primerjave med laboratorijskimi meritvami in dejansko porabo. S tem želijo v prihodnje izboljšati izračun emisij CO2 in oblikovati nove okoljske standarde.

young woman riding autonomous car. self driving vehicle. driverless car.

Proti koncu leta bo Evropska komisija začela objavljati združene in anonimizirane podatke o dejanski porabi goriva za različne modele avtomobilov. To bo pripomoglo k boljšemu obveščanju kupcev in uporabnikov vozil. Podatki o porabi goriva in prevoženih kilometrih se posredujejo prek brezžičnih povezav ali ob obisku pooblaščenih servisov, kjer jih tehnik pridobi z uporabo OBD priključka. Kljub temu EU še ni določila podrobnih protokolov glede varnosti in procesov pri prenosu teh podatkov, zato ostaja nejasno, kdo in kako dostopa do njih. Od maja 2023 naj bi te podatke zbirali tudi ob rednih tehničnih pregledih vozil po celotni EU.

Pri vseh avtomobilih so pri nemškemu ADAC lahko prebrali naslednje podatke:

  • porabo goriva v celotnem obdobju uporabe (v litrih),
  • število prevoženih kilometrov v celotnem obdobju uporabe (v km),
  • pretok goriva v motorju v celotnem obdobju uporabe (v gramih na sekundo),
  • pretok goriva v motorju v celotnem obdobju uporabe (v litrih na uro),
  • pretok goriva v vozilu v celotnem obdobju uporabe (v gramih na sekundo),
  • povprečna hitrost (v kilometrih na uro).

Kako dostopni so ti podatki?

Nemški avtomobilski klub ADAC je s testiranjem ugotavljal, kaj natančno beležijo sodobni avtomobili. Njihovi tehniki so s pomočjo posebne naprave za branje avtomobilskih podatkov preverili 43 vozil različnih znamk, opremljenih z bencinskimi, dizelskimi in priključno-hibridnimi pogonskimi sistemi. Rezultati so pokazali, da so podatki večinoma dostopni, kot zahteva zakonodaja EU. V večini primerov so podatki ustrezali dejanskemu stanju, z nekaj izjemami – na primer, pri enem od vozil zabeleženi prevoženi kilometri niso ustrezali prikazu na števcu. Pri enem priključnem hibridu pa je bil zapis o pridobljeni električni energiji nelogičen.

Od 1. aprila 2022 proizvajalci že morajo Evropski komisiji posredovati zbrane podatke, opremljene z VIN številko vozila. Te podatke bo obdelovala in hranila Evropska okoljska agencija (EEA).

Večina voznikov verjetno ne posveča velike pozornosti temu, kako se uporabljajo podatki, ki jih beleži njihovo vozilo. Nekateri pa bi lahko bili zaskrbljeni, saj gre za podatke, ki so del osebnih informacij, zaščitenih z različnimi pravnimi akti, vključno z GDPR. Po tej uredbi bi morali imeti uporabniki možnost, da se odločijo, ali želijo deliti svoje podatke. Vendar uredba o beleženju avtomobilskih podatkov te možnosti lastnikom vozil ne omogoča.

what is a car diagnostic test pexels mídia 4116193

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču

VSI BLOGI

Veliki test zimskih pnevmatik 2024/2025

Čeprav smo pred kratkim povzemali test celoletnih pnevmatik, kjer so pri AMZS in ostalih evropskih avtomobilističnih klubih ugotovili, da se njihove zmogljivosti z vsako generacijo izboljšujejo, še vedno velja, da v pravih zimskih razmerah prave zimske pnevmatike ostajajo nepremagljive. To potrjuje tudi njihov letošnji skupni preizkus zimskih pnevmatik, kjer so