kategorije članka

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki močno oslabijo akumulator. Da bi se temu izognili, je priporočljivo avtomobil parkirati v senci, pod nadstreškom ali v garaži.

Zakaj vročina škoduje akumulatorju?

Višje temperature morda res začasno povečajo zmogljivost akumulatorja, a hkrati pospešijo njegovo degradacijo. Poleti oslabljeni akumulator pozimi težje zagotavlja zadostno energijo za zagon motorja, saj je pri temperaturah okoli 0 stopinj Celzija njegova zmogljivost že v osnovi za 20 % nižja kot pri idealnih pogojih. Tako posledice poletne vročine pogosto občutimo šele v zimskih mesecih.

Ko je akumulator izpostavljen visokim temperaturam, se poveča izhlapevanje elektrolita in korozija notranjih komponent, kar vodi do hitrejših okvar. Če temperatura okolja naraste s 25 na 35 stopinj Celzija, se korozija in samopraznjenje akumulatorja podvojita. Prav zaradi teh vplivov proizvajalci vse pogosteje akumulatorje dodatno zaščitijo ali jih celo prestavijo v hladnejše predele avtomobila, kot je prtljažnik.

akumulatorji nasvet amzs 13

Najboljša preventiva za zaščito akumulatorja je preprečevanje prekomernega segrevanja vozila. Če avtomobil dlje časa stoji na neposrednem soncu, se tveganje za okvaro akumulatorja bistveno poveča. Zato je priporočljivo:

  • Avto parkirati v senci, garaži ali pod nadstreškom.
  • Če je vozilo parkirano dalj časa (npr. na letališču), razmisliti o parkiranju v garažni hiši.
  • Redno preverjati kontakte in sponke akumulatorja ter jih zaščititi pred oksidacijo.
  • Skrbeti za pravilno pritrjenost akumulatorja, da ne pride do mehanskih poškodb.

Kateri akumulatorji so bolj odporni?

Različni akumulatorji se razlikujejo po tehnologiji vgrajenega elektrolita, kar vpliva na njihovo zmogljivost in odpornost. Vozila s sistemom start&stop potrebujejo ciklično stabilnejše EFB ali AGM akumulatorje, ki bolje prenašajo hitra polnjenja in praznjenja. Klasični svinčeno-kislinski akumulatorji so sicer cenovno ugodni, a hkrati tudi bolj občutljivi na vročino.

AGM akumulatorji (Absorbent Glass Mat) vsebujejo elektrolit, ki je vezan v steklenih vlaknih, kar preprečuje izhlapevanje in omogoča daljšo življenjsko dobo. Poleg boljše odpornosti na ciklične obremenitve so ti akumulatorji tudi bolj stabilni pri visokih temperaturah, kar jih naredi primernejše za sodobna vozila.

akumulatorji nasvet amzs 7

Vročinska kap akumulatorja

Prekomerno izhlapevanje elektrolita lahko povzroči nenadno odpoved akumulatorja, znano kot vročinska akumulatorska kap. Do tega pride, ko raven elektrolita pade pod kritično mejo, kar povzroči poškodbe elektrod in nezmožnost zagotavljanja ustrezne napetosti za zagon vozila. Pri vzdrževalnih akumulatorjih je priporočljivo redno preverjati nivo elektrolita in po potrebi dolivati destilirano vodo. Vendar pa večina sodobnih akumulatorjev zaradi tehnologije Ca/Ca ne omogoča dolivanja, saj so povsem zaprti.

Visoke temperature prav tako pospešujejo kemične reakcije, kar vodi do hitrejšega praznjenja akumulatorja. Medtem ko nizke temperature upočasnijo kemične procese in celo podaljšajo življenjsko dobo akumulatorja, ekstremna vročina lahko le-to skrajša za 40 %. Po podatkih kanadskega avtomobilskega kluba visoke temperature akumulator poškodujejo in oslabijo kar za 30 % hitreje kot zimski mraz.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču

VSI BLOGI

Veliki test zimskih pnevmatik 2024/2025

Čeprav smo pred kratkim povzemali test celoletnih pnevmatik, kjer so pri AMZS in ostalih evropskih avtomobilističnih klubih ugotovili, da se njihove zmogljivosti z vsako generacijo izboljšujejo, še vedno velja, da v pravih zimskih razmerah prave zimske pnevmatike ostajajo nepremagljive. To potrjuje tudi njihov letošnji skupni preizkus zimskih pnevmatik, kjer so