Ali ste vedeli? Klasične avtomobilske znamke in njihove luksuzne alternative
Na svetu obstaja množica avtomobilskih proizvajalcev, med katerimi nekatere poznamo, nekaterih ne, nekateri pa se pri nas sploh ne prodajajo. Kot smo že pisali v članku o največjih avtomobilskih koncernih, pa večino teh avtomobilskih proizvajalcev obvladuje le kakšnih 10 do 15 velikih korporacij, ostalo pa so večinoma butični proizvajalci ekskluzivnih avtomobilov.
Ravno to je razlog, da je veliko znamk med seboj povezanih, čedalje več pa je tudi sodelovanja med posameznimi proizvajalci. Obstaja pa še ena druga vrsta povezave med znamkami, ki se v največji meri pojavlja v deželah daljnega vzhoda. Govorimo o znamkah, ki niso povsem samostojne, ampak predstavljajo nekak luksuzni podaljšek matičnih znamk. Ustvarjene so bile predvsem zaradi ugleda oziroma renomeja znamke, da kupci ne povezujejo njihovih luksuznih avtomobilov s cenovno ugodnimi, na katerih je matični proizvajalec avtomobilov dejansko zgradil svoj imperij. Če naštejem nekaj primerov boste zagotovo vedeli o čem govorim. Pri Toyoti, se njihova luksuzna znamka imenuje Lexus, pri Nissanu je to Infiniti, Honda ima Acuro na enak način pa je z zagonom znamke Genesis začel razmišljati tudi Hyundai.
Na to niso imune niti evropske znamke. Citroen se je s svojo linijo DS ločil in ustvaril ločeno znamko DS Automobiles, Mercedes-benz je včasih ponujal avtomobile Maybach, ki so se sedaj pridružili matični znamki, a ostajajo sinonim za luksuz. Imamo tudi nekaj znamk, ki so ločene na podoben način a ne zaradi luskuza, temveč zaradi športnosti. Najprej se zagotovo spomnimo italijanskega Abartha, kjer gre le za nabrite različice Fiatov potem je tu na novo obujena francoska znamka Alpine, ki deluje pod okriljem Renaulta in še bi lahko naštevali.
Kot smo že v začetku omenili, so bile te znamke ustvarjene z namenom, da ne bi povezovali luksuznih produktov s cenovno ugodnimi avtomobili matičnih znamk in obstaja tudi nekaj dokazov, da se ob neupoštevanju tega lahko zgodba luksuznega avtomobila poruši, pa čeprav je le ta dober. Najboljši dokaz za to je zagotovo Volkswagen Phaeton.
Narejen je bil z namenom, da postane najboljši in najbolj tehnološko napreden avtomobil na svetu in res je bil. Notri je bilo toliko ‘tehnoloških bombončkov’, da še danes težko najdemo luksuzen avtomobil, ki bi imel vse to, udobje je bilo vrhunsko, lahko pa je imel vgrajen tudi W12 motor iz Bentleya. Zakaj je torej pogorel? Večina meni, da samo zaradi značke. Kdo pa bo plačal več denarja za avtomobil, ki že v imenu znamke pove, da je to avto za navadnega človeka, kot bi takrat plačal za ekvivalentnega Bentleya? Ta znamka je svoj ugled zgradila na cenovno ugodnih, zanesljivih avtomobilih kot je recimo VW Golf in ne na luksuznih avtomobilih kot je Bentley, zato je bilo ljudem nedojemljivo, da bodo dali toliko denarja za ‘ljudski avto’ pa čeprav je dober. Je že res, da izgled ni bil najbolj zanimiv ampak poglejte si Audija A8 iz tistega časa. Povsem ista zgodba, pa Audi z A8 ni pogorel!










