kategorije članka

PORABA GORIVA – SE RESNIČNO SPLAČA GLEDATI NA NAJNIŽJO?

ALI SE RESNIČNO SPLAČA GLEDATI NA NAJNIŽJO PORABO NA VOZILU? KAJ GRE LAHKO NAVZKRIŽ PRI NAKUPU IN UPORABI?

Dandanes se pri nakupu avtomobilov čedalje več ljudi obremenjuje s porabo goriva. Seveda okoljevarstveniki pritiskajo, cene goriv se višajo in davki na potratne avtomobile z večjimi prostorninami postajajo večji. Ravno zato se čedalje več strank odloča za nakup avtomobila, ki ima vgrajen pogonski agregat manjše prostornine, ali pa že pri svojem obstoječem avtomobilu gledajo na vsak porabljen deciliter. 

NEKDANJE TRI LITRSKE MOTORJE ZAMENJUJEJO DVO LITRSKI

Dvolitrske zamenjujejo motorji prostornin 1.4-1.6 litra, v manjših avtomobilih pa lahko opazimo čedalje več 1.0 litrskih motorjev. Vse v imenu manjše porabe in čistejšega izpuha. Ti motorji sicer niso nujno šibkejši, se pa v večini primerov pozna pri navoru in samem delovanju motorja zaradi manjšega števila valjev. Pogonski agregati so nasploh bolj ‘naviti’, za željen učinek pa ponavadi potrebujemo več plina kot pri večjih motorjih, kar se pozna tudi pri porabi. 

Morda se vam zdi, da je to skregano s teorijo. Če bi recimo nekje našel popolnoma ravno cesto in pri obeh na 100 km/h ‘stisnil’ tempomat, bi seveda 1.6 litrski motor porabil manj, pa vendar je realnost drugačna. Živimo v hriboviti državi, kjer že na avtocesti doživimo veliko hribov in dolin, da o podeželjskih cestah sploh ne govorimo. Ravno pri vožnji v klanec se naredi največja razlika, saj se večji in močnejši motor manj napreza od manjšega in posledično porabi manj. Najboljši primer tega v praksi je Mazda, ki navkljub temu, da so vsi tekmeci preklopili na 1.6 litrske turbodizelske agregate, oni še vedno ponujajo svojega 2.2 litrskega, ki je v njihovih vozilih realnosti med najmanj potratnimi v vseh segmentih.
Zato se po mojem mnenju pri nakupu avtomobila ne splača gledati navedene porabe v brošuri, saj so le te ponavadi daleč od realnega stanja. Raje vprašajte koga, ki tak avtomobil že ima in pridobite informacije iz prve roke ali pa si vzemite 10 minut časa in pobrskajte po internetnih forumih. Seveda ne pravim, da bi sedaj vsi morali voziti avtomobile z motorji velikih prostornin in nekaj sto konjskimi močmi. Le ne pričakujte, da boste zaradi nakupa šibkejšega in manjšega motorja, posledično vedno prihranili še pri porabi.

Če pustimo nakup avtomobilov z manjšo prostornino motorja ob strani imamo lahko po drugi strani s pretiranim ‘šparanjem’ pri svojem avtomobilu, le še dodatne probleme in stroške. Vsi moderni dizelski avtomobili (in po novem tudi bencinski) so namreč opremljeni s filtrom trdih delcev, ki pa za regeneracijo potrebuje določeno število vrtljajev za določen čas. Če se torej ne peljete pogosto po avtocesti, na podeželskih cestah pa ga vozite le nekaj nad 1.000 obratov na minuto, da bi porabo zbili še za kak deciliter, se bo ta slej kot prej zapacal, vi pa boste morali obiskati najbližji servis. Tam vam bodo prisilno sprožili regeneracijo, v nekaterih primerih pa bo potrebno filter celo zamenjati, kar pa vas bo lahko drago stalo. 

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču