ZGODBA O DAVKU NA MOTORNA VOZILA

ZGODBA O DAVKU NA MOTORNA VOZILA

Zgodba o Davku na motorna vozila ali ‘Kako so nas leta 2009 ‘oropali’ dobrih avtomobilov!

Kot podjetje, ki ponujamo varno in kvalitetno storitev uvoza vozil po naročilu, ter smo hkrati tudi veliki avtomobilski entuziasti se morda še bolj kot vsi ostali ukvarjamo z vprašanji o davku na motorna vozila ali DMV. Kaj to je in koliko znaša smo že pisali v drugem prispevku (Kaj je davek na motorna vozila?) sedaj pa bi radi povedali še nekaj besed na posledice, ki jih ta davek prinese državni blagajni in še bolj nam avtomobilskim navdušencem.

Ste se kdaj vprašali zakaj je ob pregledu spletnega oglasnika avto.net praktično nemogoče najti BMW E92 M3 z letnikom 2009+? Ali pa recimo Porsche Caymana generacij 987.2 in 981, starejših od letnika 2009 pa je na prodaj kar nekaj? Tudi luksuzne limuzine kot so BMW Serije 5 ali Audi A6 s šestimi valji ali več, so po letniku 2009 pri nas praktično izumrle. Razlog pa je ravno v tem, da je 5. Marca 2009 v veljavo stopil zakon o davku na motorna vozila. To naj bi bil (tako kot mnogi drugi) zgolj krizni ukrep, saj vsi vemo, da se je takrat začela zadnja velika gospodarska kriza, pa vendar tako kot ostali ‘krizni ukrepi’ velja še danes. Zakaj je to vzrok za zgoraj omenjene posledice? Ker naredi avtomobile z večjo močjo in večjo prostornino motorja enostavno predrage za uvoz, kar odvrne še tistih nekaj kupcev, ki si tak avtomobil želijo. V kolikor bi si želeli uvoziti odličen primerek prej omenjenega BMW E92 M3, bi morali državi plačati kar 44% davka na motorna vozila. 20 tisočakov vreden bavarski monstrum, bi vas tako (brez stroškov uvoza) prišel že skoraj 29 tisočakov. To je sicer ekstremni primer a recimo že pri uvozu odličnega primerka Golfa Mk5 R32 z odličnim 3.2 litrskim šestvaljnikom, bi državi primaknili še dodatnih 35 odstotkov cene avtomobila. Morda si mislite: bomo pa na pogodbo napisali mnogo manjšo ceno avtomobila pa bo manjši davek….Pozabite! V kolikor se DURS-u zdi cena za uvoženo vozilo premajhna ga brez predhodnih vprašanj enostavno oceni po Eurotax-u in vam zaračunajo davek glede na njihovo oceno vrednosti avtomobila.

Tudi luksuzne limuzine kot so BMW Serije 5 ali Audi A6 s šestimi valji ali več, so po letniku 2009 pri nas praktično izumrle.

Morda se politiki ob tem zakonu tolčejo po prsih saj bodo obenem obdavčili ‘bogate’, ki si tovrstne avtomobile lahko privoščijo in po drugi strani nadpovprečno polnili državno blagajno. Spet narobe. Davki so tako absurdni, da si tisti ‘prizemljeni’ entuziasti, ki bi si tovrstni avtomobil privoščili, ker si to pač neizmerno želijo, enostavno premislijo in potem raje sklenejo kompromis v obliki predelanega 4 valjnika. Tisti bogati, ki naj bi prispevali s tem v blagajno pa enostavno najdejo druge poti povsem mimo državne blagajne. Zakaj pa mislite, da je na slovenskih cestah toliko nemških, čeških in slovaških registrskih tablic na avtomobilih najvišjega razreda? Ker je neprimerno ceneje. Rezultat? 0€ za državno blagajno.

davek-na-motorna-vozila

 

Davki so tako absurdni, da si tisti ‘prizemljeni’ entuziasti, ki bi si tovrstni avtomobil privoščili, ker si to pač neizmerno želijo, enostavno premislijo in potem raje sklenejo kompromis v obliki predelanega 4 valjnika.

V kolikor bi ta davek na motorna vozila ukinili ali vsaj odstranili dodaten davek na prostornino motorja (naj ostane tisti na emisije CO2) menimo, da bi v Sloveniji zopet doživeli razcvet boljših avtomobilov. Ljudje bi tako bolj gledali na uvoz avtomobila s čim manjšimi izpusti in ne na tiste s čim manjšo prostornino, ki ga moraš bolj priganjati za enak učinek in posledično kuri še več. Posledice bi bile pozitivne tudi za državno blagajno. Vsi bi imeli raje svoje avtomobile registrirane v Sloveniji, če bi morali državi plačati ‘normalen’ davek in ne tako absurdnega. 10% od 50 ali 100 tisočakov vrednega avtomobila je vseeno bolje kot 0% od vozila, ki bi po sedanji zakonodaji moral plačati 25%+ davka, pa ga ne, ker je registriran na Slovaškem. No ja to je samo naše mnenje, kaj pa pravite vi?

Preberite še:

KAJ JE DAVEK NA MOTORNA VOZILA?

ZAKAJ KUPITI VOZILO IZ TUJINE?

OSTALI BLOGI

NAŠA PONUDBA RABLJENIH VOZIL

About the Author