VOŽNJA V SNEGU – NA KAJ PAZITI IN KAKO SE PRIPRAVITI?

VOŽNJA V SNEGU – NA KAJ PAZITI IN KAKO SE PRIPRAVITI?

Vožnja v snegu – na kaj paziti in kako se pripraviti.

Pred nami so hladnejši meseci kjer je velika verjetnost, da se bomo slej kot prej srečali tudi s snežnimi razmerami na cesti. Taki pogoji namreč med vozniki veljajo za najbolj zahtevne, zato je pametno biti pripravljen, dobro pa je vedeti tudi osnove vožnje v snegu. Zato vam v nadaljevanju predstavljamo na kaj paziti in kako se pripraviti na vožnjo v snegu.

Dobre pnevmatike, dobre pnevmatike in še enkrat dobre pnevmatike! Zakaj sem moral kar trikrat ponoviti to besedno zvezo? Ker so le te ključnega pomena za karseda varno in lahkotno vožnjo v snežnih razmerah. V kolikor imate na vozilu stare, obrabljene ali celo letne pnevmatike vam ne bodo pomagali niti opevani štirikolesni pogoni premium znamk. Najprej dobra oprema, potem pa se šele lahko pogovarjamo o varni in optimalni vožnji. No recimo, da imamo primerno ‘zimsko obutev’, kaj pa sedaj? Pri vožnji v snegu moramo najprej prilagoditi hitrost vožnje. To ne pomeni, da ob prvi snežinki hitrost znižate do te mere, da zahteva že skoraj vse štiri smerne utripalke, za vami pa se nabere večkilometrska kolona. Hitrost ustrezno zmanjšamo glede na zunanjo temperaturo in količino snega na vozišču. Marsikdaj lahko v primeru temperatur nekoliko nad ničlo še vedno izdatno sneži, cesta pa je zgolj mokra saj se sneg sproti topi. Takrat seveda ni možnosti poledice, sneg pa se tudi še ne oprijema cestišča zato vozimo temu primerno, torej enako kot takrat, ko pada dež. Spet drugič pa se lahko zgodi, da se zjutraj po obilnem sneženju odpravimo v službo, na cesti pa je 10 ali več centimetrov novozapadlega snega. Takrat je potrebno predvsem voziti z glavo, predvidevati in misliti na varnostno razdaljo. Pri vožnji v snegu je treba paziti, da s krmilnim mehanizmom in stopalkami ne delamo nenadnih gibov, saj bomo le tako obdržali kontrolo nad avtomobilom in nas nič ne bo moglo presenetiti. Pri vožnji v hrib je zagon vaš prijatelj. Ko se enkrat že pričnete vzpenjati po klancu navzgor, bodite izjemno nežni s plinom in pazite, da vam pogonska kolesa ne začnejo vrteti v prazno, saj se takrat koeficient statičnega trenja spremeni v koeficient dinamičnega trenja. Ta je vedno manjši od statičnega, pnevmatike pa zato temu primerno zagotvaljajo manjšo vlečno silo. V kolikor ste nekoliko bolj vešči vožnje v takih razmerah lahko celo izklopite sistem proti zdrsavanju. Takrat klanec najprej napadete ‘z občutkom’ in brez drsenja pnevmatik kot sem opisal prej, v kolikor pa vam proti vrhu izjemno dolgega hriba zmanjka hitrosti in začnejo kolesa neizbežno zdrsavati, pa vam takrat motorna elektronika ne bo odvzela plina in se boste lahko ‘prekrpali’ do vrha – včasih je potrebno tudi to.

car-road-road-trip-12875

Pazite, ko ste enkrat na vrhu se najhujše šele začne. Mnogi namreč zmotno mislijo, da je pri vožnji v snegu najtežja vožnja v hrib, pa vendar je v resnici težja in predvsem nevarnejša vožnja v dolino. V kolikor je klanec izjemno spolzek in spust začnemo s preveliko hitrostjo, nam bodo ob pritisku na zavoro pnevmatike zablokirale(ali se bo vklopil ABS), mi pa bomo povsem izgubili oblast nad vozilom, oziroma bo vozilo začelo še celo pospeševati. Zato je ključno, da spust začnemo z minimalno možno hitrostjo v drugi ali celo prvi prestavi, skozi celoten klanec pa v kolikor je to le možno ne zaviramo z zavorami in pustimo motorju, da delo opravi namesto nas.

Potem je tu še vožnja po avtocesti. Poizkušamo se čim bolj izogibati menjavam voznega pasu, pred večjimi in daljšimi klanci pa velja podobno pravilo kot sem ga opisal prej. Pred klancem naberemo nekoliko večjo hitrost, potem pazimo, da pogonska kolesa ne začnejo zdrsavati predvsem pa se na sredi klanca ne ustavljamo.

photo-1526992392157-1609c5b75bff

Tako, to so nekakšne osnove vožnje v snegu, ki ob primerni opremi in trezni glavi vseeno ni tako nemogoča kot se nekaterim zdi. Za skrajne primere bi priporočal še kakšno manjšo, zložljivo lopato in toplo odejo v prtljažniku, tistim, ki se vsakodnevno srečujete z višje ležečimi prelazi pa priporočam, da s seboj vozite tudi snežne verige.