kategorije članka

Vozniška akademija od starta do cilja

V prejšnjemu blogu, ki ga lahko najdete na tej povezavi, smo se dotaknili zakaj res verjamemo v naše akademije, za koga točno so in kaj imajo udeleženci od njih. Tokrat pa se bomo bolj posvetili sami izvedbi, oziroma vsebini. Čeprav se vsebine zelo prepletajo in je povečini razlika le v obsegu in globini obdelane tematike, ter trajanju same akademije, pa moramo to tematiko vseeno razdeliti na dve različni področji: Mini vozniško akademijo in tisto pravo vozniško akademijo.
Mini vozniška akademija traja približno eno uro in se vedno začne z nekaj uvodnimi stavki glede položaja rok na volanu, pravilnemu sedenju in delu s stopalkami, potem pa se takoj podamo na prvih pet krogov. Tako lahko hitro ocenim samo vožnjo in vidim kje je največ možnosti za napredek, ter tako po potrebi nekoliko prilagodim preostanek programa. Zatem sledi prva daljša teorija, kjer predelamo predvsem linije skozi zavoj, se dotaknemo osnov prenašanja teže in se pogovorimo kako to uporabiti sebi v prid. Ker teorija brez prakse ni nič, sledi pet krogov t.i. race taxi kjer to teorijo pokažem še v praksi, simuliram nekaj napak in pokažem kako naj bi izgledal idealen krog. Sedaj ste na vrsti vi in v naslednjih desetih krogih poskušava tudi praktično osvojiti pridobljeno teoretično znanje ter začneva piliti linije skozi zavoje. Temu sledi drugi daljši del teorije. Najprej se seveda pogovorimo o preteklih desetih krogih in možnih izboljšavah, teorijo pa nadgradimo še z praktičnimi nasveti za pripravo avtomobila na trackday in odkrijemo eno izmed najpomembnejših stvari pri vožnji – pogled. Za konec imate še zadnjih 10 krogov, da pokažete vse kar ste se naučili in odpeljete svoj idealni krog. Na ta način smo samo lani izvedli nekaj deset mini akademij in prav vsi so odšli z nasmehom na obrazu in dodatnim znanjem ‘v žepu’.
Ker pa nekaterim to ni dovolj seveda ponujamo še ‘pravo’ vozniško akademijo na dirkališču Grobnik, ki pa vključuje dosti več adrenalina, višje hitrosti in preko 120 dirkaških kilometrov. Skozi 3 ure udeleženec dobi nek celosten pregled nad tem, kako naj bi se obnašal in vozil na trackdayu, kakšne so pasti vožnje po stezi in kako fiziko obrniti sebi v prid, zato je izvedba možna tudi z lastnim vozilom oziroma to celo priporočam. Kot pri mini akademiji najprej začnemo s čistimi osnovami in prvo 10 minutno vožnjo, kjer evaluiramo trenutno znanje in vidimo kje je največ prostora za napredek. Proti koncu tudi izmerimo čas in telemetrijo, da imamo potem s čim primerjati čas kroga po koncu akademije.
Sledi prva daljša teorija kjer se intenzivno podamo na iskanje najboljše linije, segmentiramo zavoje po pomembnosti in izluščimo tiste, ki so za nas ključnega pomena. Naučimo se dela s stopalkami in volanom po principu ‘smooth is fast’, kjer bi sam temu stavku dodal še ‘and safe’, saj je taka tekoča vožnja ne le najhitrejša, temveč tudi najvarnejša in najmanj obremenjujoča za avtomobil. Sledi nekaj krogov demonstracije v praksi in takoj zatem vaših pet krogov, kjer pustimo merjenje časa ob strani in se fokusiramo zgolj na izvedbo linij in tekoče vožnje. Drugi večji del teorije zajema podrobno predstavitev fizike in prenosa teže, vpliv na oprijem in kako se to odraža v praksi, kar v naslednjemu izhodu na stezo tudi izkusimo in implementiramo. Merjenje časa pri tej vožnji še vedno pustimo ob strani, saj v tej fazi to ni ključnega pomena.
Sledi še zadnji del teorije, kjer najprej evaluiramo preteklo vožjo, nato pa spoznamo stvar, ki vso to pridobljeno znanje nekako poveže in odlični krogi začnejo padati en za drugim. Govorim seveda o pogledu, ki ponavadi transformira način vožnje in poskrbi, da vsi kar naenkrat začnemo delati precej manj napak, kar se rezultira v hitrejši in bolj tekoči vožnji. Za zadnji izhod na pisto seveda zopet prižgemo štoparico in ugotovimo, kolikšen napredek ste dejansko uspeli narediti, ter primerjamo tudi telemetrijo najboljšega kroga z uvodnim. Večina je po treh urah dejansko prešvicana in izmučena, a izjemno zadovoljna z napredkom. Dejansko pa sem ob opaznemu napredku še najbolj vesel sam, saj je to še en hitrejši in varnejši voznik, ki mu bo novo znanje prišlo še kako prav tudi v kritičnih situacijah pri vožnji v cestnemu prometu.

Zanima tudi vas? Kliknite na to povezavo in se prepričajte tudi sami, ne bo vam žal.

Inštruktor vožnje: Luka Janežič

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču