kategorije članka

Vozniška akademija: koliko ste do sedaj vložili v svoj avto in koliko v svoje znanje?

Vprašanje v naslovu sem nekaj let nazaj prebral na letaku znanega inštruktorja na slovitemu nemškemu Nürburgringu. In res me je kar ‘zadelo’. Koliko denarja so nekateri, v iskanju sekund in desetink na dirkališču, pripravljeni vložiti v svoje jeklene konjičke, a večina pozabi, da je največja in v večini primerov tudi najcenejša ‘predelava’, boljši voznik. Pa ne samo čisti začetniki, ti v vsakemu primeru lahko pridobijo največ. Govorim tudi o tistih, ki so že bili na prenekaterih trackdayih, kupili najboljše pnevmatike in sami zase trdijo, da poznajo progo in da so na limitu zmožnosti avtomobila, potem pa se njihov kolega v identičnemu stroju pelje nekaj sekund hitreje v prvemu krogu. Zakaj?

Nekaj je tudi v talentu, a v večini zaradi izkušenj, znanja in posledičnega zaupanja vase in v svojo povezavo z avtomobilom. Kdor se z avtomobilom počuti ‘kot eno’ bo zagotovo hitrejši, kot nekdo, ki avtomobilu ne zaupa. Včasih je za nezaupanje kriv avtomobil in njegove nastavitve, v večini primerov pa je kriv voznik, ki svojemu znanju in zmožnostim ne zaupa dovolj, da bi avtomobil peljal na več kot 80%. Pa da ne bomo govorili zgolj o hitrosti in časih na dirkališču. Samozavestna in pravilna vožnja nudi tudi določeno dodatno stopnjo varnosti, četudi voznik vozi hitro.

Potem je tukaj še aspekt obremenitve avtomobila, pnevmatik in zavor. S pravilno vožnjo lahko dejansko veliko prihranimo, oziroma z nepravilno vožnjo precej več uničimo. Ja prav ste prebrali. S tem, ko se naučimo delati z avtomobilom, ne proti njemu, ko odpremo linije, vozimo bolj tekoče in zvezno, se lahko drastično zmanjša obraba potrošnih delov na avtomobilu, kar pomeni, da si boste lahko svojo investicijo v kvalitetno učenje vožnje po stezi zelo hitro prinesli nazaj. Zakaj govorim investicijo? Ravno iz tega naslova – ker vam na dolgi rok izplačuje dividende, tako v smislu manjših stroškov trackdaya, kot tudi večje varnosti na cesti. Znanje, ki ga pridobite v sklopu takega učenja je namreč zelo uporabno tudi v kritičnih situacijah na cesti, ko je lahko razlika med dobro in slabo reakcijo tudi razlika med tem ali boste domov prišli celi ali ne.

Vse to so razlogi zakaj sem se odločil narediti korak v tej smeri in ljudem dejansko pokazati, kaj delajo narobe in kaj je treba spremenit, da bodo lahko vozili bolje, varneje in nenazadnje tudi hitreje. Odločil sem se izvajati vozniške akademije, kjer že zgolj ena ura na stezi, ob obilici teorije in visokih oktanov, postavi dobre temelje hitre in varne vožnje. S podjetjem Do Avta je to postalo še lažje. Skupaj smo postavili kvalitetno ponudbo s širokim naborom športnih avtomobilov ravno zato, da si lahko akademijo privoščijo tudi taki, ki primernega avtomobila za vožnjo po stezi nimajo, pa si vseeno želijo nadgraditi svoje znanje ali zgolj uživati.
Vsakemu začetniku priporočam ‘mini vozniško akademijo’ na enemu izmed naših Do Avta trackdayev na manjših dirkališčih, kjer se naučimo osnov hitre vožnje, priprav na trackday in v eni uri spoznamo teorijo, ter tudi kar nekaj prakse. Večini je že to dovolj in od tega, za relativno majhno vsoto denarja odnesejo res veliko. Za tiste, ki bi si želeli narediti še korak naprej, ali imajo že tudi več predznanja, pa ponujamo tudi višjo stopnjo. Izvajanje seveda preselimo na sosednje, precej večje dirkališče Grobnik, kjer speljemo povsem individualni 3-4 urni program vozniške akademije, z vašim ali našim avtomobilom. V preko 120 dirkaških kilometrih predelamo vse od fizike vožnje, dela z volanom in linij, do tipov zavojev in analize vožnje z merjenjem časov.

V zadnjih letih smo tako že na desetine voznikom pomagali na njihovi poti in še prav noben ni zapustil avtomobila brez nasmeška na obrazu in splošnega občutka, da je naredil nekaj dobrega zase, kar je za povrh še zabavno. V kolikor ste se v zapisu našli, vas povabim na to povezavo, kjer izveste še več o naši ponudbi in se morda kar direktno prijavite. Več o sami vsebini in poteku akademij pa v enemu naslednjih blogov.

Inštruktor vožnje: Luka Janežič

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču