Vprašanje v naslovu sem nekaj let nazaj prebral na letaku znanega inštruktorja na slovitemu nemškemu Nürburgringu. In res me je kar ‘zadelo’. Koliko denarja so nekateri, v iskanju sekund in desetink na dirkališču, pripravljeni vložiti v svoje jeklene konjičke, a večina pozabi, da je največja in v večini primerov tudi najcenejša ‘predelava’, boljši voznik. Pa ne samo čisti začetniki, ti v vsakemu primeru lahko pridobijo največ. Govorim tudi o tistih, ki so že bili na prenekaterih trackdayih, kupili najboljše pnevmatike in sami zase trdijo, da poznajo progo in da so na limitu zmožnosti avtomobila, potem pa se njihov kolega v identičnemu stroju pelje nekaj sekund hitreje v prvemu krogu. Zakaj?
Potem je tukaj še aspekt obremenitve avtomobila, pnevmatik in zavor. S pravilno vožnjo lahko dejansko veliko prihranimo, oziroma z nepravilno vožnjo precej več uničimo. Ja prav ste prebrali. S tem, ko se naučimo delati z avtomobilom, ne proti njemu, ko odpremo linije, vozimo bolj tekoče in zvezno, se lahko drastično zmanjša obraba potrošnih delov na avtomobilu, kar pomeni, da si boste lahko svojo investicijo v kvalitetno učenje vožnje po stezi zelo hitro prinesli nazaj. Zakaj govorim investicijo? Ravno iz tega naslova – ker vam na dolgi rok izplačuje dividende, tako v smislu manjših stroškov trackdaya, kot tudi večje varnosti na cesti. Znanje, ki ga pridobite v sklopu takega učenja je namreč zelo uporabno tudi v kritičnih situacijah na cesti, ko je lahko razlika med dobro in slabo reakcijo tudi razlika med tem ali boste domov prišli celi ali ne.
V zadnjih letih smo tako že na desetine voznikom pomagali na njihovi poti in še prav noben ni zapustil avtomobila brez nasmeška na obrazu in splošnega občutka, da je naredil nekaj dobrega zase, kar je za povrh še zabavno. V kolikor ste se v zapisu našli, vas povabim na to povezavo, kjer izveste še več o naši ponudbi in se morda kar direktno prijavite. Več o sami vsebini in poteku akademij pa v enemu naslednjih blogov.
Inštruktor vožnje: Luka Janežič