Čeprav smo pred kratkim povzemali test celoletnih pnevmatik, kjer so pri AMZS in ostalih evropskih avtomobilističnih klubih ugotovili, da se njihove zmogljivosti z vsako generacijo izboljšujejo, še vedno velja, da v pravih zimskih razmerah prave zimske pnevmatike ostajajo nepremagljive. To potrjuje tudi njihov letošnji skupni preizkus zimskih pnevmatik, kjer so testirali 28 različnih modelov v dveh velikostih: 205/55 R16, namenjenih avtomobilom nižjega srednjega razreda, in 215/55 R17, ki so primerne za kompaktne cestne terence. Rezultati so razkrili raznolike zmogljivosti – poleg izjemno kakovostnih pnevmatik lahko v trgovinah naletimo tudi na takšne, ki se jim je bolje izogniti.
Tudi v letu 2024 lahko še vedno kupimo pnevmatike, ki za cesto niso priporočljive.
Septembrski sneg, ki je pri nas že pobelil višje ležeče predele, je še en opomnik o nepredvidljivosti vremenskih razmer. Čeprav se globalne temperature dvigajo, to ne pomeni, da bodo zimske pnevmatike postale nepotrebne – vremenske spremembe so postale hitre in ekstremne, kar zahteva prilagoditev opreme vozil. Za zimske pnevmatike ostaja ključno, da poleg oznake M+S (blato in sneg) nosijo tudi simbol snežinke na gori. Ta simbol je že obvezen v nekaterih državah, kot na primer v Nemčiji, kjer od 1. oktobra priznavajo kot zimske le pnevmatike s tem znakom.
Pri dimenziji 205/55 R16 so se najbolj izkazale pnevmatike znamk Continental, Goodyear in Michelin, ki so pokazale uravnotežene zmogljivosti in dolgo življenjsko dobo. Continental WinterContact TS 870 je bil najboljši v varnostnih preizkusih, zlasti na mokrih in zasneženih cestah, medtem ko je Michelin Alpin 6 blestel z okoljsko prijaznostjo in dolgo življenjsko dobo. Goodyear UltraGrip Performance 3 pa je ponujal odlično ravnovesje med varnostjo in trajnostjo.
Tokrat zmagala Continental in Goodyear
Pnevmatike znamk Hankook, Dunlop, Nokian Tyres in Falken so pokazale manjše slabosti na določenih podlagah, vendar še vedno predstavljajo dober nakup zaradi nižje cene. Hankook Winter i*cept RS3 in Dunlop Winter Sport 5 izstopata po dolgi življenjski dobi, medtem ko imata Nokian Snowproof 2 in Falken Eurowinter HS02 nekaj pomanjkljivosti na suhih ali zasneženih cestah. V nasprotju s tem so pnevmatike znamk Zeetex, GT Radial, Vredestein in Pirelli dobile nižje ocene zaradi varnostnih pomanjkljivosti, medtem ko je Winrun Winter-Max A1 WR22 zaradi slabih rezultatov na mokrih cestah dosegla najnižjo oceno in je kot edina prejela oznako ni priporočljivo.
V večji dimenziji 215/55 R17 so se najbolje odrezale Goodyear UltraGrip Performance 3, Dunlop Winter Sport 5 in Vredestein Wintrac Pro, ki so dosegale dobre ocene tako za varnost kot okoljsko učinkovitost. Nekoliko slabše, a še vedno sprejemljive rezultate so dosegle pnevmatike Semperit, Hankook, Continental in Pirelli, ki so pokazale manjše pomanjkljivosti pri varnosti, a so bile dobre z okoljskega vidika. Na drugi strani so pnevmatike nižjega ranga, kot so Viking, Kumho in Maxxis, imele težave predvsem na suhih cestah, medtem ko so pnevmatike na dnu lestvice, kot so Triangle, Davanti in Kenda, dosegle slabe ocene zaradi slabega oprijema in varnosti, predvsem na mokrih cestah. Tovrstne pnevmatike se odsvetujejo, saj ne zagotavljajo dovolj varnosti za zimske razmere, kar je morda še največje presenečenje, da v letu 2024 na prodajnih policah še vedno lahko kupimo pnevmatike, ki ne dosegajo niti povprečnih rezultatov.