BYD je kratica oziroma ime enega največjih kitajskih proizvajalcev električnih avtomobilov, ki je svojo pot začel s proizvodnjo baterij, kar je okoli 20 let nazaj s pridom uporabil za izdelavo električnih avtomobilov. Sedaj slabi dve desetletji kasneje pa BYD izdela več električnih avtomobilov od ameriškega giganta Tesle in ne izgleda, da bi se z rastjo kmalu ustavil.
Očitno jim tudi kitajski trg ni več dovolj velik, saj so samozavestno napovedali prihod v Evropo, začenjši z Norveško, ki se lahko pohvali z izjemno visokim deležem elektrificiranih avtomobilov. Poleg te novice so šokirali tudi avtomobilsko javnost saj so predstavili cenovno ugoden električni avtomobil z imenom e3 EV, ki pa je kot prvi na svetu opremljen z ‘ročnim menjalnikom’.
To ravno ni logično, saj električni avtomobili zaradi konstantnega navora ne potrebujejo menjalnika. Menjalnik bi pri delovanju samega avtomobila predstavljal le izgube, nekateri res visoko zmogljivi električni avtomobili kot je Porsche Taycan, pa imajo samodejni menjalnik z dvema prestavama izključno zaradi še hujših pospeškov in potencialno višje končne hitrosti.
Ni logike mar ne? Pri BYD trdijo drugače saj so po njihovem mnenju našli še neraziskano tržno nišo, ki bo z leti vse bolj aktualna. Nobena skrivnost ni, da je novih avtomobilov z ročnim menjalnikom vse manj, posledično pa imajo tudi avtošole čedalje težjo nalogo zagotoviti primeren avtomobil, na katerem se bo kandidat lahko naučil vseh vrlin upravljanja ročnega menjalnika.
Tako s klasičnim električnim avtomobilom tudi pri nas ne morete opraviti ‘celotnega’ izpita B kategorije, ampak imate omejitev samo za vožnjo avtomobilov s samodejnim menjalnikom. BYD e3 EV bo to popravil, saj ima avtomobil tri stopalke in celo pravo ročno zavoro. Šli so celo tako daleč, da bo imel avtomobil lahko že tovarniško vgrajeno tudi stopalko za sovoznika in celo način vožnje, kjer bo menjalnik deloval kot ročni.
Kako so to dosegli? Elektroniko avtomobila so sprogramirali tako, da pri višjih vrtljajih začne omejevati navor, zato mora voznik ‘prestaviti v višjo prestavo’, da ohrani navor in pospešuje naprej. Dejansko avtomobil nima fizičnih prestav ampak daje samo občutek pretikanja med prestavami, kar je dovolj, da kandidat osvoji to veščino.
Tudi v smislu klasičnega električnega avtomobila BYD e3 ni slab, saj poleg načina vožnje ‘throttle lock’, ki je namenjena avtošolam, omogoča še načina economy in sport, kjer se avtomobil pelje kot običajni električni avtomobil. 38 kWh baterija bo omogočala do 350 kilometrov dosega, kar je zelo dobro, stal pa bo preračunano le okoli 17 tisočakov.