kategorije članka

Velika zanimivost s Kitajske – električni avtomobil z ročnim menjalnikom

BYD je kratica oziroma ime enega največjih kitajskih proizvajalcev električnih avtomobilov, ki je svojo pot začel s proizvodnjo baterij, kar je okoli 20 let nazaj s pridom uporabil za izdelavo električnih avtomobilov. Sedaj slabi dve desetletji kasneje pa BYD izdela več električnih avtomobilov od ameriškega giganta Tesle in ne izgleda, da bi se z rastjo kmalu ustavil.
Očitno jim tudi kitajski trg ni več dovolj velik, saj so samozavestno napovedali prihod v Evropo, začenjši z Norveško, ki se lahko pohvali z izjemno visokim deležem elektrificiranih avtomobilov. Poleg te novice so šokirali tudi avtomobilsko javnost saj so predstavili cenovno ugoden električni avtomobil z imenom e3 EV, ki pa je kot prvi na svetu opremljen z ‘ročnim menjalnikom’.
To ravno ni logično, saj električni avtomobili zaradi konstantnega navora ne potrebujejo menjalnika. Menjalnik bi pri delovanju samega avtomobila predstavljal le izgube, nekateri res visoko zmogljivi električni avtomobili kot je Porsche Taycan, pa imajo samodejni menjalnik z dvema prestavama izključno zaradi še hujših pospeškov in potencialno višje končne hitrosti.
Ni logike mar ne? Pri BYD trdijo drugače saj so po njihovem mnenju našli še neraziskano tržno nišo, ki bo z leti vse bolj aktualna. Nobena skrivnost ni, da je novih avtomobilov z ročnim menjalnikom vse manj, posledično pa imajo tudi avtošole čedalje težjo nalogo zagotoviti primeren avtomobil, na katerem se bo kandidat lahko naučil vseh vrlin upravljanja ročnega menjalnika.
Tako s klasičnim električnim avtomobilom tudi pri nas ne morete opraviti ‘celotnega’ izpita B kategorije, ampak imate omejitev samo za vožnjo avtomobilov s samodejnim menjalnikom. BYD e3 EV bo to popravil, saj ima avtomobil tri stopalke in celo pravo ročno zavoro. Šli so celo tako daleč, da bo imel avtomobil lahko že tovarniško vgrajeno tudi stopalko za sovoznika in celo način vožnje, kjer bo menjalnik deloval kot ročni.
Kako so to dosegli? Elektroniko avtomobila so sprogramirali tako, da pri višjih vrtljajih začne omejevati navor, zato mora voznik ‘prestaviti v višjo prestavo’, da ohrani navor in pospešuje naprej. Dejansko avtomobil nima fizičnih prestav ampak daje samo občutek pretikanja med prestavami, kar je dovolj, da kandidat osvoji to veščino.
Tudi v smislu klasičnega električnega avtomobila BYD e3 ni slab, saj poleg načina vožnje ‘throttle lock’, ki je namenjena avtošolam, omogoča še načina economy in sport, kjer se avtomobil pelje kot običajni električni avtomobil. 38 kWh baterija bo omogočala do 350 kilometrov dosega, kar je zelo dobro, stal pa bo preračunano le okoli 17 tisočakov.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču