kategorije članka

Večja preglednost je večja varnost: To so najbolj in najmanj pregledni avtomobili na trgu

Preglednost je lahko v avtomobilu ena ključnih varnostnih dejavnikov pri vožnji v prometu. Dobra preglednost nas namreč lahko reši morebitne prometne nezgode, v nasprotnem primeru pa ob slabi preglednosti brez težav spregledamo drugega udeleženca v prometu, kar se lahko konča tudi tragično. Posledica slabe preglednosti iz avtomobila je veliko t.i. mrtvih kotov, v katere se lahko ‘skrije’ drug udeleženec v prometu, pa naj bo to pešec, kolesar ali drug avtomobil, ki ga ravno zato lahko spregledamo.
Največji krivci za mrtve kote so debeli stebrički, še posebej prednji ‘A’ stebrički, ki so zaradi trendov estetike in vse hujših zahtev po varnosti, postali (pre)debeli. Le ti tako v veliki meri omejujejo naše vidno polje, nič boljše pa ni niti pri zadnjih stebričkih. Drugi večji dejavnik omejenega vidnega polja so trendi spuščajoče se strešne linije in dvignjenih ‘bokov’, zaradi katerih imajo avtomobili zelo majhno zadnjo šipo. Pogled nazaj je tako še dodatno omejen, vzvratna kamera ali vsaj parkirni senzorji pa namesto priporočila postanejo skoraj obvezni.
Pri Consumer Reports so opravili študijo preglednosti avtomobilov in prišli do zanimivih zaključkov. V nasprotju s splošnim prepričanjem so v povprečju limuzine bolj pregledne od trendovskih športnih terencev in križancev. Izstopal je le Subaru, ki je z modelom Forester stopil izven povprečja in postavil standard v preglednosti pri kompaktnih SUV-jih. Poleg tega je Subaru odlične ocene osvojil tudi z modeloma Legacy in WRX ter se tako v povprečju izkazal precej bolje od vseh tekmecev. Dobro so se izkazali tudi VW Golf, Honda Jazz in Audi Q5, na drugem koncu spektra pa so se s slabo preglednostjo znašli Toyota C-HR, Mercedes Benz CLA in Kia Stinger.
Zmagovalci in ‘poraženci’ po posameznih kategorijah v raziskavi preglednosti avtomobilov so torej:

Majhni avtomobili:

     Najboljši: Honda Jazz 

     Najslabši: Chevrolet Spark 

Kompaktne kombilimuzine:

     Najboljši: Fiat 500L/Volkswagen Golf

     Najslabši: Toyota C-HR

Razkošne kompaktne limuzine:

     Najboljši: Infiniti Q50

     Najslabši: Kia Stinger/Mercedes-Benz CLA

Kompaktni SUV:

     Najboljši: Subaru Forester

     Najslabši: GMC Terrain

Razkošni kompaktni SUV:

     Najboljši: Audi Q5

     Najslabši: Jaguar I-pace

Razkošni SUV srednjega razreda:

     Najboljši: Land Rover Range Rover

     Najslabši: Tesla Model X

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

UVOZ IN PRODAJA VOZIL

To so najboljše in najslabše letne pnevmatike za poletje 2022

Zopet je prišel čas, ko moramo počasi razmišljati o letnih pnevmatikah, ki bodo uradno dovoljene že čez nekaj tednov. Tisti, ki ste nove pnevmatike kupili lani ali morda še kakšno leto prej, se s tem še ne obremenjujete, tisti, ki potrebujete menjavo, pa vas verjetno zanima za katere je pametno

UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Cene avtomobilov v 2022 samo še bolj navzgor

Že dve leti opazujemo kako globalna pandemija vpliva na svetovno gospodarstvo, predvsem avtomobilsko industrijo. Če je bil v 2020 največji problem t.i. lockdown, ko saloni dejansko niso mogli prodajati novih avtomobilov, je bil v preteklem letu glavni problem pomanjkanje surovin in polprevodnikov, ki je izjemno negativno vplival na proizvodne številke

UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Prodajne številke za leto 2021 razkrivajo marsikaj

Podjetje Ardi d.o.o. je ponovno opravilo statistiko prve registracije vozil v letu 2021, ki jo kot uradno statistiko uporablja tudi Sekcija za osebna motorna vozila. Skupno je bilo v preteklem letu v Sloveniji prvič registriranih skoraj 54 tisoč vozil, kar v primerjavi z letom 2020 pomeni prirastek v višini dobrega