kategorije članka

Večja preglednost je večja varnost: To so najbolj in najmanj pregledni avtomobili na trgu

Preglednost je lahko v avtomobilu ena ključnih varnostnih dejavnikov pri vožnji v prometu. Dobra preglednost nas namreč lahko reši morebitne prometne nezgode, v nasprotnem primeru pa ob slabi preglednosti brez težav spregledamo drugega udeleženca v prometu, kar se lahko konča tudi tragično. Posledica slabe preglednosti iz avtomobila je veliko t.i. mrtvih kotov, v katere se lahko ‘skrije’ drug udeleženec v prometu, pa naj bo to pešec, kolesar ali drug avtomobil, ki ga ravno zato lahko spregledamo.
Največji krivci za mrtve kote so debeli stebrički, še posebej prednji ‘A’ stebrički, ki so zaradi trendov estetike in vse hujših zahtev po varnosti, postali (pre)debeli. Le ti tako v veliki meri omejujejo naše vidno polje, nič boljše pa ni niti pri zadnjih stebričkih. Drugi večji dejavnik omejenega vidnega polja so trendi spuščajoče se strešne linije in dvignjenih ‘bokov’, zaradi katerih imajo avtomobili zelo majhno zadnjo šipo. Pogled nazaj je tako še dodatno omejen, vzvratna kamera ali vsaj parkirni senzorji pa namesto priporočila postanejo skoraj obvezni.
Pri Consumer Reports so opravili študijo preglednosti avtomobilov in prišli do zanimivih zaključkov. V nasprotju s splošnim prepričanjem so v povprečju limuzine bolj pregledne od trendovskih športnih terencev in križancev. Izstopal je le Subaru, ki je z modelom Forester stopil izven povprečja in postavil standard v preglednosti pri kompaktnih SUV-jih. Poleg tega je Subaru odlične ocene osvojil tudi z modeloma Legacy in WRX ter se tako v povprečju izkazal precej bolje od vseh tekmecev. Dobro so se izkazali tudi VW Golf, Honda Jazz in Audi Q5, na drugem koncu spektra pa so se s slabo preglednostjo znašli Toyota C-HR, Mercedes Benz CLA in Kia Stinger.
Zmagovalci in ‘poraženci’ po posameznih kategorijah v raziskavi preglednosti avtomobilov so torej:

Majhni avtomobili:

     Najboljši: Honda Jazz 

     Najslabši: Chevrolet Spark 

Kompaktne kombilimuzine:

     Najboljši: Fiat 500L/Volkswagen Golf

     Najslabši: Toyota C-HR

Razkošne kompaktne limuzine:

     Najboljši: Infiniti Q50

     Najslabši: Kia Stinger/Mercedes-Benz CLA

Kompaktni SUV:

     Najboljši: Subaru Forester

     Najslabši: GMC Terrain

Razkošni kompaktni SUV:

     Najboljši: Audi Q5

     Najslabši: Jaguar I-pace

Razkošni SUV srednjega razreda:

     Najboljši: Land Rover Range Rover

     Najslabši: Tesla Model X

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču