VEČJA PLATIŠČA NA AVTOMOBILU DVIGNEJO CENO DMVja

VEČJA PLATIŠČA NA AVTOMOBILU DVIGNEJO CENO DMVja

Ali ste vedeli, da vam lahko zgolj večja platišča na avtomobilu dvignejo DMV pri uvozu avtomobila tudi za več tisočakov?

DMV ali davek na motorna vozila je glavni kamen spotike pri vsakem uvozu vozila po naročilu. O njem smo pisali že velikokrat, posvetili pa smo mu tudi celoten članek (ZGODBA O DAVKU NA MOTORNA VOZILA). Sedaj smo se odločili izpostaviti tudi eno mnogokrat spregledano stvar, ki je marsikdo pri računanju davka na motorna vozila, ne upošteva.

alloy-wheel-2417026_960_720

DMV ali davek na motorna vozila je glavni kamen spotike pri vsakem uvozu vozila po naročilu.

Čeprav smo vam že v omenjenem članku razložili kaj DMV sploh je in od česa je odvisen, naj vam vseeno nekoliko osvežimo spomin. Odvisen je predvsem od dveh glavnih stvari in to sta prostornina motorja ter emisije CO2 na prevožen kilometer. Na prostornino motorja seveda ne moremo vplivati, mnogi pa ne vedo, da imajo enaki avtomobili z večjimi platišči in pnevmatikami tudi večje izpuste. Če malo pomislimo je nekako logično, da ima avtomobil z večjimi in širšimi platišči vedno večjo porabo, ta pa vpliva tudi na uradne izpuste CO2.

Zatakne se pri večjih avtomobilih z večjo močjo in prostornino motorja.

Audi-A6_Avant-2019-1024-04

Pri večini avtomobilov so te razlike precej majhne in znašajo zgolj dva ali tri grame CO2 na kilometer, spet pri drugih pa dovolj izrazite, da drugače povsem identičen avtomobil pade v višjo stopnjo obdavčitve, kar vas lahko krepko udari po denarnici. Pa niti ne govorimo o običajnih 2.0 litrskih dizlih, kjer tudi, če zaradi večjih izpustov avtomobil pade v višji razred obdavčitve, to še vedno pomeni največ en odstotek višji davek na motorna vozila. Pri vrednosti avtomobilov srednjega razreda med 20 in 30 tisočaki, to pomeni zgolj nekaj evrskih stotakov. Zatakne se pri večjih avtomobilih z večjo močjo in prostornino motorja. 

Če za primer vzamemo le nekaj mesecev starega Audija A6 45 TDI s 3.0 litrskim dizelskim agregatom, le ta v kolikor ima nameščena standardna 18 palčna platišča, v zrak izpusti 147 g/km CO2, v kolikor pa ima nameščena opcijska 20 ali celo 21 palčna platišča, pa ta isti avtomobil v zrak uradno izpusti 155 g/km CO2. Morda se ne sliši kot velika razlika vendar to pomeni kar 3 odstotke večji davek na motorna vozila pri slednjem, kar pri vrednosti vozila, ki z lahkoto preseže 50 tisočakov, lahko pomeni tudi 1.500€ razlike in več. Podobno je tudi pri štirikolesnih pogonih, saj tam velja povsem enaka zgodba – avtomobili s štirikolesnim pogonom porabijo več, imajo višje izpuste in posledično za uvoz takega vozila plačate večji davek na motorna vozila.

 

Ste vedeli, da vas lahko tako majhna stvar tako udari po žepu?

PREBERI VEČ O DAVKINA MOTORNA VOZILA

KAJ JE DAVEK NA MOTORNA VOZILA?

ZGODBA O DAVKU NA MOTORNA VOZILA

ENKRATNO PLAČILO ALI FINANCIRANJE?

VOŽNJA V SNEGU – NA KAJ PAZITI IN KAKO SE PRIPRAVITI?

 

About the Author