Kot smo vam že v zadnjem članku o najslabših zimskih pnevmatikah letošnje jeseni obljubili, smo se sedaj osredotočili še na najboljše. Ob nakupu novih pnevmatik je zelo pomembno vedeti prednosti in slabosti določene pnevmatike, pri zimskih pa je to še toliko bolj pomembno saj je področje uporabe še toliko bolj široko.
Zmagovalci so ponavadi najbolj uravnotežene pnevmatike, brez očitnih pomanjkljivosti, a so te praviloma tudi najdražje. Zato se pri racionalnih nakupih ponavadi izplača pogledati tudi kakšno pnevmatiko nekoliko nižje, še posebej, če nam je ena lastnost, recimo oprijem na mokrem cestišču, bolj pomembna od ostalih. Vseeno moramo poudariti, da so vse razen ene pnevmatike v manjši dimenziji in dveh v večji dimenziji, na AMZS testu prejele oceno priporočljivo, zato slabe pnevmatike, vsaj tam do desetega mesta, preprosto ni.
AMZS je skupaj z ostalimi evropskimi avtomobilskimi klubi, testiral zimske pnevmatike v dveh dimenzijah in sicer 195/65 R15 ter 225/50 R17. Pri manjši dimenziji, so kar štiri pnevmatike prejele oceno zelo priporočljivo, kjer je zmaga romala v roke Dunlop Winter Response 2, sledile pa so ji Goodyear Ultragrip 9+, Michelin Alpin 6 in Verdestein Wintrac v tem vrstnem redu. Na suhi cesti se je najbolje odrezala pnevmatika Alpine 6, na mokri Goodyear Ultragrip 9+, v kolikor pa iščete najboljšo snežno pnevmatiko PA boste najbolj zadovoljni z BF Goodrich G-Gorce Winter 2 ali Continental Wintercontact TS860. Ostale rezultate in uvrstitve najdete na spodnji fotografiji, kjer lahko še bolje vidimo kako majhne razlike so dejansko med pnevmatikami.
V večji dimenziji 225/50 R17 so testiral 18 različnih pnevmatik, med katerimi so tri prejele oceno zelo priporočljivo, dve kitajski pa zaradi ključnih pomanjkljivosti absolutno ne priporočajo. Najvišje mesto je zopet zasedel Dunlop s svojo pnevmatiko Winter Sport 5, druga je bila ravno tako Michelin Alpin 6, tretja pa Goodyear UltraGrip Performance+. Presenetil je nekoliko cenejši Kleber Krisalp HP3, ki se je predvsem z odlično predstavo na snegu uvrstil na četrto mesto pred dražjima Bridgestone Blizzak LM005 in Continental WinterContact TS860. Končno razvrstitev in ocene si ravno tako lahko pogledate na spodnji fotografiji, je pa test postregel še z nekaj zanimivostmi.
Če je bila razlika v razdalji do zaustavitve iz 100 km/h na suhi podlagi le 4,5 metra, pa se je ta razlika na mokri podlagi pri 80 km/h povečala na skoraj 11 metrov. Z najboljšo pnevmatiko boste doživeli aquaplaning pri kar 20 km/h večji hitrosti kot z najslabšo, z najbolj vzdržljivo pa boste v celotni življenjski dobi naredili skoraj 20.000 kilometrov več kot s tisto, ki ima največjo obrabo. V kolikor vas ne prepriča skoraj dvakrat daljša življenjska doba pnevmatike, vas morda lahko preseneti to, da z najbolj varčno pnevmatiko lahko prihranite 0,4 litra goriva na 100 kilometrov, v primerjavi z najbolj potratno.
AUTO BILD
Ker smo v prejšnjem članku o najslabših pnevmatikah govorili o rezultatih revije AutoBild je smiselno, da pogledamo še njihov vrstni red. Najprej moramo povedati, da je Auto Bild testiral pnevmatike drugačne velikosti in sicer 205/55 R16. Najboljša pnevmatika iz AMZS testa Dunlop Winter Sport 5, je tukaj zasedla ravno tako odlično drugo mesto. Prehitela jo je namreč Bridgestone Blizzak LM005, ki je navkljub petemu mestu na AMZS testu tukaj zasedla najvišje mesto. Tretje mesto je pripadlo Hankook Winter i*cept RS2, četrto Continental WinterContact TS 870, peta pa je bila presenetljivo nekoliko cenejša pnevmatika Firestone Winterhawk 4.
Testi vedno znova pokažejo kako pomembne so za našo varnost kvalitetne pnevmatike, kvaliteta pa tudi ni vedno nujno premo sorazmerna s ceno. Med vsemi pnevmatikami se tako najdejo odlične priložnosti za ugoden nakup, ki navkljub nekoliko nižji ceni, ne sklepajo kompromisov pri zmogljivosti. Izjeme so seveda cenene pnevmatike praviloma kitajskih proizvajalcev, ki se jim v velikem loku raje izogibajte, čeprav bi z njimi prihranili kakšen evro.