kategorije članka

TEST: Toyota GR Yaris – petarda z daljnega vzhoda, ki je šokirala avtomobilistični svet

Pri Do Avta se povečini ukvarjamo z uvozom rabljenih vozil po naročilu, nekaj malega imamo svoje zaloge preverjenih avtomobilov, včasih pa na željo stranke pripeljemo tudi kakšnega novega ali skoraj novega. V ta namen smo se tudi odločili pisati teste rabljenih avtomobilov in vam tako predstaviti, kako se avtomobil v praksi obnaša po nekaj letih uporabe, na kaj biti pozoren in podobno.
Občasno pa v naše roke dobimo tudi kakšen dragulj, ki si zasluži posebno pozornost. Eden izmed takšnih avtomobilov je zagotovo Toyota GR Yaris, ki smo ga pred kratkim, dobili v svoj salon in začeli ugotavljati, zakaj ta majhna japonska kombilimuzina stane 40 tisočakov in ali smo morda z nakupom brcnili v temo.

TOYOTA GR YARIS RACE

Toyota GR Yaris je verjetno ena izmed najbolje sprejetih presenečenj med pravimi avtomobilističnimi entuziasti zadnjih 20 let. Po prvih objavljenih vtisih na internetu, praktično ni resnega bencinskega navdušenca, ki si Yarisa ne bi želel preizkusiti vsaj za tisti ‘en krog’. Mnogi so razmišljali tudi o nakupu, a je zaradi izjemnega povpraševanja in omejene serije le 25 tisočih avtomobilov za cel svet, to skoraj misija nemogoče. Čakalna lista je dolga vsaj pol leta, pa še takrat avtomobil ni popolnoma zagotovljen. Ker smo tudi sami veliki entuziasti smo zato ob prvi priliki zagrabili priložnost in kupili primernega, praktično novega GR Yarisa. Seveda je moral biti opremljen s ‘Circuit’ oziroma ‘High Performance’ paketom saj je to tisti pravi GR Yaris o katerem ste že toliko slišali. Ta avtomobilu doda dve mehanski zapori diferenciala Torsen, 18 palčna kovana platišča obuta v Michelin Pilot Sport 4S pnevmatike ter rdeče zavorne čeljusti.

Je upravičil svoj sloves?

Absolutno. GR Yaris ima, za razliko od večine ostalih modernih avtomobilov, več plasti. To pomeni, da voznik rabi čas in predanost, da ga uspe dodobra razvozlati in spoznati. Največjo krivico boste avtomobilu naredili s kratko 5 minutno vožnjo po mestu, saj se vam ne bo zdel nič posebnega. Že res, da je 1.6 litrski trivaljnik s svojimi 260 konjskimi močmi zelo zmogljiv, štirikolesni pogon pa ponuja ogromno oprijema v vsakem vremenu, a to ponujajo tudi drugi. Sprva vas bodo na hitro zmotile druge malenkosti. Za višjerasle ljudi bo hitro zmanjkalo prostora za glavo, saj je vozniški položaj precej visok, zaradi izdatnega varčevanja s težo pa boste slišali tudi kakšen zvok iz zunanjosti več, našli kakšen kos cenejše plastike v notranjosti in podobno. A kot sem že rekel, GR Yarisa je potrebno spoznavati, da pokaže svoj pravi karakter.
Že ob prvem resnem napadu na zavoje je jasno, da to ni navadna hitra kombilimuzina. Če so Clio RS, Polo GTI, Fiesta ST in podobni avtomobili v tem velikostnem segmentu bazirani na navadni kombilimuzini z nekoliko zmogljivejšim pogonskim sklopom in nekoliko dodelanim podvozjem, je GR Yaris povsem svoj avtomobil. Šasija je narejena izključno za to različico in je tudi po zaslugi karbonske strehe izjemno toga. Hkrati je Toyota posebej za GR Yarisa razvila nov stalni štirikolesni pogon, ki definira avtomobil in ga naredi posebnega. S pomočjo izjemno natančnega šest stopenjskega menjalnika, omenjenega štirikolesnega pogona z dvema zaporama diferencialov in natančnega krmilnega mehanizma, daje celoten avtomobil občutek, da je bil narejen za huliganstvo. Vse kontrole imajo določeno težo, ki vliva samozavest in zaupanje v avtomobil, poleg tega pa niso pozabili niti na visoko zmogljiv zavorni sistem, ki manj kot 1,3 tone težak avtomobil ustavi z izjemno lahkoto. Tudi občutek na stopalki za zavoro je zelo podoben tistemu v precej dražjih avtomoblih znamke Porsche, kar pa bi lahko trdili tudi za vzmetenje, ki je sicer športno čvrsto, a vse nepravilnosti vseeno zgladi z neverjetno lahkoto.
Če mislite, da je to vse se motite. Sčasoma vas malenkosti nehajo motiti in jih začnete pripisovati karakterju avtomobila, čedalje bolj pa vas zanima raziskovanje štirikolesnega pogona, ki ga krmilimo preko vrtljivega gumba na sredinski konzoli. V normalnem načinu je moč razporejena 60:40, v načinu TRACK je moč razporejena 50:50, potem pa je tu še najbolj zabaven način SPORT, ki kar 70 odstotkov vse moči preusmeri na zadnji kolesni par. V kombinaciji z izklopljeno elektroniko in slabšimi vremenskimi razmerami, kmalu vidimo zakaj je bil ta avtomobil v resnici narejen – za reli. 40 tisočakov za majhnega ‘hot hatcha’ je res veliko, 40 tisočakov za polnovredno ‘reli specialko’, s katero lahko cel dan počnete take vragolije, pa še zdaleč ne. Da boste razumeli GR Yarisa, ga morate primerjati z legendami iz sveta relija kot so Mitchubishi Lancer Evolution in Subaru Impreza WRX STI. Šele potem, vam je jasno zakaj je ta avtomobil vsem tako zanimiv in zakaj toliko stane.
Od slednjih ima sicer precej več elektronike, saj so moderne varnostne zahteve precej strožje. Zato je avtomobil opremljen tudi z radarskim tempomatom, asistentom za vožnjo po voznem pasu in še bi lahko naštevali. Vožnja z GR Yarisom po avtocesti je presenetljivo udobna. Avtomobil je razmeroma tih, sedeži so zelo udobni, vsa pomagala pa skrbijo za vašo varnost, tudi ob zmanjšani pozornosti voznika. Edino kar vas bo morda motilo je poraba. Le ta na avtocesti tudi ob vožnji po omejitvah hitro prileze do dvomestnih številk, zato je to res avtomobil za uživanje in ne za ekstenzivno preživljanje časa na avtocesti.
Najboljše pri vsej tej moderni tehnologiji pa je, ker se vso to elektroniko in pomagala da izklopiti in ne posegajo v vožnjo voznika, če le ta tega ne želi. Vozniška izkušnja je tako lahko povsem analogna, kar je v današnjem svetu prava redkost. Vas moti avtomatsko dodajanje plina ob prestavljanju v nižjo prestavo (rev matching), ker lahko sami to storite bolje ali pa bi se tega radi naučili? Nič lažjega samo pritisnete tipko IMT. Bi radi kakšen zavoj odpeljali ‘pošrek’? Nič lažjega. Samo pridržite tipko za izklop stabilnostne elektronike, gumb za štirikolesni pogon prestavite v SPORT in morda občasno potegnite posebno ročno zavoro, ki ob potegu odklopi zadnji kolesni par. GR Yaris zelo dobro sodeluje z voznikom in čisto nikoli nisem dobil občutka, da bi delal proti meni.
GR Yaris je torej pravi ‘užitkar’. Je avtomobil, ki trenutno vozniku omogoča to kar mu noben drug avtomobil na trgu ne. Lahko si huligan, pa te zaradi razmeroma prikritega paketa, nihče ne gleda postrani, hkrati pa je tudi sam avtomobil tako dobro narejen, da to prenese in tako početje celo spodbuja. Poleg zmogljivosti in igrivosti omogoča tudi rast voznikovih vozniških sposobnosti in relativno varno preizkušanje meja oprijema, kar je glavna značilnost pravega vozniškega avtomobila.

GR Yaris je res nekaj posebnega, GR Yaris je zakon!

Si želite tudi vi z Toyoto GR Yaris Race? Kliknite na spodnjo povezavo in  rezervirajte svoj termin. Yaris že nestrpno pričakuje prve najemnike!

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

Test celoletnih pnevmatik – postajajo primerne za širši krog uporabnikov?

Celoletne pnevmatike postajajo vse bolj priljubljene, saj vedno več voznikov išče rešitev, ki omogoča varno vožnjo skozi vse letne čase. Celoletne pnevmatike predstavljajo kompromis – pozimi ne dosegajo enakega oprijema kot zimske pnevmatike, poleti pa ne nudijo zmogljivosti, ki jih prinašajo letne pnevmatike. Kljub temu so najnovejši testi pokazali, da

doavta trackday 110
vozniška akademija & trackdays

Meet the Track 24.8. Vrtojba – trackday in meet obenem

Kot smo obljubljali, smo preteklo soboto 24.8. speljali nekaj novega, nekaj boljšega in še bolj namenjenega bencinskim navdušencem. Ideja za Meet the Track dogodkom je bila, da združimo dva klasična petrolhead dogodka v enega – Meet in Trackday. Ker se zavedamo, da niso vsi ljubitelji jeklenih konjičkov željni celodnevne vožnje

brez naslova
vozniška akademija & trackdays

Petkov ‘po šihtu’ trackday, spet uspešen!

Na vroč petek 28.6. smo izpeljali naš drugi letošnji trackday, ki se je tokrat odvil v popoldanskemu formatu na poligonu Blagomix v Logatcu. Le ta je očitno med vami izjemno popularen saj so bila mesta za lastna vozila razprodana že praktično dva tedna pred dogodkom, pa nismo čisto sigurni ali