kategorije članka

TEST RABLJENIH AVTOMOBILOV: Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium Gearshift

Američan z evropskim pridihom!

Pri podjetju Do Avta stalno razmišljamo, kako bi vam še lahko pomagali pri nakupu rabljenega avtomobila. Zato smo se po dolgem premisleku odločili, da vam bomo nekatere rabljene avtomobile do potankosti predstavili s testi kar takšne kot so, pa naj bodo stari 3 leta, 6 let, z 200 tisoč, ali pa s 100 tisoč prevoženimi kilometri. Zagotovo avtomobil po večih letih uporabe ni več takšen, kot je bil takrat, ko so novega testirali vsi svetovni novinarji, zato je naša misija predstaviti trg rabljenih avtomobilov še s povsem drugačnega zornega kota.

FORD MONDEO TURNIER 2.0 TDCI TITANIUM GEARSHIFT

Ford Mondea, bi lahko predstavili kot direktnega konkurenta poslovnih limuzin nekoliko nižjega cenovnega razreda, kot sta na primer Škoda Superb in Volkswagen Passat. Vsi obljubljajo sposobnost dolgih avtocestnih križarjenj, obilico prostora in tehnologije, obenem pa vas ne bodo stali celo premoženje, kot tekmeci nemške trojice BMW, Audi in Mercedes. To pa ne pomeni, da so zato dosti slabši. Seveda materiali morda niso na tako visokem nivoju, morda nekoliko trpi tudi ergonomija in sama tehnologija v notranjosti, a v vsem ostalem slednjim pridejo zelo blizu ali jih celo prehitijo.
Mondeo ni tukaj nobena izjema. Je presenetljivo dobro zvočno izoliran, sedeži so udobni, prostora je veliko, nepravilnosti v asfaltni površini pa požira z neverjetno lahkoto. V testirani karavanski obliki lastniku ponuja še zelo prostoren prtljažnik in nekoliko več prostora za glave potnikov v drugi vrsti. Ima pa še enega asa v rokavu. Fordov Mondeo namreč že dolgo velja za dinamično najbolj prepričljivega predstavnika t.i. Passatovega segmenta, zaradi česar sem si mondea že dolgo želel preizkusiti tudi v praksi in bil ob preizkusu, sicer 5 let starega primerka z dobrimi 110 tisoč prevoženimi kilometri, prav prijetno presenečen.

VOZNE LASTNOSTI

V zavojih je avtomobil navkljub sicer udobnemu podvozju, neverjetno stabilen, zelo dobro pa se upira tudi podkrmarjenju. Če bi šel morda še en korak naprej bi rekel, da razen ob očitnem pretiravanju, sploh ne da vedeti, da je gnan le na prednji kolesni par, saj je celoten avtomobil tako dobro uravnotežen in dinamično kompetenten. Morda kar nekoliko kontradiktorno, ko pa avtomobil v vozniku ne ustvarja niti najmanjše želje po norenju. Ko se voznik usede za volan Mondea si enostavno želi peljati udobno, tiho, umirjeno in povsem brez drame. Je pa vseeno dobro vedeti, da je avtomobil zmožen tudi precej dinamične vožnje v kolikor si voznik tega zaželi.

MOTOR IN MENJALNIK

Dvojec 2.0 litrskega dizelskega štirivaljnika s 150 konjskimi močmi in šest stopenjskega avtomatskega menjalnika deluje zelo uigrano in nedramatično. Bi trdil, da celo bolje od že preizkušanega Audija A6, saj je motor zelo uglajen in tih, za menjalnik pa z izjemo občasnega cukanja ob res nenadnem pospeševanju, nimam nobenih pripomb. Tudi moči je že zaradi same umirjene narave avtomobila povsem dovolj, poraba pa je s 6.3 litra na 100 prevoženih kilometrov, za tolikšen avtomobil povsem zadovoljiva.

MINUS, KI SE V DOLOČENIH SITUACIJAH SPREMENI V VELIK PLUS

Če bi že moral izpostaviti kakšno pomanjkljivost pri sami vožnji je to krmilni mehanizem, ki je vsaj pri avtocestnem križarjenju občutno pretežak. To je lahko na daljših vožnjah precej utrujajoče, obenem pa ta teža in natančnost prideta prav pri dinamični vožnji skozi zavoje, kjer krmilni mehanizem ponuja dober občutek o dogajanju pod prednjimi kolesi. Tudi to je torej minus, ki se v določenih situacijah spremeni v velik plus – kdo bi si mislil! Presenetljivo dobro deluje tudi aktivni tempomat, česar pa ne morem trditi za t.i. Lane assist na katerega se ne morete zanesti in fordov infozabavni sistem SYNC, ki v najboljšem primeru potrebuje ogromno privajanja.
Mondeo je tako za voznika, ki mu vožnja pomeni več od renomeja znamke, zelo dobra alternativa ‘ljudskemu’ Passatu. Avtomobil je s svojim umirjenim karakterjem, udobnim vzmetenjem in zvočno zatesnjenostjo, kot nalašč za vožnjo po avtocesti, a obenem preseneti tudi ob bolj dinamični vožnji skozi zavoje. Že res, da materiali in tehnologija nista povsem na ‘nemški’ ravni, a večina razlike sploh ne bo opazila, še posebej, ko se upošteva tudi nekoliko nižja cena. Dotični primerek z leta 2015 se s skoraj polno opremo in z zelo malo prevoženimi kilometri prodaja za slabih 15 tisočakov, z veseljem pa vam iz tujine uvozimo tudi Mondea po vaših željah.

V kolikor imate kakršnakoli vprašanja je naše osebje z veseljem na razpolago za pomoč. Kliknite na spodnjo povezavo in kontaktirajte enega izmed članov ekipe Do Avta.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču