Že odkar je Porsche v prejšnji 981 generaciji Caymana predstavil različico GT4, je to mnogim postal sanjski, relativno dostopen športni avto. Vse od prve generacije namreč Cayman s svojo uravnoteženostjo, preciznostjo in stabilnostjo osrečuje tiste, ki res obožujejo vožnjo, hkrati pa je bil vedno prisoten občutek, da platforma s sredinsko nameščenim šestvaljnikom zmore obvladovati precej več moči, kot so jih pri porscheju namenili. Vse z namenom, da ne bi Cayman zmogljivostno in cenovno slučajno posegel v teritorij modela 911. Z različico GT4 so puristi končno dobili to kar so si vedno želeli, avtomobil pa zagotovo ni razočaral.
Porsche 718 Cayman GT4
Z drugo generacijo modela GT4 lahko rečemo, da je šel GT oddelek zmogljivostno še korak višje. 718 Cayman je namreč zgrajen okoli sredinsko nameščenega atmosferskega šestvaljnika, ki je po prostornini enak tistemu v zmogljivejših modeli GT3 in celo GT3 RS. Govorimo o 4.0 litrskemu bokserskemu šestvaljniku, ki brez pomoči prisilnega polnjenja na zadnjo os pošilja do 420 konjskih moči in 430 Nm maksimalnega navora. V sodelovanju s sedemstopenjskim PDK dvosklopčnim menjalnikom je to dovolj za pospešek do stotice v manj kot štirih sekundah in končno hitrost, ki se ustavi severno od 300 kilometrov na uro. V primerjavi s prvo generacijo modela GT4, je novi kar 12 sekund hitrejši na slovitemu Nurburgringu, kjer je dosegel identičen čas kot ikonični 997 GT3 RS 4.0. Vse to priča, da je GT4 brez dvoma postal resen športnik, ki se počuti kot doma tudi na dirkališčih, v družbi precej dražjih avtomobilov.
A vseeno Cayman GT4 ni avtomobil številk. Ko se atmosferski šestvaljnik zavrti do rdečega polja pri 8.000 obratih na minuto, se v tistemu trenutku prav nič ne obremenjujem, da je najnovejši 2.0 litrski hibridni Mercedes hitrejši v ravni liniji. Ko pridem do popolnega odseka asfalta, pred prvim zavojem pritisnem na čvrst zavorni pedal, rahlo obrnem volan in se avtomobil nasloni v zavoj, mene pa objamejo odlični Clubsport školjkasti sedeži…. No tudi takrat mi je prav malo mar, da je morda neka štirikolesno gnana kombilimuzina za nekaj desetink hitrejša do stotice. Način kako je ta avto vodljiv in precizen, a hkrati še vedno dovolj udoben tudi za daljše poti, se hitro zaljubiš. Vse od krmilnega mehanizma in praktično popolnega občutka na stopalkah, do odzivnosti motorja in uglašenosti podvozja, je popolnoma podrejeno vozniškom čutom. O PDK menjalniku pa je tako ali drugače škoda izgubljati besed, saj po nekaj kilometrih dobiš občutek, da ti bere misli. Cayman GT4 je enostavno avtomobil emocij, čutov in prijetno enostavne uporabniške izkušnje.
Praktičen in enostaven
Ravno slednje zna Porsche po mojem mnenju bolje kot vsak drug proizvajalec avtomobilov. Kdo potrebuje 10 nastavitev za menjalnik, krmilni mehanizem, blažilce, zavore in pogonski sklop, da potrebuješ ”en teden”, preden najdeš svojo idealno nastavitev? Pri Caymanu tudi, če pustimo vse tipke pri miru, se usedemo v avtomobil, ki je že v osnovi odlično nastavljen in dober kompromis, tako za vsakdanjo, kot tudi malo hitrejšo uživaško vožnjo. Si vseeno želite nekoliko glasnejšega izpuha? Imate dodatno tipko. Želite trše blažilce? Imate ravno tako dodatno tipko. Si želite hitrejšega menjalnika? Tudi za to imate tipko. Najboljša stvar pri vsem tem pa je, ker ni nobena nastavitev pogojena z drugo. Ni nekega splošnega športnega načina vožnje kjer morate imeti glasen izpuh in trše blažilce, če si želite zgolj bolj odzivnega motorja in menjalnika.
Povsem brez težav si lahko nastavite kombinacijo športno nastavljenega menjalnika in elektronike, z mehkejšimi blažilci in tihim izpuhom, da manj vznemirjate okoliške prebivalce in vse to brez brskanja po menijih znotraj sredinskega zaslona na dotik. Avtomobil je v sodobni poplavi tehnologije tako prijetno enostaven, da že samo odsotnost pretirane izbire, da neko posebno zadovoljstvo. Pa da se razumemo, to ne velja samo za model 718 GT4 ampak za praktično vse avtomobile te znamke. Tudi v smislu prostora je 718 platforma presenetljivo praktična. V kabini je dovolj prostora tudi za višjerasle ljudi, obenem pa prednji in zadnji prtljažnik skupaj ponujata preko 300 litrov prostornine, kar je dovolj prostora tudi za dopust v dvoje.
GT4 v primerjavi z drugimi v GT oddelku
Seveda ob vseh hvalospevih ne trdim, da je GT4 sedaj popoln ali morda celo boljši od precej dražjega GT3. Slednji je brez dvoma hitrejši, bolj zmogljiv in bolj napreden, je pa ravno cena tukaj zelo dober razlog, zakaj je morda GT4 vseeno boljša, oziroma bolj racionalna izbira. GT3 je namreč skoraj dvakrat dražji od podobno opremljenega Caymana GT4, zato me težko kdo prepriča, da tudi dejansko dobimo dvakrat več avtomobila. Poleg tega sta si karakterno povsem drugačna, zato je tudi vprašanje, kakšen stil vožnje komu pristoji. Seveda ima Cayman ob vseh pozitivnih lastnostih tudi nekaj manjših težav, predvsem v smislu (pre)dolgih prestavnih razmerij. Tisti najbolj zahtevni bodo morda rekli tudi, da vseeno manjka nekaj moči, kar so pri znamki rešili z modelom GT4 RS, ki ima 500 konjskih moči in krajša prestavna razmerja. A če postavimo v kontekst ceno in vse kar ta avtomobil ponuja, mu boste res težko našli resnega konkurenta in težko izpostavili kakšno konkretno pomanjkljivost.
Prihodnost GT4
Morda je ravno zato še bolj žalostna novica, da je Porsche že zaključil s prodajo novih modelov 718 Cayman GT4 in ker vemo, da bo naslednja generacija modelov Boxster/Cayman gnana izključno na elektriko, je to verjetno zadnji pravi, atmosferski GT4. Zato tisti, ki vas zanima, pohitite z nakupom, ker se pričakuje, da bodo cene avtomobilov na trgu ostale vsaj enake, če se ne bodo s časom celo zviševale.
OSTALE SLIKE