Morda gre za vstopni model Porscheja, vendar Boxster za pristne ljubitelje vožnje ostaja eden vozniško najboljših modelov. Boxster je s svojim sredinsko nameščenim motorjem popolnoma uravnotežen in uživaški roadster, tudi v izvedbi s povsem običajnim motorjem. Različica ‘T‘, ki je bila ustvarjena ‘zaradi užitka v vožnji’ (besede marketinškega oddelka Porscheja), pa morda predstavlja idealno izbiro v paleti modela 718 za tiste, ki si želijo uživaškega in izjemno vodljivega roadsterja, vendar morda nimajo proračuna za dražje različice GTS ali celo Spyder, s precej bolj posebnim motorjem.
Porsche 718 Boxster T
V njegovem srcu se nahaja osnovni 2,0-litrski bokserski štirivaljnik, ki ponuja 300 konjskih moči in 380 Nm navora. S pomočjo izjemnega sedemstopenjskega menjalnika PDK, Boxster T iz mirovanja do 100 km/h pospeši v le 4,7 sekunde in doseže najvišjo hitrost 275 km/h. Ni slabo in za naše ceste več kot dovolj dobro, vendar leta 2020 tudi ni posebej impresivno. A me to skrbi? Pravzaprav me sploh ne, saj hitrost in številke pospeševanja niso tisto, kar predstavlja Boxster T in tudi meni osebno ne predstavljajo bit užitka v vožnji.
Kot sem že omenil, je že osnovni model 718 Boxster pravi užitek voziti, toda model T gre še korak dlje. Sprva je Porsche poskrbel, da se je znebil nekaj teže z zgolj dvosmerno nastavljivimi, a še vedno odličnimi športnimi sedeži, zamenjavo kljuk s trakom iz tkanine in odstranitvijo infotainment sistema, ki ga je mogoče dodati nazaj kot brezplačno možnost. Nato so dodali praktično vse zmogljivostne dodatke na seznamu opcij, ki poskrbijo, da se vozniška izkušnja resnično razlikuje od tiste, v povsem običajnemu Boxsterju. Govorimo o nižjemu in prilagodljivemu športnemu vzmetenju, o paketu Sports Chrono, aktivnih nosilcih motorja, o zapori zadnjega diferenciala in še bi lahko naštevali. Ravno tako so na ključnih mestih še dodatno ojačali šasijo, da je le ta še bolj neposredna in omogoča še bolj stabilno platformo. Sedaj pa dovolj teorije. Resno vprašanje je, ali izpolnjuje obljube marketinškega oddelka Porscheja in ali je res toliko boljši od običajnega Boxsterja? Seveda je in še več!
Vodljivost in preciznost
Pozabite na vroče Audi RS, Mercedes-Benz AMG ali celo BMW M. Porsche 718 Boxster T je trenutno preprosto eden izmed vozniško najboljših avtomobilov za na cesto. Vzmetenje je odlično nastavljeno, oprijem, ki je na voljo pa na običajni cesti že meji na norost, še posebej za michelinove pnevmatike, ki so spredaj široke le 235 milimetrov. Nikakor to ni avtomobil, ki bi presenetil s svojo močjo, Boxster T je mojster vodljivosti in preciznosti. Če najdete tiho zavito cesto brez prometa in zgolj ohranjajte svojo hitrost skozi ovinke, se sploh ne boste pretirano ozirali na kontroverzni štirivaljni motor, saj boste v sami vodljivosti in povratnih informacijah preko volana, preveč uživali. Avto je bil nedvomno ustvarjen za popolno simbiozo med voznikom in avtomobilom, ne za zmagovanje dirk v pospeševanju.
Seveda lahko za približno enako ceno kupite Alpine A110 ali Lotus Exige, ki sta še lažja in verjetno ponujata še bolj čisto izkušnjo vožnje. Toda vprašajte se to – ima konkurenca tudi dva prtljažnika s skupnim prostorom za prtljago 280 litrov, luksuzno in prostorno kabino ter udobje tudi na nekoliko daljših izletih? Odgovor je ne. Boxster vam lahko ponudi oboje. V ovinkih je dovolj okreten in lahkoten, da vsakega Audi RS in BMW M model pošlje nazaj v ‘telovadnico’, a hkrati dovolj udoben in tih, da je tudi daljše križarjenje z avtomobilom lahko povsem prijetno. Popolno za vaš naslednji izlet v Alpe ali na obalo, kajne? Pa še sploh nismo govorili o tem, kako lahko v zgolj 12 sekundah pri hitrosti do 50 kilometrov na uro pospravite večplastno platneno streho ter uživate sončnemu vremenu in v vetru v laseh.
Ponuja Boxster T dovolj moči?
Če moram najti eno negativno točko pri tem avtomobilu, je to zagotovo njegov motor. Pa ne zaradi pomanjkanja zmogljivosti, ampak zaradi pomanjkanja značaja in zvoka. Ko ga peljete na “polno”, je za večino ljudi dovolj hiter in tudi zvok ni tako slab. Ko pa se samo vozite počasi v vsakdanjemu prometu, pa ta isti motor skorajda zveni kot kakšen štirivaljni dizel. Tudi navor v srednjem območju ni njegova močna stran. Najbolje se obnese pri višjih vrtljajih, kar je nekoliko nenavadno, glede na to, da gre za turbomotor, a morda ravno ta lastnost poskrbi za vsaj malo karakterja.
Boxster T ali GTS?
Ko to vse seštejemo, je 718 Boxster T še vedno odličen športni avtomobil. Vse pozitivne lastnosti resnično presegajo ta nekoliko neposrečen motor in ravno vse ‘začimbe’ različice T resnično naredijo razliko, vredno vaše pozornosti. Če vam proračun to omogoča, se odločite za posodobljeni model GTS z novim 4,0-litrskim atmosferskim šestvaljnikom, ki to vozilo resnično preoblikuje v verjetno najboljši roadster, ki je trenutno naprodaj. V nasprotnem primeru pa je ravno različica T verjetno najboljši avtomobil, ki ga za ta denar lahko kupite.
⇒ Se želite o tem prepričati tudi sami? Kliknite na spodnjo povezavo in rezervirajte termin vašega naslednjega, nepozabnega doživetja.
OSTALE SLIKE