kategorije članka

Test najboljših zimskih pnevmatik 2023/2024

Največji avtomobilistični klubi so se, tako kot vsako leto, tudi tokrat zbrali in opravili enega najobsežnejših in najbolj povednih testov zimskih pnevmatik za letošnjo sezono. Dobra pnevmatika je namreč osnova varnosti v prometu, saj lahko nam in še komu drugemu dobesedno reši življenje. Tudi letos test ocenjuje tako varnostne, kot tudi okoljske lastnosti, kjer 70 odstotkov ocene predstavljajo varnostne lastnosti, 30 odstotkov pa okoljske lastnosti kot so obraba, glasnost in trajnost. Letos so si za testni dimenziji izbrali pnevmatike dimenzij 205/60 R16, ki je popularna med manjšimi križanci in kombilimuzinami, ter 225/45 R17, ki je standardna dimenzija golfovega razreda.

Najboljša pnevmatika 205/60 R16 je Dunlop WinterSport 5

Kar sedem pnevmatik je na testu dobilo skupno oceno zelo priporočljivo, štiri od teh sedmih – Dunlop winter sport 5, Michelin alpin 6, Goodyear ultragrip 9+ in Continental wintercontact TS 870 P – so se zelo dobro odrezale tudi pri okoljskih lastnostih. Preostale tri, ki so bile varnostno odlične – Hankook winter i*cept RS3, Bridgestone blizzak LM 005 in Firestone winterhawk 4, so pri okoljskih lastnostih dobile oceno zadovoljivo, kar je v večini posledica nekoliko večje obrabe in ljudem, ki ne delajo veliko kilometrov, ne predstavljajo tehtnega razloga, zakaj se ne bi odločili za nakup.

Na snežni podlagi najbolj izstopa hankookova pnevmatika, ki je prejela najboljšo oceno izmed vseh pnevmatik na snežni podlagi, medtem ko je pnevmatika znamke Goodyear na snegu pokazala nekoliko pomanjkljivosti v primerjavi z najboljšimi. Na mokri cesti je izstopala pnevmatika Bridgestone medtem, ko je bila ta ista pnevmatika na suhi cesti enakovredna z najboljšo pnevmatiko Dunlop Winter Sport 5.

V kolikor res delate veliko kilometrov, za vas praktično ni druge izbire kot Michelin, ki je na tem področju gladko opravila s konkurenco in zasedla skupno drugo mesto. Če pa ste voznik, ki ni tako zahteven oziroma na leto ne delate veliko kilometrov, pa priporočamo tudi pogled nekoliko nižje v tabeli, saj je naslednjih 7 pnevmatik še vedno dobilo oceno priporočljivo, zato z nobeno od teh ne morete zgrešiti. Je pa res, da ima vsaka svoje prednosti in slabosti, zato se splača nekoliko podrobneje pogledati v tabelo in najti pnevmatiko, ki bo vam odgovarjala, glede na vaše želje in zahteve. Edini dve pnevmatiki, ki bi jih odsvetovali so Lassa Snoways 4 in pa Austone Athena SP-901, ki je recimo pri zaviranju v mokrem iz 80 kilometrov na uro toliko slabša, da se avtomobil z najboljšimi pnevmatikami že ustavi, ko se avtomobil opremljen z Austone pnevmatikami še vedno pelje 45 kilometrov na uro.

Najboljša pnevmatika 225/45 R17 je Continental WinterContact TS 870

Pri večjih pnevmatikah ‘golfovega razreda’ so oceno zelo priporočljivo prejele le štiri pnevmatike in sicer Continental WinterContact TS870, Michelin Alpin 6, Goodyear UltraGrip Performance + ter zmagovalka manjšega razreda Dunlop Winter Sport 5. Morda nekoliko presenetljivo je ravno pnevmatika znamke Dunlop, ki je v manjšemu razredu zmagala pri varnostnih lastnostih na suhi in mokri cesti, tukaj krepko zaostala in delno nadoknadila le z okoljskimi lastnostmi ter obnašanjem na snegu, kjer je bila izenačena z najboljšo pnevmatiko Continental. Tudi na mokri in suhi cesti se je daleč najbolje odrezala pnevmatika continental in tako na celotnem testu ni izkazala nobene prave pomanjkljivosti.

Praktično vse ostale pnevmatike razen pnevmatike Kormoran Snow so prejele oznako priporočljivo, verjetno za največje negativno presenečenje pa so poskrbele pnevmatike Bridgestone Blizzak LM005, ki so z zelo slabo predstavo na snegu zasedle predzadnje mesto, a to ne pove celotne zgodbe. Ravno te pnevmatike so bile, tako kot v manjši dimenziji, daleč najboljše na mokri podlagi, kar le še potrdi dejstvo, da skupna razvrstitev ne pove celotne zgodbe, ampak je potrebno tabelo pogledati podrobneje in izbrati pnevmatiko glede na lastne preference.

Ljudem, ki se pri vožnji izogibajo snega ali morda živijo nekje na obali bi tako pnevmatiko Bridgestone povsem priporočal, dočim bi bil nekdo, ki živi recimo na višji nadmorski višini in avtomobil uporablja samo za res kratke razdalje, verjetno zadovoljen tudi z najslabšo pnevmatiko Kormoran, saj bi v primeru večje količine snega morda le s to pnevmatiko dejansko prišel domov.

Vir fotografijwww.amzs.si

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču