Z izjemo legendarnega porschejevega modela 911, v svetu avtomobilizma zagotovo ni bolj ikonske in prepoznavne silhuete od mercedesovega razreda G. Le ta je v bolj ali manj enaki podobi že vse od svojega začetka iz leta 1972, ko je Mercedes v sodelovanju z avstrijskim podjetjem Steyr-Daimler-Puch, zasnoval neuničljivega terenca za potrebe vojske. Seveda je skozi desetletja doživel nekaj osvežitev, a v svoji biti je bil vedno tista robustna, neuničljiva ‘kocka’, ki spleza čisto vsepovsod. Ravno iz tega naslova ima kulten krog sledilcev, ki je morda še najbolj zrasel v zadnjem desetletju, ko so začeli tovrstni avtomobili pospešeno postajati statusni simboli in razkazovanje bogastva raznih glasbenikov in ostalih zveznikov.
Mercedes-Benz G63 AMG (2016)
Ravno zaradi tega, je bilo tudi za znamko Mercedes smiselno, da tovrstnim strankam ponudi nekaj več, nekaj s čimer bodo lahko bili še bolj opaženi. Povsem logična poslovna praksa – bilo je povpraševanje, Mercedes je ponudil. Že v devetdesetih so zato na ceste zapeljale nekatere izboljšane in hitrejše različice s kratico AMG v imenu, a tisti prvi pravi G AMG je bil predstavljen kasneje in sicer leta 2002 v obliki G 55 AMG. Takrat še z atmosferskim osemvaljnikom, ki je kasneje ob prenovi leta 2004 dobil kompresor. Če čas prevrtimo še več kot desetletje vnaprej pridemo, do našega primerka, ki izgleda precej podobno kot takrat, a tokrat nosi oznako G63 AMG. Še vedno ga poganja 5,5 litrski osemvaljnik le, da je tokrat moderniziran in podprt z dvema turbinama, kar je dovolj za več kot 570 konjskih moči. Že res, da razred G tehta preko dve toni in pol, a je s to konjenico avtomobil vseeno presneto hiter. Do stotice potrebuje vsega 5,4 sekunde, a po občutku avtomobil po 100 kilometrih na uro šele res pokaže vse svoje mišice. Po mojem mnenju je celo prehiter glede na to, za kakšne vrste avtomobila gre, kakšna je dejanska dinamika avtomobila, ter dejstvo, da je potrebno vso to kinetično energijo nekako zaustaviti.
Kultni sloves Mercedesovega modela
Priznam ravno zaradi kultnega slovesa in dejstva, da me vsak avtomobil, ki ga še nisem peljal po svoje zanima, sem se tega testa malo veselil. Če ne drugega, da odkljukam to na listi doživetij, predvsem pa zato, da enkrat za vselej vidim, ali je sloves ikone upravičen ali ne. Na kratko? Res ima svoj čar in je neko posebno doživetje, a jaz tega avtomobila niti malo ne razumem. Mogoče je boljše vprašanje ali bi ga sploh moral razumeti, glede na to, da sem zelo daleč od ciljnega kupca? Verjetno ne, zato se raje oprimo na dejstva. Kot sem že omenil, avtomobil je resnično hiter, ima neverjetno prezenco z zvočno kuliso, ki jo med modernimi avtomobili z raznimi OPF filtri, težko najdeš. Tudi med vožnjo dejansko dobiš nek občutek, da bo avtomobil preživel vse in da ti nihče nič ne more, ker se voziš v dve in pol tonskemu sefu na štirih kolesih. Prav zanimivo je, ko na avtocesti prehitevaš BMW X5, pa vidiš čez streho avtomobila, ali ko pripelješ v štric voznika LPP in se gledata na isti višini iz oči v oči. Ima svoje čare. Da bi te čare še bolje razumeli, pa morate zapustiti asfaltno cesto in preizkusiti, zakaj je bil avtomobil dejansko narejen. Kar tri zapore diferenciala in reduktor, vas bodo spravili iz nemogočih situacij, pa tudi oddaljenost od tal in pristopni/izstopni koti so taki, kot se za klenega terenca spodobi. Kakšen test pa bi bil, če tega ne bi preizkusil tudi v praksi. Prav poseben občutek je, ko pritisneš vsa tri stikala za zapore prednjega, sredinskega ter zadnjega diferenciala in se vsa štiri kolesa sočasno zavrtijo, avtomobil pa se začne premikati v željeno smer. Ob primerni obutvi bo le malo tovarniških terenskih vozil priplezalo dlje od razreda G in ravno tukaj tiči moje nerazumevanje.
Avtomobil je bil v osnovi narejen in skonstruiran za teren, vleko, delo. Tudi notranjost je sicer razkošna a nič kaj prostorna, lahko bi zopet rekli namenska. Ravno zato ne razumem, zakaj bi v takemu avtomobilu potreboval tako zajetno konjenico in motor, ki ob izrazitemu ‘šparanju’ še vedno porabi 18 litrov na 100 kilometrov, ob hitrejši vožnji pa brez težav tudi več kot 30. Ja vem, kdor si lahko privošči nekaj 100 tisoč evrov za tovrstni avtomobil, bo imel tudi za bencin, a taki ljudje ponavadi še najbolj cenijo svoj čas in dvomim, da jim je prijetno vsake dva dni ždeti na bencinski črpalki, medtem, ko čakajo, da natočijo skoraj 100 litrov neosvinčenega. V iskanju relativno zadovoljivih cestnih voznih lastnosti, da upraviči kratico AMG, je tudi vzmetenje za moj okus postalo pretrdo, zato za potovanje po slabših cestah, v tem razredu obstaja veliko udobnejših alternativ. Pa vendar a se boste tudi v teh avtomobilih počutili tako posebno kot v ikonskemu razredu G? Dobro vprašanje, na katerega pa si boste morali odgovoriti sami.
Kakorkoli povzamem, morda jaz ne razumem povsem tega avtomobila, ker tudi nisem ciljni kupec, nekomu drugemu, ki išče nekaj več teatra in unikatnosti, pa bodo ravno te stvari tiste, ki bodo nagnile tehtnico v njegovo smer. Če niste sigurni oziroma bi se glede vsega radi prepričali tudi sami, priporočam nekajdnevni najem, kjer se boste prepričali ali je to za vas dejansko nekaj najboljšega v avtomobilističnemu svetu, ali ste si s tem naredili uslugo, ker ste spoznali, da avtomobil ni za vas.
⇒ Se sprašujete kje? Doživetje in izkušnjo take avtomobilske ikone si lahko rezervirate na tej povezavi, če vas bo totalno prepričal, pa se lahko dogovorimo tudi za odkup.
Kliknite na spodnjo povezavo in rezervirajte svoj termin.
OSTALE SLIKE