Ameriški specializirani spletni portal za serviserje go4trans.com, je pod drobnogled vzel različne samodejne menjalnike in jih razporedil po zanesljivosti. Glede na to, da se za samodejne menjalnike tudi pri nas odloča čedalje več ljudi, se nam zdi smiselno, da vas opozorimo na tiste najbolj problematične. Spodaj navedenih avtomatskih menjalnikov se izogibajte!
AISIN TF-80 SC
Ta klasični 6 stopenjski menjalnik, se je uporabljal v ogromno različnih avtomobilov, ki segajo vse od Opel Astre, Ford Mondea, BMW X1 xDrive25e in Alfa Romeo 159, do Cadillac BLS, Chevrolet Cruze, Mazde 6 in širokega nabora različni Citroenov. Menjalnik sicer velja za izjemno kompaktno in lahko enoto, ki v sebi skriva vrsto potencialnih in dragih napak. V primeru agresivne vožnje namreč pretvornik navora aktivira način zdrsa, ki lahko privede do poškodb na komponentah menjalnika. Olje, ki ga onesnaži prah zaradi zamašenega filtra olja v menjalniku, lahko tudi poškoduje filtrne kanale, kar privede do izgub tlaka in obrabe solenoidov. Vozniki to občutijo kot cukanje med menjavo prestav, ignoriranje znakov pa lahko privede do drage okvare menjalnika.
Jatco JF011E
Ta menjalnik spada v skupino neskončnostopenjskih oziroma CVT menjalnikov, ki naj bi imeli ravno na podlagi praktično neskončnega števila prestavnih razmerij, vrsto prednosti pred klasičnimi samodejnimi menjalniki. Mednje spada tudi manjša poraba in gladko delovanje, vendar je tovrstna zasnova z jeklenim jermenom tudi podvržena k večji obrabi notranjih delov in posledično okvar. V veliko primerih lahko pride tudi do okvare kontrolnega modula. Ta menjalnik lahko večinoma najdemo v vozilih znamk Dodge, Jeep, Mitsubishi in Nissan.
Audi DL501
Menjalnik sicer poznamo pod marketinškim imenom S-Tronic, gre pa za dvosklopčni menjalnik z mokro sklopko. Ima sedem prestav in je na splošno zelo hiter in učinkovit, vendar vas lahko pogoste težave z mehatroniko privedejo do izjemno dragih okvar. Te lahko v nekaterih primerih pridelajo tudi do 4.000€ visok račun za popravilo.
ZF 6HP
Gre za prvi 6 stopenjski samodejni menjalnik, ki so ga leta 2001 prvič vgradili v BMW serije 7. Danes ga najdemo predvsem pri širokemu naboru premijskih limuzin in športnih terencev, saj različice tega menjalnika obstajajo za vse vrste pogonov in moči motorja. Zanj je značilno zelo gladko delovanje in ugodna poraba goriva, življenje pa vam lahko zagrenijo napake na glavni kontrolni enoti, ki se pogosto pokvari. Poleg tega je menjalnik tudi zelo občutljiv na kakovost olja, ki ga morate zamenjati vsaj vsakih 70.000km.
LUK01J
še en menjalnik iz družine neskončnostopenjskih CVT menjalnikov, ki pa v tem primeru namesto jeklenega jermena uporablja jekleno verigo. Njegova tipična težava je cukanje pri nizkih hitrostih, ki lahko nastopi že pri 100 tisoč prevoženih kilometrih, v primeri dinamične vožnje pa še prej. Stroški popravila lahko v tem primeru znašajo tudi do 5.000€.
Aisin AW55-50
Govorimo o enem izmed najpogostejših 5 stopenjskih samodejnih menjalnikov na trgu, ki ga najdemo v avtomobilih znamk Opel, Volvo in Renault. Ena tipičnih napak tega menjalnika je cukanje med prestavljanjem iz prostega teka v ‘D’. Zaradi njegove razširjenosti so na srečo nadomestni deli zelo pogosti in relativno poceni. Za večino težav so krivi solenoidni ventili, pušča pa lahko tudi hladilnik olja.
Jatco JF506
Ta klasični petstopenjski samodejni menjalnik lahko najdemo v avtomobilih s prednjim pogonom različnih znamk. Do okvar večinoma pride zaradi bata v enem izmed tornih sklopov, prav tako pa se lahko izrabijo solenoidni ventili, ki jih je po 150.000 kilometrih dobro zamenjati. Težava se kaže v cukanju med menjavanjem prestav. Do težav lahko sicer pride tudi zaradi regulatorja tlaka, kar zahteva razmeroma preprosto popravilo, velja pa tudi, da hitreje ko se voznik s problematičnim menjalnikom odpravi na servis, lažje bo popravilo.