kategorije članka

ŠTUDIJA RAZKRIVA, DA LAHKO MODERNI DIZLI ZRAK CELO ČISTIJO!

Okoljevarstvena študija dizelskih motorjev, je prinesla zanimive rezultate. Gre za količino trdih delcev v izpuhu, ki so se s prihodom modernih DPF filtrov drastično zmanjšali. Študija pravi, da celo do te mere, da v določenih primerih iz izpuha prihaja čistejši zrak od tistega v okolici.
Ob povprečnem delovanju motorja znaša količina delcev od 10 do 20 tisoč na kubični centimeter, je pokazal letošnji test nemškega Auto Motor und Sport. To pomeni, da lahko dizelski avtomobil med vožnjo skozi onesnaženo ozračje, z vrednostjo 50 tisoč delcev na kubični centimeter ali v nekaterih bolj onesnaženih mestih tudi več, deluje celo kot filter zraka, saj iz izpuha nazaj v okolje izpusti tudi do trikrat manj trdih delcev, kot jih vsesa v motor.
Pri Auto Motor und Sport so testirali avtomobile Volkswagen Tiguan 2.0 TDI, Citroen C5 aircross 2.0 blueHDi 180, Kio Optima sportswagon 1.6 CRDi in BMW 740xd xDrive. Med temi je bil na testu najuspešnejši tiguan, ki je med 300-kilometrsko vožnjo raven delcev z vstopnih 50 tisoč (na kubični centimeter) znižal na le 16 tisoč delcev na kubični centimeter. Zelo blizu mu je bil tudi C5 aircross, ki je raven znižal na okrog 19 tisoč delcev na kvadratni centimeter.
Seveda pa ni vse tako črno-belo. Število trdih delcev ob normalnem delovanje je že res 10-20 tisoč na kubični centimeter, a le ti ob regeneraciji DPF filtra v zrak izpustijo večji del izpustov, ki kratkoročno presegajo evropska priporočila oziroma standarde. Izpostavljajo, da ta čiščenja filtrov tudi do tisočkrat presegajo normalno raven in da lahko v urbanih delih mest trajajo tudi do 15 kilometrov. Ob tem dodajajo, da ti povišani kratkoročni izpusti niso vključeni v uradna homologacijska merjenja izpustov, a se nam vseeno zdi, da regeneracija ob uporabi avtomobila na dolge relacije, za kar so dizli tudi namenjeni, skupno ne vpliva toliko, da bi lahko prezrli podatek o razliki trdih delcev med normalno vožnjo.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču