Okoljevarstvena študija dizelskih motorjev, je prinesla zanimive rezultate. Gre za količino trdih delcev v izpuhu, ki so se s prihodom modernih DPF filtrov drastično zmanjšali. Študija pravi, da celo do te mere, da v določenih primerih iz izpuha prihaja čistejši zrak od tistega v okolici.
Ob povprečnem delovanju motorja znaša količina delcev od 10 do 20 tisoč na kubični centimeter, je pokazal letošnji test nemškega Auto Motor und Sport. To pomeni, da lahko dizelski avtomobil med vožnjo skozi onesnaženo ozračje, z vrednostjo 50 tisoč delcev na kubični centimeter ali v nekaterih bolj onesnaženih mestih tudi več, deluje celo kot filter zraka, saj iz izpuha nazaj v okolje izpusti tudi do trikrat manj trdih delcev, kot jih vsesa v motor.
Pri Auto Motor und Sport so testirali avtomobile Volkswagen Tiguan 2.0 TDI, Citroen C5 aircross 2.0 blueHDi 180, Kio Optima sportswagon 1.6 CRDi in BMW 740xd xDrive. Med temi je bil na testu najuspešnejši tiguan, ki je med 300-kilometrsko vožnjo raven delcev z vstopnih 50 tisoč (na kubični centimeter) znižal na le 16 tisoč delcev na kubični centimeter. Zelo blizu mu je bil tudi C5 aircross, ki je raven znižal na okrog 19 tisoč delcev na kvadratni centimeter.
Seveda pa ni vse tako črno-belo. Število trdih delcev ob normalnem delovanje je že res 10-20 tisoč na kubični centimeter, a le ti ob regeneraciji DPF filtra v zrak izpustijo večji del izpustov, ki kratkoročno presegajo evropska priporočila oziroma standarde. Izpostavljajo, da ta čiščenja filtrov tudi do tisočkrat presegajo normalno raven in da lahko v urbanih delih mest trajajo tudi do 15 kilometrov. Ob tem dodajajo, da ti povišani kratkoročni izpusti niso vključeni v uradna homologacijska merjenja izpustov, a se nam vseeno zdi, da regeneracija ob uporabi avtomobila na dolge relacije, za kar so dizli tudi namenjeni, skupno ne vpliva toliko, da bi lahko prezrli podatek o razliki trdih delcev med normalno vožnjo.