kategorije članka

Statistika Slovencev pri uvozu vozil iz tujine

Finančna uprava Republike Slovenije je v svojem letnem poročilu o delu za preteklo leto 2020, objavila nekaj, za nas zanimivih, statističnih podatkov. Tokrat so se prvič v posebni kategoriji dotaknili tudi davka na motorna vozila in morebitnih goljufij povezanih tako z davkom na motorna vozila, kot tudi z davkom na dodano vrednost (DDV).
V letu 2020 je država pobrala za nekaj več kot 33 milijonov evrov davka na motorna vozila, kar predstavlja okoli 25 odstotkov nižjo vrednost kot leto prej. To velja pripisati predvsem pomladanski ‘korona krizi’, ki je za nekaj časa praktično ustavila vso trgovanje in prodajo avtomobilov, kljub temu pa so na FURS-u lani prejeli skoraj 33 tisoč napovedi za odmero davka na motorna vozila.

Slovenci se najpogosteje odločamo za uvoz vozil iz Nemčije

Kar 40 odstotkov vseh uvoženih vozil v letu 2020 prihaja iz Nemčije, kar skupno znese preko 13 tisoč avtomobilov. Druga na seznamu je Italija z 19 odstotki, tretja s 17 odstotki pa je njena zahodna soseda Francija. Zgolj iz teh treh držav torej letno k nam prispe več kot tri četrtine vseh uvoženih avtomobilov. Na četrtem mestu daleč zadaj je z zgolj 6 odstotki Belgija, delež ostalih držav pa praktično ni vreden omembe. Morda je za vas še bolj zanimiva starostna struktura uvoženih vozil. Skoraj polovica vseh uvoženih vozil je bilo bodisi letnika 2016, bodisi letnika 2017, presenetljivo veliko, kar 5.846, pa je bilo avtomobilov starejših od 10 let.
Lani naj bi pri Finančni upravi Republike Slovenije začeli tudi s strožjimi nadzori nad morebitnimi goljufijami, povezanimi z morebitnimi utajami DDV in DMV, kjer so zaznali pogosto prakso nekaterih prodajalcev. Le ti se s pomočjo ponarejene dokumentacije ali t.i. slamnatih prodajalcev, skušajo izogniti plačilu DDV ob prodaji fizični osebi in tako v primeru, da jim to uspe, na trgu uspešno konkurirajo z znatno nižjo ceno rabljenih vozil, s čimer pridobijo nepošteno konkurenčno prednost v primerjavi z davčnimi zavezanci. V primeru kakršnihkoli sumov na kaznivo dejanje se postopki učinkovitega nadzora podaljšajo, saj je potrebno s pomočjo mednarodne izmenjave včasih tudi preveriti pravilnosti obdavčitve davčnih transakcij.
Zakaj mi uvažamo skoraj izključno iz Nemčije si preberite tukaj v kolikor imate za nas kakršnokoli vprašanje glede uvoza vozil po naročilu, pa se brez težav obrnete na nas ali nas obiščete v našem salonu na naslovu Ob železnici 16 v Ljubljani.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču