kategorije članka

START&STOP – KAJ TO SPLOH JE IN ZA KAJ GA (NE) MARAMO

Start&stop sistem je v sodobnih novih avtomobilih že bržkone nuja, saj ga lahko najdemo že v praktično v vsakemu novemu avtomobilu. Pa je res tako dober in nujen za okoljevarstvenike, da se na dolgi rok izplača? Pa poglejmo.
Start&stop sistem že kot samo ime pove skrbi za ugašanje in prižiganje motorja med tem, ko z avtomobilom stojimo na mestu, pa naj si bo to na semaforju ali v koloni na ljubljanski obvoznici. Ideja za tem je, da tako prihranimo nekaj goriva, saj med ‘čepenjem’ pred semaforjem motor miruje, proizvajalci pa lahko tako navedejo nižjo uradno porabo in izpuste vozila. Praktično ‘win-win’ situacija mar ne?
Pri ročnem menjalniku je za aktivacijo ponavadi potrebno prestaviti v prosti tek in spustiti sklopko, obenem pa vseskozi tiščati zavoro in šele nato motor ugasne. V tem primeru je sistem uporaben, saj se moramo zavestno odločiti, da bomo dolgo stali na mestu in želimo, da nam avtomobil ugasne. Zato ni v tem primeru sistem čisto nič nadležen in nam lahko tudi pomaga, povsem druga zgodba pa je pri avtomobilih z avtomatskim menjalnikom. Tam povečini, ko je ta seveda na delovni temperaturi, motor ugasne čisto vsakič tudi, ko se le za trenutek povsem ustavimo, kar je lahko izjemno nadležno pa tudi za avtomobil to ni ravno najbolje. V primeru, da morate na hitro speljati, ker se želite vključiti na glavno cesto in pri tem motor poženete do zelo visokih vrtljajev, takoj zatem pa naletite na semafor s prižgano rdečo lučjo. V tem primeru se bosta eno sekundo motor in turbina vrtela na zelo visokih obratih, takoj zatem pa se bo motor ugasnil.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču