Start&stop sistem je v sodobnih novih avtomobilih že bržkone nuja, saj ga lahko najdemo že v praktično v vsakemu novemu avtomobilu. Pa je res tako dober in nujen za okoljevarstvenike, da se na dolgi rok izplača? Pa poglejmo.
Start&stop sistem že kot samo ime pove skrbi za ugašanje in prižiganje motorja med tem, ko z avtomobilom stojimo na mestu, pa naj si bo to na semaforju ali v koloni na ljubljanski obvoznici. Ideja za tem je, da tako prihranimo nekaj goriva, saj med ‘čepenjem’ pred semaforjem motor miruje, proizvajalci pa lahko tako navedejo nižjo uradno porabo in izpuste vozila. Praktično ‘win-win’ situacija mar ne?
Pri ročnem menjalniku je za aktivacijo ponavadi potrebno prestaviti v prosti tek in spustiti sklopko, obenem pa vseskozi tiščati zavoro in šele nato motor ugasne. V tem primeru je sistem uporaben, saj se moramo zavestno odločiti, da bomo dolgo stali na mestu in želimo, da nam avtomobil ugasne. Zato ni v tem primeru sistem čisto nič nadležen in nam lahko tudi pomaga, povsem druga zgodba pa je pri avtomobilih z avtomatskim menjalnikom. Tam povečini, ko je ta seveda na delovni temperaturi, motor ugasne čisto vsakič tudi, ko se le za trenutek povsem ustavimo, kar je lahko izjemno nadležno pa tudi za avtomobil to ni ravno najbolje. V primeru, da morate na hitro speljati, ker se želite vključiti na glavno cesto in pri tem motor poženete do zelo visokih vrtljajev, takoj zatem pa naletite na semafor s prižgano rdečo lučjo. V tem primeru se bosta eno sekundo motor in turbina vrtela na zelo visokih obratih, takoj zatem pa se bo motor ugasnil.