kategorije članka

Sedaj tudi uradno prihaja novi zakon o davku na motorna vozila

Nič več odvisnosti višine DMV na motorna vozila od nabavne cene avtomobila.

Po tem, ko so v začetku letošnjega leta v javno obravnavo podali predlog novega zakona o davku na motorna vozila, je bil sedaj le ta, po več kot 80 pripombah javnosti, s strani finančnega ministrstva končno poslan v medresorsko usklajevanje.
Kot smo že v takratnih člankih o novem predlogu davka na motorna vozila ugotovili, se novi davek ne bo več računal glede na vrednost avtomobila, temveč bo le ta odvisen zgolj od moči, izpustov CO2, starosti vozila in Euro emisijskega razreda. Glavni razlog v tem naj bi bil ta, da bi lahko tako kupce z nižjo obdavčitvijo ‘zelenih’ vozil lažje pripeljali do nakupa le teh, kar naj bi imelo dolgoročne pozitivne posledice na okolje.

NIČ VEČ DAVKA NA LUKSUZ

Novi zakon na srečo tudi ne predvideva več spornega davka na luksuz, ki je v sedanjem zakonu stopil v račun pri prostornini motorja nad 2,5 litra. Po našem mnenju je to še največji plus novega zakona o davku na motorna vozila, saj bomo na naših cestah končno lahko spet videli več močnejših različic avtomobilov, ki so pri nas sicer popularni, a se zaradi hude obdavčitve večina kupcev odloči za pogonske agregate manjših prostornin. Na ministrstvu so končno ugotovili tudi to, da bodo lahko z odpravo davka na luksuz tudi izdatno napolnili državno blagajno, saj so se lastniki tistih pravih luksuznih avtomobilov, ravno zaradi absurdnih davkov odločili svoje jeklene konjičke povečini registrirati v tujini in tako v slovensko državno blagajno prispevati celih 0€. Nov predlog bo za omenjene lastnike precej ugodnejši, kar bi lahko pomenilo, da se jih bo več odločalo za registracijo vozil v Sloveniji.
Novi enoten sistem obdavčitve naj bi bil tudi enostavnejši za uporabo, za vlaganje napovedi za odmero davka ali morebitna uveljavitev oprostitve ter povračila davka, pa je predviden Furs-ov obstoječ sistem e-davki. Vseeno pa ni vse tako rožnato, kot se sprva sliši. Že res, da bodo dražji in močnejši avtomobili sedaj manj obdavčeni, a lahko rečemo, da na račun vozil srednjega razreda. Le ti bodo imelo po novem izračunu praktično vsi višji DMV, kar smo odlično prikazali že v prispevku, kjer smo se lotili fizičnih izračunov davka na motorna vozila po novem sistemu. Že takrat smo ugotovili, da bo za enega povprečnega VW Passat-a 2.0 TDI s 150 konjskimi močmi ta davek praktično za 100% višji od dosedanjega, medtem ko bo za podobnega Passat-a s 190 konjskimi močmi ta davek po novem skoraj štirikrat višji.
Ravno na to tematiko vozil srednjega razreda so dobili največ pripomb, a izgleda, da jim niso prisluhnili v celoti. V oddanem predlogu je namreč predviden le nekoliko nižji davek za vozila z močjo med 110 in 170 kW ter za vozila z najvišjimi vrednostmi izpustov CO2, ostaja pa tudi davek na električna vozila in druga motorna vozila brez izpustov CO2.

V kolikor imate kakršnakoli vprašanja je naše osebje z veseljem na razpolago za pomoč. Kliknite na spodnjo povezavo in kontaktirajte enega izmed članov ekipe Do Avta. V primeru želje po naročilu vozila pa lahko enostavno oddate povpraševanje preko spletnega obrazca dosegljivega na povezavi spodaj.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču