RAZLIČNE VRSTE DIZELSKIH IN BENCINSKIH GORIV: JE 100 OKTANSKI VREDEN SVOJEGA DENARJA?

RAZLIČNE VRSTE DIZELSKIH IN BENCINSKIH GORIV: JE 100 OKTANSKI VREDEN SVOJEGA DENARJA?

Različne vrste dizelskih in bencinskih goriv: je 100 oktanski vreden svojega denarja?

Vsi ki ste kdaj točili gorivo v avtomobil, ste na bencinskih servisih verjetno opazili več različnih ‘ročk’, kjer je nad zelenima dvema pisalo 95 in 98/100, na nekaterih črpalkah pa ste lahko opazili tudi dve različni črni ročki (ne ne mislimo tiste za tovornjake), kjer iz ene prihaja ‘navadno’ dizelsko gorivo, nad drugo pa piše Performance Diesel ali nekaj podobnega. Ravno ta premium goriva so tudi kar precej dražja zato se vam je že zagotovo kdaj porodilo vprašanje, ali je morda to dražje gorivo res toliko boljše za vaš avtomobil, da upravičo toliko višjo ceno? Pa poglejmo.

1154153

Številke 95, 98 in 100 se namreč nanašajo na oktansko število goriva, kjer višje kot je oktansko število boljše je izgorevanje kar pripomore k optimalnemu delovanju pogonskega agregata obenem pa so višje oktanska goriva tudi višje kakovosti. Ob uporabi premium goriv obljubljajo večjo zmogljivost, boljšo zaščito motorja, čistejše izgorevanje in s tem manjše emisije in manj umazanije, ki se nabira v notranjosti pogonskega agregata, obenem pa obljublja tudi do 4% manjšo porabo. Zato z vašim Renault Cliom z običajnim 1.2 motorjem seveda ne bo nič narobe tudi, če vanj natočite 100 ‘oktanca’ saj bo posledično tudi za tak pogonski agregat to gorivo boljše, pa vendar je tak motor že v osnovi narejen, da deluje na 95 oktanski bencin zato težko upravičimo dodatno ceno dražjega bencina saj bo tudi z običajnim povsem ‘zadovoljen’. Razlika pa se pojavi pri ‘bolj navitih’ motorjih z večim kompresijskim razmerjem, ki pogosteje delujejo pri večjih obremenitvah. Tam proizvajalec že v osnovi predpiše uporabo goriva  z večjim oktanskim številom saj tako preprečimo nastanek t.i. Klenkanja (neželjenih samovžigov) in tako zmanjšamo obremenitev motornih delov in obenem podaljšamo njihovo življenjsko dobo.

Izjemno podoben učinek ima tudi premium dizelsko gorivo (recimo pri OMV Maxxmotion Performance Diesel) z zagotovljenim cetanskim številom vsaj 57. Ta ravno tako omogoča večjo zmogljivost in čistejše izgorevanje ter s tem povezanih pozitivnih učinkov na motor in okolje. Ob Dolgotrajni uporabi poveča življenjsko dobo motorja obenem pa naj bi bilo samo delovanje dizelskega pogonskega agregata tudi tišje in bolj učinkovito, kar naj bi se poznalo tudi na porabi.

674127997

Če nekako povzamemo so premium goriva zagotovo boljša za pogonski agregat vašega avtomobila, vendar se morate predvsem glede na avtomobil, ki ga vozite, sami odločiti ali je v vašem primeru vredno zapraviti toliko več za gorivo boljše kvalitete ali vam je praktično vseeno.

 

 

About the Author