kategorije članka

RAZLIČNE VRSTE DIZELSKIH IN BENCINSKIH GORIV: JE 100 OKTANSKI VREDEN SVOJEGA DENARJA?

Vsi ki ste kdaj točili gorivo v avtomobil, ste na bencinskih servisih verjetno opazili več različnih ‘ročk’, kjer je nad zelenima dvema pisalo 95 in 98/100, na nekaterih črpalkah pa ste lahko opazili tudi dve različni črni ročki (ne ne mislimo tiste za tovornjake), kjer iz ene prihaja ‘navadno’ dizelsko gorivo, nad drugo pa piše Performance Diesel ali nekaj podobnega. Ravno ta premium goriva so tudi kar precej dražja zato se vam je že zagotovo kdaj porodilo vprašanje, ali je morda to dražje gorivo res toliko boljše za vaš avtomobil, da upravičo toliko višjo ceno? Pa poglejmo.

Številke 95, 98 in 100 se namreč nanašajo na oktansko število goriva, kjer višje kot je oktansko število boljše je izgorevanje kar pripomore k optimalnemu delovanju pogonskega agregata obenem pa so višje oktanska goriva tudi višje kakovosti. Ob uporabi premium goriv obljubljajo večjo zmogljivost, boljšo zaščito motorja, čistejše izgorevanje in s tem manjše emisije in manj umazanije, ki se nabira v notranjosti pogonskega agregata, obenem pa obljublja tudi do 4% manjšo porabo.

 

Zato z vašim Renault Cliom z običajnim 1.2 motorjem seveda ne bo nič narobe tudi, če vanj natočite 100 ‘oktanca’ saj bo posledično tudi za tak pogonski agregat to gorivo boljše, pa vendar je tak motor že v osnovi narejen, da deluje na 95 oktanski bencin zato težko upravičimo dodatno ceno dražjega bencina saj bo tudi z običajnim povsem ‘zadovoljen’. Razlika pa se pojavi pri ‘bolj navitih’ motorjih z večim kompresijskim razmerjem, ki pogosteje delujejo pri večjih obremenitvah. Tam proizvajalec že v osnovi predpiše uporabo goriva z večjim oktanskim številom saj tako preprečimo nastanek t.i. Klenkanja (neželjenih samovžigov) in tako zmanjšamo obremenitev motornih delov in obenem podaljšamo njihovo življenjsko dobo.

Izjemno podoben učinek ima tudi premium dizelsko gorivo (recimo pri OMV Maxxmotion Performance Diesel) z zagotovljenim cetanskim številom vsaj 57. Ta ravno tako omogoča večjo zmogljivost in čistejše izgorevanje ter s tem povezanih pozitivnih učinkov na motor in okolje. Ob Dolgotrajni uporabi poveča življenjsko dobo motorja obenem pa naj bi bilo samo delovanje dizelskega pogonskega agregata tudi tišje in bolj učinkovito, kar naj bi se poznalo tudi na porabi.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču