STATISTIKA: Prodaja novih dizelsko gnanih avtomobilov upada!
Zadnje čase poslušamo, da dizli hitro tonejo v pozabo, hibridni in električni avtomobili pa doživljajo pravi razcvet. Pa je vse to res ali mediji prenapihujejo zadeve?
No nekaj je gotovo res. Delež novih dizelsko gnanih avtomobilov strmo in konstantno pada. V zadnjem letu je tako pri nas iz 31 odstotkov padel na 29, kar pa še vedno predstavlja kar 24 odstotkov manj kot pred zloglasno afero dieselgate, ko je prodaja dizlov znašala kar 55%. Zagotovo si sedaj mislite, da se je ta upad zgodil zaradi razcveta električnih in elektrificiranih vozil, kar pa enostavno ni res saj bencinsko gnani avtomobili predstavljajo skoraj 67 odstotkov vse prodaje novih vozil v Sloveniji (1 odstotek več kot lani).
V kolikor vam matematika ni tuja boste ugotovili, da prodaja električnih in elektrificiranih vozil še vedno ne predstavlja opaznega deleža pogače. V enem letu se je tudi ta sicer povečala za 1 odstotek, vendar le ta še vedno znaša zgolj 3.7 odstotka, pa še teh je večinoma samopolnilnih hibridov znamke Toyota, katerih so v zadnje pol leta prodali približno tisoč. ‘Pravih’ priključnih hibridov so prodali zgolj za vzorec, več pa je bilo prodanih popolnoma električnih avtomobilov (250). Doslej najbolj znanim predstavnikom električnih avtomobilov BMW i3, Renault ZOE in Nissan Leaf, se je pridružilo še nekaj drugih modelov, kjer največjo prodajo predstavljajo Audi E-Tron, Smart Forfour electric in Jaguar I-Pace.
Drugačna slika pa je drugod po Evropi saj je naprimer na Norveškem, med novimi avtomobili kar 48 odstotkov vseh gnanih na elektriko ali na kombinacijo elektrike in fosilnih goriv, delež prodaje bencinsko gnanih vozil pa se je zmanjšal za kar 29 odstotkov. Seveda pri nas pravi razcvet električnih in elektrificiranih avtomobilov še čakamo, saj se prodaja in povpraševanje vseeno iz leta v leto vseeno veča, to pa opazimo tudi pri povpraševanju za uvoz rabljenega vozila po naročilu.