Vodje pri Volkswagnu so pretekli mesec razložili načrte za zaprtje dveh tovarn tako, da so razburjenim delavcem povedali, da je avtomobilski trg v zastoju in da povpraševanje verjetno ne bo doseglo predpandemične ravni. Nikjer ni ta padec bolj očiten kot v Nemčiji, kar kažejo novi podatki. Podatki Zveznega urada za motorna vozila (Kraftfahrt-Bundesamt – KBA) razkrivajo, da je skupna prodaja osebnih vozil v avgustu padla za 28 odstotkov v primerjavi z istim mesecem lani.
Vse nemške znamke so zabeležile velike padce, med njimi Mini (-45 %), Audi (-37 %), BMW (-23 %) in Mercedes (-16 %). Čeprav je VW obdržal največji tržni delež (18 %), je njegova prodaja upadla za 23 %.
Še slabša pa je slika na trgu električnih vozil. Registracije električnih avtomobilov so v obdobju januar–avgust sicer zrasle za 12,7 odstotka, vendar je bil ta uspeh dosežen v začetku leta 2024. Prodaja električnih vozil je avgusta upadla za kar 69 odstotkov, pred tem je julija padla za 37 odstotkov in junija za 16 odstotkov, predvsem zaradi zmanjšanja subvencij za električna vozila. Tesla se je soočila s posebno hudim udarcem, saj so njene registracije avgusta v primerjavi z avgustom 2023 upadle za 66 odstotkov, v obdobju januar–avgust pa za 45 odstotkov. Model Y, ki je bil lani najbolje prodajani avtomobil v Evropi, je doživel velik padec povpraševanja in letos nima možnosti, da bi ponovil ta dosežek.
Medtem ko je prodaja električnih vozil padla za več kot dve tretjini, so registracije bencinskih avtomobilov avgusta upadle le za 7 odstotkov, kar kaže, da se stranke vse bolj vračajo k motorjem z notranjim izgorevanjem, ki jih poznajo, jim zaupajo in so cenovno dostopnejši, namesto da bi se odločile za sodobnejše električne alternative. Prodaja hibridov je komaj opazno padla, za 1,5 odstotka, medtem ko so priključni hibridi (PHEV) upadli za 7 odstotkov. Celo dizlom gre prodaja precej bolje kot električnim avtomobilom (upad za 24%).
Vendar pa KBA-jevi najnovejši podatki niso prinesli slabih novic za vse znamke na nemškem avtomobilskem trgu. Prodaja Peugeota je recimo avgusta zrasla za 17 odstotkov, v obdobju januar–avgust pa za 36 odstotk. Tudi registracije Volva so se povečale za 19 odstotkov v avgustu in za 55 odstotkov v celotnem obdobju.
VW v težavah
Kljub praznovanju ob 50-letnici Golfa pa v Volkswagnu ne manjka mrkih obrazov. Avtomobilski proizvajalec je v težavah, kar je na zboru delavcev jasno izpostavil njihov glavni finančnik. Arno Antlitz je opozoril, da ima VW samo “eno, morda dve” leti, da obrne svojo glavno znamko Volkswagen. Finančni direktor Volkswagna je te komentarje podal med sestankom na sedežu podjetja v Wolfsburgu, na katerem so bili prisotni tudi direktor Oliver Blume in več sto razburjenih delavcev, ki jih je skrbelo zaradi načrtov VW za zaprtje dveh tovarn, da bi zmanjšali stroške.
Antlitz je prisotnim razložil, da se je evropski avtomobilski trg po pandemiji zmanjšal in se verjetno ne bo kmalu vrnil na predpandemične ravni, poroča Reuters. Zaradi tega padca povpraševanja in počasnejšega prevzema električnih vozil bo VW na leto prodal približno 500.000 manj avtomobilov, kar pomeni, da ima največ dve leti, da zmanjša proizvodnjo in stroške ter stabilizira situacijo.