kategorije članka

Prodaja električnih avtomobilov strmo pada, znamke pa ena za drugo umikajo napovedi o ukinitvi motorjev na notranje izgorevanje

Zgolj v zadnjem mesecu je na ravni Evropske Unije prodaja električnih avtomobilov padla za 12 odstotkov, na nekaterih trgih pa je bil padec še precej večji. Nemčija je recimo zabeležila kar 30,6 odstotni padec, medtem ko je tudi na Nizozemskem padec znašal 11,7 odstotkov. Nekaj je k temu prispevala skupna manjša prodaja vseh avtomobilov, a je ta padec na letni ravni zgolj tri odstoten.

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01

Spreminja se tudi širša slika

V Evropi smo se soočili s poplavo novih in ugodnih električnih avtomobilov s Kitajske, kar je še dodatno načelo prodajo uveljavljenim evropskim proizvajalcem, ki so že tako čutili velik pritisk s strani Tesle in ostalih azijskih proizvajalcev. Najmočnejša plat uveljavljenih evropskih proizvajalcev je bila vedno tehnika in razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem skozi desetletja razvoja, kar pa se je z vpeljavo enostavnih električnih pogonskih sklopov povsem izničilo. To je pomenilo, da so na račun poceni delovne sile in surovin Kitajci brez težav naredili tudi dvakrat cenejše električne avtomobile primerljive velikosti, v primerjavi z evropskimi proizvajalci. Zavoljo tega so se verjetno slednji nekoliko vmešali in pritisnili na politiko, ki je ravno zadnji mesec predstavila izjemno visoke dodatne obdavčitve na električne avtomobile, ki prihajajo s Kitajske. Le te bodo znašale tudi do 38 odstotkov, s tem pa imajo namen nekoliko zaščititi domače proizvajalce avtomobilov. V resnici so jim dali en velik odpustek, saj bi drugače morali veliko narediti na konkurenčnosti produktov in cenovni politiki, sedaj pa jim je to precej lažje, saj bodo cene bolj primerljive s kitajskimi, avtomobili pa bodo ostali (pre)dragi.

mg 4 ev 2023 1280 28

Proizvajalci obračajo tudi svoje napovedi o prehodu na 100% električno mobilnost

Še ne dve leti nazaj, je evropski gigant Volkswagen na veliko zatrjeval, da bodo z letom 2024 ukinili proizvodnjo vseh motorjev z notranjim izgorevanjem in bodo od letošnjega leta naprej proizvajali izključno električne avtomobile. Sedaj so spoznali, da se trga ne da prisiliti in so kupci povedali svoje. Pričakovana prodaja električnih avtomobilov in rast le te, je namreč precej manjša od njihovih načrtov, povpraševanje za avtomobili z notranjim izgorevanjem pa je zopet v porastu. Zato so ravno pred kratkim naznanili, da bodo iz sredstev za razvoj električne mobilnosti, kar 60 milijard preusmerili v razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem, ki je zadnja leta praktično stagniral. Podobne milijardne odločitve sta že sprejela tudi GM in Stelantis, svoje napovedi o 100% električnemu portfelju do 2030 pa je obrnil tudi Mercedes, ki je sporočil novico, da leta 2027 zagotovo zapelje na cesto nova generacija vozil z motorji na notranje izgorevanje, čemur je tisti dan sledil lep 5,9 odstotni dvig njihovih delnic, kar pomeni, da tudi širše občinstvo to vidi kot pozitivno. 

Kako se bo zadeva odvijala v prihodnje? Nihče ne ve, lahko smo le sigurni, da ne bo niti približno tako, kot so vsi glasno napovedovali zadnja leta.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču