Zgolj v zadnjem mesecu je na ravni Evropske Unije prodaja električnih avtomobilov padla za 12 odstotkov, na nekaterih trgih pa je bil padec še precej večji. Nemčija je recimo zabeležila kar 30,6 odstotni padec, medtem ko je tudi na Nizozemskem padec znašal 11,7 odstotkov. Nekaj je k temu prispevala skupna manjša prodaja vseh avtomobilov, a je ta padec na letni ravni zgolj tri odstoten.
Spreminja se tudi širša slika
V Evropi smo se soočili s poplavo novih in ugodnih električnih avtomobilov s Kitajske, kar je še dodatno načelo prodajo uveljavljenim evropskim proizvajalcem, ki so že tako čutili velik pritisk s strani Tesle in ostalih azijskih proizvajalcev. Najmočnejša plat uveljavljenih evropskih proizvajalcev je bila vedno tehnika in razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem skozi desetletja razvoja, kar pa se je z vpeljavo enostavnih električnih pogonskih sklopov povsem izničilo. To je pomenilo, da so na račun poceni delovne sile in surovin Kitajci brez težav naredili tudi dvakrat cenejše električne avtomobile primerljive velikosti, v primerjavi z evropskimi proizvajalci. Zavoljo tega so se verjetno slednji nekoliko vmešali in pritisnili na politiko, ki je ravno zadnji mesec predstavila izjemno visoke dodatne obdavčitve na električne avtomobile, ki prihajajo s Kitajske. Le te bodo znašale tudi do 38 odstotkov, s tem pa imajo namen nekoliko zaščititi domače proizvajalce avtomobilov. V resnici so jim dali en velik odpustek, saj bi drugače morali veliko narediti na konkurenčnosti produktov in cenovni politiki, sedaj pa jim je to precej lažje, saj bodo cene bolj primerljive s kitajskimi, avtomobili pa bodo ostali (pre)dragi.
Proizvajalci obračajo tudi svoje napovedi o prehodu na 100% električno mobilnost
Še ne dve leti nazaj, je evropski gigant Volkswagen na veliko zatrjeval, da bodo z letom 2024 ukinili proizvodnjo vseh motorjev z notranjim izgorevanjem in bodo od letošnjega leta naprej proizvajali izključno električne avtomobile. Sedaj so spoznali, da se trga ne da prisiliti in so kupci povedali svoje. Pričakovana prodaja električnih avtomobilov in rast le te, je namreč precej manjša od njihovih načrtov, povpraševanje za avtomobili z notranjim izgorevanjem pa je zopet v porastu. Zato so ravno pred kratkim naznanili, da bodo iz sredstev za razvoj električne mobilnosti, kar 60 milijard preusmerili v razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem, ki je zadnja leta praktično stagniral. Podobne milijardne odločitve sta že sprejela tudi GM in Stelantis, svoje napovedi o 100% električnemu portfelju do 2030 pa je obrnil tudi Mercedes, ki je sporočil novico, da leta 2027 zagotovo zapelje na cesto nova generacija vozil z motorji na notranje izgorevanje, čemur je tisti dan sledil lep 5,9 odstotni dvig njihovih delnic, kar pomeni, da tudi širše občinstvo to vidi kot pozitivno.
Kako se bo zadeva odvijala v prihodnje? Nihče ne ve, lahko smo le sigurni, da ne bo niti približno tako, kot so vsi glasno napovedovali zadnja leta.