PRIMERJAVA DIZEL, BENCIN, HIBRID ALI ELEKTRIKA? Stroški lastništva in uporabe 2/4

PRIMERJAVA DIZEL, BENCIN, HIBRID ALI ELEKTRIKA? Stroški lastništva in uporabe 2/4

Golf GTI, Golf GTD, Golf GTE in E-golf – Primerjava dizel, bencin, hibrid ali elektrika? Stroški lastništva in uporabe 2/4

V prejšnjem članku smo na hitro spoznali naše kandidate štirih posameznih različic pogonskih sklopov, sedaj pa je čas, da v sklopu člankov primerjava dizel, bencin, hibrid ali elektrika v roke vzamemo kalkulator in se zadeve lotimo resno.

Za primer bomo vzeli teoretični primer, kjer lastnik avtomobila letno prevozi povprečnih 15 tisoč kilometrov, kolikor je tudi priporočljiv servisni interval. Pri bencinskem in dizelskem avtomobilu so izračuni precej enostavni, saj porabo zgolj množimo s 150 in dobimo stroške porabljenega goriva, pri drugih dveh pa se nekoliko zatakne. Pri hibridnem GTE-ju namreč lahko v teoriji vseh teh 15 tisoč kilometrov naredimo zgolj na elektriko (15000/365dni=41km/dan) vendar vemo, da to ni povsem realna slika, zato bomo privzeli 100 kilometrske odseke, kjer po testih GTE porabi skupaj z elektriko okoli 3,5 litra in stroške izračunali na 100 prevoženih kilometrov. Za izračun upoštevamo cene goriv in elektrike na današnji dan to je 1,269€/liter 95 oktanskega bencina in 1,340€/liter dizelskega goriva, pri izračunu cene elektrike pa bomo upoštevali nočno tarifo, ki znaša 0,05€/kWh, saj se večina električnih avtomobilov in priključnih hibridov polni ponoči in doma.

Volkswagen-e-Golf-2017-1024-15

.

GTI: Če privzamemo normalno, umirjeno vožnjo se da z novim Golfom GTI doseči tudi porabo okoli sedmih litrov. Stroški goriva tako v enem letu znašajo 1332,45€. K temu dodamo še letni servis in zagotovo ne bomo veliko zgrešili, če rečemo, da nas bo GTI stroškovno na letni ravni stal 1500€. K temu prištejemo še zavarovanje izračunano po Triglav spletnem kalkulatorju za polni kasko, ki stane 1687€ in cestno letno dajatev v višini 153€ tako skupno pridemo na 3340€.

GTD: Pri dizelskem bratu je zgodba precej podobna le, da tukaj pri podobni vožnji poraba lahko znaša 5 litrov, servis je nekaj 10€ dražji zaradi dodatnega naftnega filtra, zavarovanje pa je nekoliko cenejše zaradi manjše moči avtomobila. Skupno tako pridemo na nekoliko skromnejših 2910€ letno.

GTE: Pri hibridnem predstavniku se zgodba precej zakomplicira, zato smo že na začetku razdelali, po kakšnem sistemu bo šel izračun. Če torej privzamemo okoli 3,5 litrov porabe neosvinčenega na 100 kilometrov (4,44€) moramo temu prišteti še polnjenje celotne baterije, ki na domači vtičnici stane le 0,435€ (8,7kWh*0,05€/kWh). Tako na letni ravni za gorivo potrošimo le 731,25€. Če potem upoštevamo še nekoliko nižjo letno dajatev (96€), stroški povprečnega servisa (privzamemo 150€) in zavarovanje, ki je začuda identično dizelskemu bratu, potem se skupni strošek ustavi pri 2390€.

E-golf: Verjetno ste pričakovali, da bo izračun tukaj še najtežji pa vendar temu ni tako. E-golf v sebi nosi 35,8kWh električne energije, ki zadostuje za dobrih 200km realnega dosega (teoretično 300km). Torej nas na 100 prevoženih kilometrov v primeru, da avtomobil v celoti polnimo ponoči na domači vtičnici, stane natanko 0,895€. Skozi celo leto tako za elektriko porabimo zgolj 134,25€. Tukaj naprej je zadeva zelo enostavna saj za električne avtomobile pri nas ne potrebujemo plačati letne dajatve, ravno tako ne potrebujejo servisa. Zato je edini sestavni del izračuna še zavarovanje, ki pa spletnem kalkulatorju zavarovalnice Triglav pod enakimi pogoji kot pri ostalih stane 1426€. Skupno smo tako prišli zgolj na 1560€, kar je več kot pol manj od športnega golfa GTI.

Golf GTI Golf GTD Golf GTE e-Golf
Zavarovanje: 1687€ 1562€ 1562€ 1426€
Letna dajatev: 153€ 153€ 96€ 0€
Gorivo: 1332€ 1005€ 731,25€ 134,25€
servis: cca170€ cca190€ cca150€ 0€
Skupaj redni stroški (letno): 3340€ 2910€ 2389,25€ 1560€
Nabavna cena: cca33000€ cca29500€ 31500€ (36000€ brez subvencije) 33200€ (40700€ brez subvencije)
Izguba vrednosti (po 2 letih): cca13000€ cca10000€ 5500€ (10000€ brez subvencije) 7500€ (15000€ brez subvencije)
Skupni stroški po dveh letih: 19680€ 15820€ 10280€ 10620€

Stroške pnevmatik bomo tokrat zanemarili, saj je razlika minimalna in ne vpliva toliko na končni izračun. V tabeli lahko tako bolj pregledno vidimo teoretično najmanjše možne stroške posameznega pogona. V realnosti bodo pri večini verjetno večji, saj se tem porabam približa le malokdo. Pri električnem golfu gremo lahko celo v obe smeri. V kolikor uporabljamo javno polnilnico do 22kW, je pri nas polnjenje zaenkrat še vedno zastonj tako, da se lahko v teoriji celo leto peljemo zastonj, spet po drugi strani pa vas lahko uporaba hitrih 50kW polnilnic na petrolu konkretno udari po žepu že na mesečni ravni. Vseeno smo se potrudili pri izračunu upoštevati čim več realnih stroškov in vam predstaviti čim bolj realne številke. Potem je tukaj še izguba vrednosti. Po hitrem pregledu največje nemške strani za prodajo rabljenih avtomobilov mobile.de vidimo, da  Golf GTI po dveh letih izgubi okoli 13 tisočakov vrednosti, pri dizelskem GTD-ju pa ta številka znaša okoli 10 tisočakov. Hibridni GTE kaže precej podobno zgodbo saj brez upoštevanja subvencije s strani države (presenetljivo) izgubi le okoli 10 tisočakov, medtem ko električni e-golf izgubi kar 15 tisočakov vrednosti, vendar se z upoštevanjem 7500€ subvencije eko sklada pri nakupu novega avtomobila, ta izguba prepolovi. Seveda so to preračuni glede na osnovno ceno novega avtomobila. V realnem primeru je izguba vrednosti posameznih avtomobilov še večja, saj se le redki avtomobili prodajajo v povsem osnovni različici, vseeno pa hibridni GTE in električni e-Golf presenetljivo dobro držita svojo ceno. Je morda prišel konec za bencin in dizel?

V nadaljevanju bomo govorili še o prednostih in slabostih v realnem življenju in o tem, kateri avtomobil bi priporočali v kateri situaciji. O tem si preberite v naslednjem članku – 3/4.

Prvi del  –    Tretji del   –   Četrti del