PRIMERJAVA DIZEL, BENCIN, HIBRID ALI ELEKTRIKA? Plusi in minusi v realnem življenju. 3/4

PRIMERJAVA DIZEL, BENCIN, HIBRID ALI ELEKTRIKA? Plusi in minusi v realnem življenju. 3/4

Golf GTI, Golf GTD, Golf GTE in E-golf – Primerjava dizel, bencin, hibrid ali elektrika? Plusi in minusi v realnem življenju. 3/4

Dobro, do sedaj smo že spoznali kandidate in stroškovni vidik lastništva dizla, ‘bencinarja’, hibrida in električnega avtomobila. Verjetno se vas je v prejšnem članku večina jezila češ, pa kako lahko ta primerja stroške Golfa GTI z enim e-golfom, to je pa ja čisto drug avtomobil, avtomobil za dušo in ne avtomobil, ki bi ga primerjal s takim za ‘tazelene’. Seveda, nikoli nisem trdil, da tekmujeta za enake potencialne kupce in ravno v tem pridemo sedaj na tretjo temo – plusi in minusi lastništva dizla, bencinarja, hibrida ali električnega avtomobila v realnem življenju.

Golf GTI izstopa kot izbira za prave entuziaste. Seveda so stroški lastništva takega avtomobila za povprečnega voznika precej veliki, pa vendar se povprečen kupec takega avtomobila za njih ne zmeni kaj dosti. Odvečen bencin, ki ob prestavljanju v višjo prestavo lepo izgori v izpušnem sistemu, kar lahko slišimo kot glasbo za ušesa, pardon glasen pok, nori pospeški in zvok lepo uglašenega 2.0 litrskega turbobencinskega štirivaljnika nam kažejo, zakaj si je značka GTI skozi leta pridobila tako zvest klub pristašev. V kolikor ste pripravljeni živeti z nekoliko večjo porabo je GTI z lahkoto uporaben tudi kot edini avtomobil ‘pri hiši’. Zna biti tudi povsem umirjen in tih, pa tudi prostora ima dovolj. Doseg z enim polnjenjem je lahko tudi daljši od 700 kilometrov, kar pomeni, da boste lahko z enim rezervoarjem goriva prišli tudi na morje in nazaj.

Golf GTD  je v tej družbi pravi delovni konj in tekač na dolge proge. Ja v pravih rokah zna biti tudi precej atletski, vendar se ne preizkušajte meriti z bencinskim bratom saj ne boste videli kam je šel. 184 konjskih moči in zajetna zaloga navora pomeni, da je idealen avtocestni križar s katerim boste skoraj pozabili, da obstajajo tudi bencinske postaje. Avtomobil je narejen za mlade družine, kjer si oče potihoma še vedno želi GTI-ja, pa vendar ga je žena prepričala v bolj ‘racionalno’ rešitev. Pa veste, da obstaja tudi karavanska različica, ki pogoltne skoraj vse? Morda pa je ravno to idealni golf, kdo ve.

Volkswagen-Golf_GTD_Variant-2017-1024-02

.

Golf GTE je zelo zanimiv v več pogledih. Za vas, ki dnevno opravljate več krajših relacij, živite v mestih ali na njihovem obrobju, GTE predstavlja zelo dobro izbiro. Na dnevni ravni lahko namreč koristite vse prednosti električnega avtomobila, brez očitnih pomanjkljivosti. Vam zmanjkuje električne energije? Nič zato, ostane vam še 40 litrov neosvinčenega, kar bo z lahkoto dovolj za 500 kilometrov vožnje kar pa pomeni, da lahko GTE igra tudi vlogo edinega avtomobila ‘pri hiši’. Zamislite si naslednjo situacijo. Cel teden se praktično zastonj vozite iz Domžal v Ljubljano na delo, za vikend pa jo mahnete po stari cesti mimo Črnega Kala do obale, kjer vam bo 204 konjskih moči narisalo dovolj velik nasmešek na obrazu, da se zagotovo ne boste spraševali ali ste morda naredili napako, ko niste vzeli katerega izmed drugih dveh članov GT družine.

E-golf je v tej družbi kot neka črna ovca, saj ne poseduje športnih ambicij ostalih treh, to pa ne pomeni, da nima svojih prednosti. Njegov realen doseg zadostuje dnevnim potrebam večine voznikov v Sloveniji, kar pa pomeni, da se lahko s preudarno vožnjo skozi celo leto peljete praktično zastonj. V kolikor vam vaš delodajalec ponuja brezplačno polnilno postajo ali živite v bližini kakšne take, je to vsaj zaenkrat še povsem izvedljivo. Tudi v primeru, da ga morate polniti doma, smo že v prejšnjem članku izračunali, da vas to ne stane niti enega eura. Le petrolovih hitrih polnilnic se izogibajte, saj so lahko te dražje kot si predstavljate. E-golfa pa vseeno ne bi priporočal ljudem, ki živijo v stanovanjskih blokih, brez polnilne postaje v bližini ali na delovnem mestu, saj je tako čakanje in plačevanje na petrolovih hitrih polnilnicah neizbežno. Pa tudi za edini avtomobil ‘pri hiši’ ni, saj se boste z njim le stežka odpravili na letni dopust, ali na smučanje na kakšno avstrijsko smučišče.

Tako, pa smo. Ste do sedaj že našli svojega idealnega kandidata? V naslednjem članku namreč razkrijemo stroške uvoza za vsakega posebej, torej si boste lahko na hitro izračunali, koliko bi vas stalo, če bi si že sedaj omislili kateregakoli izmed zgornjih štirih pogonskih izvedenk.

Prvi del   –   Drugi del   –   Četrti del