kategorije članka

Pričakujemo veliko porast cen pnevmatik

V zadnjem letu smo v svetovnem merilu opazili kar nekaj pomanjkanja osnovnih surovin. Najprej smo se soočili s krizo polprevodnikov, ki je zamajal tudi avtomobilsko industrijo, na domačem trgu pa še precej bolj opazimo podražitev gradbenega materiala, predvsem jeklene armature in ekstrudiranega polistirena (stiropor).
Sedaj pa je na obzorju še eno pomanjkanje, katerega bomo avtomobilski navdušenci spremljali še bolj pobližje. Govorimo o pomanjkanju pnevmatik, ki se je v neki meri že začela kazati. Analitiki pravijo, da bi znala ta kriza trajati še precej dlje od polprevodniške, za največjo posledico pa bo imela znatno podražitev pnevmatik. Pri polprevodniški krizi gre za težavo, da čipov in vezij enostavno ni dovolj za vse. Posledično se zaradi tega tudi za več tednov ustavljajo ogromne tovarne, kar je samo letos v avtomobilski industriji povzročilo za preko 60 milijard ameriških dolarjev škode.
Ko pa mislite, da leto 2021 poleg omenjene polprevodniške krize in pandemije koronavirusa, ne more biti slabše, pa se obeta še prej omenjeno pomanjkanje pnevmatik. Vzrok je predvsem naravni, saj so bolezni rastlin, suša in poplave zdesetkale nasade kavčuka na Tajskem in v Vietnamu, ki sta ena največjih pridelovalcev in izvoznikov kavčuka. Poleg večjih pridelovalcev, tudi kmetje sami zmanjšujejo površino svojih nasadov, kjer pa je razlog bolj ekonomske narave. Veliki proizvajalci pnevmatik so namreč v zadnjih letih zaradi pomanjkanja večjih pridelovalcev kavčuka pritiskala na male kmete, da so le ti znižali ceno do točke, ko se jim kavčuka enostavno ne splača več pridelovati. Svoje plantaže tako nadomeščajo z donosnejšimi rastlinami, saj je pridelovanje kavčuka postalo neekonomično.
Še dodaten ‘bencin na ogenj’ je prilila pandemija koronavirusa, saj se je proizvodnja zaščitne opreme, zlasti rokavic in embalažne folije, kjer se uporablja naravni kavčuk, povečala preko vseh meja in tako posegla tudi v proizvodnjo avtomobilskih pnevmatik.
Trenutno krize še ni občutiti, a analitiki pravijo, da bomo pomanjkanje v celoti občutili šele čez nekaj mesecev, trenutno pa že opažamo rast cen tistih pnevmatik, ki so dobavljive. Trenutno je cena za kilogram kavčuka že dosegla dva dolarja za kilogram, kar je največ v zadnjih štirih letih, po poročanjih nekdanjega izvršnega direktorja gumarskega giganta Halcylon Agri Corp. – Roberta Meyerja, pa bo v naslednjih petih letih le ta dosegla kar 5 evrov za kilogram. Kot največjo težavo Meyer izpostavlja, da s proizvodnjo kavčuka ni mogoče začeti tako hitro kot s proizvodnjo polprevodnikov, saj postavitev novega nasada traja v povprečju 7 let.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču