V zadnjem letu smo v svetovnem merilu opazili kar nekaj pomanjkanja osnovnih surovin. Najprej smo se soočili s krizo polprevodnikov, ki je zamajal tudi avtomobilsko industrijo, na domačem trgu pa še precej bolj opazimo podražitev gradbenega materiala, predvsem jeklene armature in ekstrudiranega polistirena (stiropor).
Sedaj pa je na obzorju še eno pomanjkanje, katerega bomo avtomobilski navdušenci spremljali še bolj pobližje. Govorimo o pomanjkanju pnevmatik, ki se je v neki meri že začela kazati. Analitiki pravijo, da bi znala ta kriza trajati še precej dlje od polprevodniške, za največjo posledico pa bo imela znatno podražitev pnevmatik. Pri polprevodniški krizi gre za težavo, da čipov in vezij enostavno ni dovolj za vse. Posledično se zaradi tega tudi za več tednov ustavljajo ogromne tovarne, kar je samo letos v avtomobilski industriji povzročilo za preko 60 milijard ameriških dolarjev škode.
Ko pa mislite, da leto 2021 poleg omenjene polprevodniške krize in pandemije koronavirusa, ne more biti slabše, pa se obeta še prej omenjeno pomanjkanje pnevmatik. Vzrok je predvsem naravni, saj so bolezni rastlin, suša in poplave zdesetkale nasade kavčuka na Tajskem in v Vietnamu, ki sta ena največjih pridelovalcev in izvoznikov kavčuka. Poleg večjih pridelovalcev, tudi kmetje sami zmanjšujejo površino svojih nasadov, kjer pa je razlog bolj ekonomske narave. Veliki proizvajalci pnevmatik so namreč v zadnjih letih zaradi pomanjkanja večjih pridelovalcev kavčuka pritiskala na male kmete, da so le ti znižali ceno do točke, ko se jim kavčuka enostavno ne splača več pridelovati. Svoje plantaže tako nadomeščajo z donosnejšimi rastlinami, saj je pridelovanje kavčuka postalo neekonomično.
Še dodaten ‘bencin na ogenj’ je prilila pandemija koronavirusa, saj se je proizvodnja zaščitne opreme, zlasti rokavic in embalažne folije, kjer se uporablja naravni kavčuk, povečala preko vseh meja in tako posegla tudi v proizvodnjo avtomobilskih pnevmatik.
Trenutno krize še ni občutiti, a analitiki pravijo, da bomo pomanjkanje v celoti občutili šele čez nekaj mesecev, trenutno pa že opažamo rast cen tistih pnevmatik, ki so dobavljive. Trenutno je cena za kilogram kavčuka že dosegla dva dolarja za kilogram, kar je največ v zadnjih štirih letih, po poročanjih nekdanjega izvršnega direktorja gumarskega giganta Halcylon Agri Corp. – Roberta Meyerja, pa bo v naslednjih petih letih le ta dosegla kar 5 evrov za kilogram. Kot največjo težavo Meyer izpostavlja, da s proizvodnjo kavčuka ni mogoče začeti tako hitro kot s proizvodnjo polprevodnikov, saj postavitev novega nasada traja v povprečju 7 let.