Z lanskim letom je prvič v veljavo stopil zakon, ki za zmogljivejše avtomobile ne predvideva več dodatnega davka na luksuz, temveč so vsi avtomobili obdavčeni po vnaprej določenih pravilih. Višina odmerjenega davka je po novem odvisna le od izpustov, vrste goriva in Euro standarda, prvič pa se upošteva tudi starost avtomobila. To še posebej pride prav pri uvozu rabljenih vozil, saj višina davka na motorna vozila s starostjo pada, kar do sedaj ni bilo mogoče.
Že ob napovedi tovrstne spremembe davčne zakonodaje smo napovedali, da bi morebitno sprejetje zagotovo pozitivno vplivalo tudi na davčno blagajno. Pred tem smo namreč lahko opažali čedalje več luksuznih in športnih avtomobilov na tujih registrskih tablicah, saj večina lastnikov pregrešno dragih avtomobilov enostavno ni hotelo plačati absurdno visokega davka na motorna vozila, ki smo ga v Sloveniji poznali pred 2021. Ta se je v večini primerov luksuznih in športnih avtomobilov meril v pet mestnih številkah in pri nekaterih avtomobilih celo presegel polovico vrednosti avtomobila. Posledično je šel ves ta denar mimo slovenske davčne blagajne, DURS pa se je lahko le obrisal pod nosom.
Slovenci polnili garaže
Z novim letom pa smo opazili točno to kar smo pričakovali. Nakup novih luksuznih avtomobilov se je pri nas navkljub slabi dobavljivosti drastično povečal, ravno tako pa se je povečal tudi uvoz rabljenih luksuznih in športnih avtomobilov. Tudi tisti, ki so do sedaj izkoriščali ugodnosti registracije v tujini, so se v izogib nevšečnostim raje odločili za registracijo pri nas, veliko pa je bilo tudi takih, ki so si po dolgih letih čakanja končno kupili avtomobil, ki so si ga že dolgo želeli brez, da bi ga morali polovico ‘kupiti’ še državi.
Se sprašujete koliko so v 2021 Slovenci dejansko odprli denarnice? Mislim, da bodo najbolj zgovorne naslednje številke. Med znamko Porsche, ki je doživela daleč največji razcvet na našem trgu se je v 2021 na slovenskih cestah pojavilo kar 32 novih Cayenne-ov, 17 primerkov električnega modela Taycan, 36 primerkov legendarnega modela 911 v vseh mogočih različicah, nekaj pa je bilo tudi modelov 718 Boxster in 718 Cayman GTS.
Podobno smo lahko videli tudi pri ostalih nemških športnih divizijah. BMW-jev M oddelek je od letos na naših cestah številčnejši za 25 vozil BMW M3, 23 vozil BMW M4, šest BMW M5 in celo štiri BMW M8. Pri Audi RS prednjačijo športni terenci kjer smo zasledili 5 primerkov Audi RS Q8 in štiri SQ7, poleg tega pa so slovenske ceste bogatejše še za 2 primerka RS6 in pa tri električne RS e-tron. Pri mercedesu so letos prodali kar 17 luksuznih limuzin razreda S, od ostalih pa velja omeniti še dva Bentleya, štiri športne terence Lamborghini Urus ter dva Ferrarija med katerima zagotovo najbolj izstopa najmočnejši Ferrari trenutno v prodaji – SF90 Stradale.
Če povzamemo. Čeprav je nova davčna stopnja precej manjša kot je bila do sedaj, smo prepričani, da je ob tolikšni kvantiteti na novo registriranih pregrešno dragih avtomobilov, v davčno blagajno vseeno ‘kapnilo’ precej več denarja, kot leto prej.
⇒ V kolikor imate kakršnakoli vprašanja je naše osebje z veseljem na razpolago za pomoč. Kliknite na spodnjo povezavo in kontaktirajte enega izmed članov ekipe Do Avta. V primeru želje po naročilu vozila pa lahko enostavno oddate povpraševanje preko spletnega obrazca dosegljivega na povezavi spodaj.