Koliko z izbiro voznega načina ECO PRO dejansko prihranimo?
BMW – Preverjali smo, koliko z izbiro voznega načina ECO PRO dejansko prihranimo!
Praktično že vsi novi avtomobili, še posebej tisti višjega cenovnega ranga, ponujajo izbiro različnih voznih načinov, kjer so eni namenjeni bolj dinamični vožnji, še več pa je takih, ki obljubljajo manjšo porabo goriva in s tem manjše obratovalne stroške avtomobila. Pa se lahko s tem dejansko kaj ‘prišpara’ ali je to bolj marketinški trik, ker v eco pro načinu podzavestno vozimo bolj tekoče in nasploh počasneje? Tudi, če je poraba manjša, za koliko se dejansko pozna? Na vsa ta vprašanja smo se odločili poiskati odgovore v praksi, za testno vozilo pa smo si izbrali BMW 320d Gran Turismo s štirikolesnim pogonom xDrive in samodejnim menjalnikom.
Da bomo vse skupaj bolje razumeli je prav, da najprej pojasnimo, kaj izbira različnih voznih načinov sploh naredi. Izbira različnih voznih načinov vpliva predvsem na krmilni mehanizem, odzivnost stopalke za plin, delovanje pogonskega sklopa ter delovanje samodejnega menjalnika v kolikor je avtomobil z njim opremljen. V nekaterih avtomobilih s samodejnim menjalnikom se v ekonomičnih načinih vožnje vklopi tudi funkcija t.i. Jadranja, ki na nek način prestavi v prosti tek takoj, ko spustimo stopalko za plin. Naš BMW je bil opremljen z vsem, zato smo se odločili stvari priti do dna.
Test smo zasnovali tako, da smo mislili na vse. Zgolj vožnja 100 kilometrov po ravnih regionalnih cestah ne bi dala merodajnega rezultata, ravno tako pri enourni vožnji na avtocesti s prižganim tempomatom, dejansko sploh ne bi smelo biti razlike med različnimi voznimi programi, kar spet izniči namen testiranja realne porabe. Testni krog smo si torej zato zamislili tako, da je le ta vključeval približno 120 kilometrov avtoceste, 45 kilometrov regionalne ceste ter nekaj kilometrov mestne vožnje, test pa smo dva dneva zapored ponovili ob istem času, na identični trasi, pri enakih hitrostih. Tudi vreme nam je bilo naklonjeno, kar pomeni, da smo izničili tudi temperaturni vpliv, približno enaka pa je bila tudi raven goriva v rezervoarju. Sedaj pa k rezultatom.
BMW 320d GT je v normalnem načinu COMFORT na testnem krogu porabil točno 6 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov, kar se nam je zdelo za avtomobil, ki tehta kar 1.725 kilogramov in je opremljen tudi s štirikolesnim pogonom, zelo dobro. Takoj se je porodilo vprašanje, ali bo način ECO PRO dejansko pripomogel še dodatno znižati že tako majhno porabo. Odgovor je DA, vendar ne za veliko. Na tem istem krogu se je poraba, glede na potovalni računalnik, ustavila pri številki 5,7 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je 3 decilitre manj kot v načinu COMFORT. V kolikor letno prevozimo 20 tisoč kilometrov, skupni prihranek tako znaša le 72 €.
Menite, da se dejansko splača?