PRAVILNO UTEKANJE NOVEGA AVTOMOBILA

PRAVILNO UTEKANJE NOVEGA AVTOMOBILA

Nasveti: Pravilno utekanje novega avtomobila!

Ste izbrali in kupili povsem nov avtomobil? Super, vendar vaše delo tukaj še ni končano. Poskrbeti morate namreč za pravilno utekanje motorja in ostalih komponent avtomobila. Mnogi menijo, da je to stvar preteklosti in da to ni več potrebno, pa vendar je to ob nakupu novega avtomobila še kako pomembno.

Kljub razvoju avtomobilske tehnologije je treba pri novem avtomobilu nekaj uvodnih tisoč kilometrov paziti na ključne vitalne dele avtomobila. Vpeljati je treba motor, menjalnik, blažilnike in tudi tovarniško vgrajene gume. Mnogi na nov avtomobil čakajo tudi več mesecev, ko ga vendarle dobijo v roke, pa že nestrpno pričakujejo prve kilometre z njim. Toda kljub neučakanosti je potrebno prvih nekaj tisoč kilometrov še vedno odpeljati previdno. Hitrejši vožnji oziroma vožnji ob večji obremenitvi motorja se izogibajte vsaj prvih dva tisoč kilometrov. Pazite tudi na obrate motorja. Te naj pri bencinskem motorju ne presežejo 4.500 obratov na minuto, ter 3.500 obratov na minuto pri dizelskem. Vožnja naj bo čim bolj tekoča, brez sunkovitih pospeševanj in nenadnih zavranj. Poleg tega zaradi utekanja motorja in vseh notranjih delov priporočamo prvo menjavo olja že po nekaj tisočih začetnih kilometrih, saj se v njem lahko naberejo kovinski delci, ki nastanejo z utekanjem notranjih drsnih površin.

Hitrejši vožnji oziroma vožnji ob večji obremenitvi motorja se izogibajte vsaj prvih dva tisoč kilometrov.

Hitrost ter obremenitve prvih nekaj tisoč prevoženih kilometrov postopno povečujte. Izogibajte se tudi luknjam in slabšim cestam, saj tudi blažilniki potrebujejo nekaj časa, da se prilagodijo delovanju avtomobila. Ne pozabite, da so pri novem avtomobilu povsem nove tudi zavore, ki ravno tako potrebujejo nekaj časa, da se zavorne ploščice ujamejo z zavornimi diski kar pa se načeloma zgodi že v prvih nekaj 100 kilometrih, podobno kot pri zamenjavi zavornih ploščic ali diskov na rabljenem avtomobilu. 

Izogibajte se tudi luknjam in slabšim cestam, saj tudi blažilniki potrebujejo nekaj časa, da se prilagodijo delovanju avtomobila.

Skratka mit o tem, da sodobni avtomobili ne potrebujejo nobenega utekanja več seveda ne drži. S preizkušanjem v tovarni, razvojem tehnologije in materialov smo seveda prišli že zelo daleč, zato tudi režim utekanja s strani proizvajalca ni več tako striktno definiran in je namenjen bolj kot priporočilo. Vseeno, če želite, da vam bo avtomobil služil še dolga leta, mu prvih nekaj tisoč kilometrov prizanašajte in verjetnost, da vam bo avtomobil v prihodnosti prizanašal z okvarami bo zagotovo večja.

Skratka mit o tem, da sodobni avtomobili ne potrebujejo nobenega utekanja več seveda ne drži.

About the Author