kategorije članka

POVEČANA KRAJA VOZIL S KEYLESS-GO SISTEMOM

Zavarovalnicam je prekipelo: Povečana kraja vozil s keyless-go sistemom in kako se pred njo zavarovati?

Povečana kraja vozil s keyless-go sistemom in kako se pred njo zavarovati. Keyless ali po naše ‘brezključni’ sistemi, ne olajšujejo življenja le lastnikov avtomobilom, temveč očitno tudi nepridipravom. Tako strokovnjaki, kot tudi statistika velevajo, da so avtomobili z dostopom brez ključa postali lahek plen izurjenih tatov 21. Stoletja. Le ti praktično potrebujejo le t.i. Podaljševalnik signala, ki omogoča, da vaš avto brez težav odklenejo tudi brez ključa ali kakšnih vlomilskih orodij, saj dejansko uporabljajo le signal vašega ključa. Ena izmed ‘terenskih’ tehnik nepridipravov, je da prvi udeleženec sledi lastniku vozila z napravo za podaljševanje signala brezstičnega ključa, medtem ko ga drugi odklene, ko je lastnik že nekaj 100 metrov stran. Spet druga je povsem enaka le, da vam avtomobil odpeljejo direktno z dvorišča, saj s podobno napravo zaznajo ključ v vaši hiši in ponovijo postopek.
Nemški ADAC je s testom dokazal, da je od 360 modelov avtomobilov, na katerih so simulirali krajo, ‘napad’ preživela le peščica avtomobilov, pri vseh ostalih pa so jih lahko brez težav odklenili ali celo zagnali motor. To predstavlja tudi čedalje večji finančni zalogaj za zavarovalnice, ki se morajo ukvarjati s povečanim številom odškodninskih zahtevkov po kraji vozila. Na Nizozemskem je šlo celo tako daleč, da je nizozemsko združenje zavarovalnic od 1. Januarja letos sprejelo ukrep, kjer mora lastnik, ki želi avtomobil zavarovati proti kraji, pisno dokazati, da je brezstični ključ opremljen z zaščito pred zlorabo, ali pa avtomobila preprosto ne bodo več zavarovali.
Hkrati želijo tudi povečati pritisk na proizvajalce, ki so v veliki večini odgovorni, da s svojimi varnostnimi sistemi avtomobile svojih kupcev zaščitijo pred krajami. Zakaj bi imeli dražje in bolj kompleksne sisteme za odklepanja, ko pa z njimi praktično odpremo pot tatovom? Nekateri so se na to že odzvali in posledično prilagodili brezstične ključe. Med drugim nove zahteve od prvega januarja že izpolnjujejo določeni modeli znamk Audi, BMW, Citroen, Mercedes.Benz, Peugeot, Škoda, Toyota in Volkswagen. Nove zahteve sicer velevajo, da pametni ključ po petih minutah preide v stanje ‘spanja’. Tako se signal ključa po petih minutah ne oddaja več, tatovi pa posledično nimajo ničesar za prekopirati, kar je tudi eden izmed ukrepov kako se proti temu zaščititi.
Kakšne pa so druge možnosti za ljudi, ki tovrstne avtomobile že imajo? Druga opcija za lastnike avtomobilov je ta, da v avto namestite sistem, ki filtrira signal brez ključa, sam keyless-go sistem pa lahko pri pooblaščenih servisih tudi v celoti izklopite, vendar posledično izgubite tudi udobje, zaradi katerega je bil ta sistem sploh ustvarjen. V vozilo lahko namestite tudi dodatno elektronsko ali mehansko varovalno napravo, še daleč najcenejša in najbolj enostavna rešitev pa je ta, da ključe doma enostavno shranjujete v posebne vrečke oziroma omarice, ki blokirajo vsa elektromagnetna valovanja.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

UVOZ IN PRODAJA VOZIL

To so najboljše in najslabše letne pnevmatike za poletje 2022

Zopet je prišel čas, ko moramo počasi razmišljati o letnih pnevmatikah, ki bodo uradno dovoljene že čez nekaj tednov. Tisti, ki ste nove pnevmatike kupili lani ali morda še kakšno leto prej, se s tem še ne obremenjujete, tisti, ki potrebujete menjavo, pa vas verjetno zanima za katere je pametno

UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Cene avtomobilov v 2022 samo še bolj navzgor

Že dve leti opazujemo kako globalna pandemija vpliva na svetovno gospodarstvo, predvsem avtomobilsko industrijo. Če je bil v 2020 največji problem t.i. lockdown, ko saloni dejansko niso mogli prodajati novih avtomobilov, je bil v preteklem letu glavni problem pomanjkanje surovin in polprevodnikov, ki je izjemno negativno vplival na proizvodne številke

UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Prodajne številke za leto 2021 razkrivajo marsikaj

Podjetje Ardi d.o.o. je ponovno opravilo statistiko prve registracije vozil v letu 2021, ki jo kot uradno statistiko uporablja tudi Sekcija za osebna motorna vozila. Skupno je bilo v preteklem letu v Sloveniji prvič registriranih skoraj 54 tisoč vozil, kar v primerjavi z letom 2020 pomeni prirastek v višini dobrega