Globoko smo že zakorakali v vremensko in koledarsko jesen, z njo pa so se na cestah pojavile tudi številne ovire in pasti, ki na nas prežijo skoraj na vsakem koraku. Dnevi so krajši, v zraku je več vlage, nižje temperature in mokro cestišče pa predstavljajo izziv tako za pnevmatike, kot tudi za asistenčne sisteme. Ker je naša želja, da vozite varno in v vožnji karseda uživate, vam bomo tokrat predstavili na kaj morate biti pozorni in kako preventivno pristopiti k ‘jesenski’ vožnji.
Megla, tema in obilica vlage
Jesenski dnevi so čedalje krajši, kar pomeni, da je praktično večino dneva tema. To posledično prinese slabšo vidljivost vas in ostalih udeležencev v prometu. Kaj hitro se lahko zgodi, da spregledate neosvetljenega pešca v temnih oblačilih, ali podcenite prihajajoči zavoj, zaradi slabih luči in zarošenih stekel. Preden se podate na pot se tako prepričajte, da vse luči delujejo brezhibno, tudi v hladnejših mesecih pa priporočamo uporabo klimatske naprave, saj le ta odstrani odvečno vlago iz avtomobila, ki je glavni razlog za rosenje stekel iz notranje strani. Ravno zaradi obilice vlage v zraku je v jesenskem času tudi pogost pojav megle, ki močno omeji vidljivost. V primeru megle močno zmanjšajte hitrost in prižgite meglenke le, ko je vidljivost manjša od 50 metrov. Najbolj pomembno pa je, da sploh prižgete zasenčene (kratke) luči, saj se le te v večini primerov ne bodo prižgale samodejno. Veliko ljudi se namreč zanaša na avtomatski vklop luči, ki pa v megli podnevi enostavno ne deluje in zato veliko ljudi v megli naokoli vozi brez prižganih zadnjih luči. Avtomatski vklop namreč deluje na senzor svetlobe, ki pa jo je v primeru megle podnevi še vedno dovolj, da se žarometi ne vklopijo.
Spolzko cestišče, listje na cesti in daljša varnostna razdalja
Vsi vemo, da drevesa v jeseni odvržejo listje, ki se v večjih količinah znajde tudi na cestišču, še posebej na cestah, ki vodijo skozi gozd. Ko temu dodamo še prej omenjeno vlago ali pogoste padavine, dobimo mokro listje, ki nam lahko povzroči veliko težav. Nekateri ga imenujejo kar rjavi led, saj je lahko v nekaterih primerih oprijem pnevmatike na mokrem listju enak, kot pri poledici. Tudi nasploh so ceste v jeseni pogosto mokre in spolzke, če temu dodamo še nižje temperature, pa dobimo drastično slabši oprijem in daljše poti zaviranja. Letne pnevmatike, ki jih vsaj do 15 novembra še lahko vozimo, so namreč namenjene za vožnjo do nekje 7 stopinj celzija, pri nižjih temperaturah od tega pa postanejo pretrde, da bi nudile zadosten oprijem. Oktobrska in novembrska jutra so velikokrat hladnejša od 7 stopinj, zato bodite takrat še dodatno previdni in povečajte varnostno razdaljo.
Dobre pnevmatike
Večino zgoraj naštetih težav z oprijemom vsaj omilijo dobre, novejše pnevmatike z zadostno globino profila. Le te so v jesenskih mesecih še bolj pomemben dejavnik za vašo varnost, zato se prepričajte, da je profila na pnevmatikah še dovolj. V kolikor je globina manjša od 2mm morda razmislite o predčasni montaži zimskih pnevmatik, ki bodo v hladnejšem vremenu nudile boljši oprijem od letnih, še posebej v teh jesenskih razmerah.