Odstranitev DPF filtra in izklop EGR ventila pri dizlih. DA, NE, mogoče?
DPF filtri ali filtri trdih delcev, služijo točno temu kot nakazuje samo ime – filtrirajo trde, sajaste delce iz izpušnih plinov, medtem ko EGR ventili služijo kot ventili za ‘recikliranje’ izpušnih plinov saj en del preusmerijo nazaj v izgorevalno komoro in tako znižajo količino dušikovih oksidov za do 60 odstotkov. Oboje torej služi izključno okoljevarstvenim namenom, zato se nekateri poslužujejo odstranjevanja DPF filtrov in istočasno blindiranje ter izklop EGR ventila. Pa je to prav?
FILTER TRDIH DELCEV - DPF
Filtri trdih delcev se zaradi nepravilne uporabe avtomobilov (samo vožnja na kratke relacije) ter vprašljive kvalitete goriv pogosto zamašijo. V kolikor je avtomobil z vgrajenim DPF filtrom vožen izključno na kratke relacije, avtomobil nima časa narediti regeneracije in tako sežgati vseh nabranih saj v samem filtru, ter ga tako očistiti. Ker so zaradi svoje sestave filtri tudi izjemno dragi, vsebujejo namreč celo platino, pa je lastnik avtomobila ob zamašitvi kar naenkrat pred dilemo ali kupiti nov, izjemno drag DPF filter, ali ga enostavno odstraniti. V kolikor ni preveč zamašen se lahko tudi računalniško sproži regeneracijo ali DPF filter s posebnimi kemičnimi postopki očisti izven avtomobila, pa vendar se premnogokrat zgodi, da filtru ni več pomoči. Pri nas na tehničnih pregledih trenutno še nimajo opreme za merjenje trdih delcev v izpušnih plinih zato tak poseg ‘uradno’ ne bo vplival na skladnost avtomobila z zakonodajo in se ravno zato toliko ljudi tega poslužuje. Strošek je namreč skupaj z obveznim kodiranjem ob odstranitvi in montaži posebne blende le nekaj stotakov, pa zagotovo ne boste imeli nikoli več problemov s tem, pa še motor bo lažje ‘dihal’.
Podobno je pri EGR ventilih, ki so ravno tako vir premnogih težav z avtomobili. Zaradi delovanja EGR ventila se pri dizelskih agregatih celo zniža učinkovitost izgorevanja in poveča količina trdnih delcev v izpušnem plinu, poveča se mehanska obraba znotraj cilindrov, zniža pa se tudi življenjska doba olja. Ker zaradi izključno okoljevarstvene funkcije niso ključni za delovanje motorja, se jih zaradi ponavljajočih se težav mnogo lastnikov odloči računalniško izklopiti, ter fizično ‘zablokirati’ s posebno blendo. Skoraj vedno se odstranitev DPF filtra in blindiranje EGR ventila storita istočasno. Ob takem posegu je tako za sam avtomobil še mnogo bolje, za lastnika pa cenejše, če se ju odstrani oziroma izklopi, vseeno pa bi vam dal v razmislek nekaj vprašanj.
Kaj pa, če na tehničnih pregledih pri nas dobijo ustrezno opremo za merjenje trdih delcev in zaradi tega ne boste mogli čez tehničnega ter boste morali kar naenkrat res kupiti nov DPF filter, če boste hoteli sploh registrirati avtomobil? Dušikove okside pa se tako ali tako že meri, zato bi morali zaznati tolikšno povečanje NOx plinov.