kategorije članka

ODSTRANITEV DPF FILTRA IN IZKLOP EGR VENTILA PRI DIZLIH

Odstranitev DPF filtra in izklop EGR ventila pri dizlih. DA, NE, mogoče?

DPF filtri ali filtri trdih delcev, služijo točno temu kot nakazuje samo ime – filtrirajo trde, sajaste delce iz izpušnih plinov, medtem ko EGR ventili služijo kot ventili za ‘recikliranje’ izpušnih plinov saj en del preusmerijo nazaj v izgorevalno komoro in tako znižajo količino dušikovih oksidov za do 60 odstotkov. Oboje torej služi izključno okoljevarstvenim namenom, zato se nekateri poslužujejo odstranjevanja DPF filtrov in istočasno blindiranje ter izklop EGR ventila. Pa je to prav?

FILTER TRDIH DELCEV - DPF

Filtri trdih delcev se zaradi nepravilne uporabe avtomobilov (samo vožnja na kratke relacije) ter vprašljive kvalitete goriv pogosto zamašijo. V kolikor je avtomobil z vgrajenim DPF filtrom vožen izključno na kratke relacije, avtomobil nima časa narediti regeneracije in tako sežgati vseh nabranih saj v samem filtru, ter ga tako očistiti. Ker so zaradi svoje sestave filtri tudi izjemno dragi, vsebujejo namreč celo platino, pa je lastnik avtomobila ob zamašitvi kar naenkrat pred dilemo ali kupiti nov, izjemno drag DPF filter, ali ga enostavno odstraniti. V kolikor ni preveč zamašen se lahko tudi računalniško sproži regeneracijo ali DPF filter s posebnimi kemičnimi postopki očisti izven avtomobila, pa vendar se premnogokrat zgodi, da filtru ni več pomoči. Pri nas na tehničnih pregledih trenutno še nimajo opreme za merjenje trdih delcev v izpušnih plinih zato tak poseg ‘uradno’ ne bo vplival na skladnost avtomobila z zakonodajo in se ravno zato toliko ljudi tega poslužuje. Strošek je namreč skupaj z obveznim kodiranjem ob odstranitvi in montaži posebne blende le nekaj stotakov, pa zagotovo ne boste imeli nikoli več problemov s tem, pa še motor bo lažje ‘dihal’.
Podobno je pri EGR ventilih, ki so ravno tako vir premnogih težav z avtomobili. Zaradi delovanja EGR ventila se pri dizelskih agregatih celo zniža učinkovitost izgorevanja in poveča količina trdnih delcev v izpušnem plinu, poveča se mehanska obraba znotraj cilindrov, zniža pa se tudi življenjska doba olja. Ker zaradi izključno okoljevarstvene funkcije niso ključni za delovanje motorja, se jih zaradi ponavljajočih se težav mnogo lastnikov odloči računalniško izklopiti, ter fizično ‘zablokirati’ s posebno blendo. Skoraj vedno se odstranitev DPF filtra in blindiranje EGR ventila storita istočasno. Ob takem posegu je tako za sam avtomobil še mnogo bolje, za lastnika pa cenejše, če se ju odstrani oziroma izklopi, vseeno pa bi vam dal v razmislek nekaj vprašanj.
Kaj pa, če na tehničnih pregledih pri nas dobijo ustrezno opremo za merjenje trdih delcev in zaradi tega ne boste mogli čez tehničnega ter boste morali kar naenkrat res kupiti nov DPF filter, če boste hoteli sploh registrirati avtomobil? Dušikove okside pa se tako ali tako že meri, zato bi morali zaznati tolikšno povečanje NOx plinov.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču