Če smo nedavno tega še pisali o tem, da se nam z novim letom res obeta sprememba zakona o davku na motorna vozila, na način kot ga je januarja predlagal minister Bertoncelj, pa smo sedaj doživeli še en šok. Minister Šircelj je namreč podal nov predlog o davku na motorna vozila, ki je za potrošnike neprimerno bolj ugoden, kupcem luksuznih avtomobilov pa se že sedaj smeje.
Največ zopet pridobijo močnejši in luksuzni avtomobili
Glede na trenutni davek na luksuz, ki se še vedno računa glede na prostornino motorja, je bil za močnejša vozila z večjimi pogonskimi agregati že januarski predlog, ki ni več upošteval nabavne cene ali prostornine motorja, mnogo cenejši, v primeru trenutnega predloga pa je obdavčitev naravnost smešna. Največja sprememba se namreč skriva v tem, da predlog izračuna višine davka na motorna vozila ne zajema več komponente davka, ki se računa glede na moč motorja, temveč ostajajo le še tiste, ki se računajo glede na izpuste CO2, vrsto goriva in Euro emisijski razred.
Če si zamislimo primer v praksi, ki smo ga izračunali že januarja, bi za BMW F90 M5 Competition trenutno še vedno plačali 58.500€ davka na motorna vozila, po januarskem predlogu bi ta davek znašal le še 28.240€, po novem predlogu pa bi davek na motorna vozila znašal le še pičlih 2.148€. Novi BMW M5 Competition bi se v teoriji tako pri nas moral poceniti za več kot 56 tisočakov. To bo zagotovo povzročilo upad luksuznih avtomobilov na tujih tablicah, ki so jih preudarni Slovenci zaradi absurdnih dajatev raje registrirali v tujini kot doma, kar pomeni več denarja za državno blagajno, čeprav je davek nižji.
Pa da ne ostanemo le pri luksuznih avtomobilih. Novi predlog je upošteval tudi očitke, da je za klasične avtomobile, januarski predlog absolutno predrag in zatorej nesprejemljiv, saj ni bil davčno nevtralen ampak bi ustvaril celo 18 milijonov presežkov. Posledično se obeta tudi pocenitev ostalih avtomobilov, poleg tega pa ne bo pa več toliko razhajanja med močnejšimi različicami istega motorja v istem avtomobilu, kot je narekoval januarski predlog. Če spomnimo, je bila takrat razlika med 150 ‘konjskim’ VW Passatom z vgrajenim 2.0 dizelskim agregatom ter 190 konjsko izvedenko taistega motorja, kar 850 €, sedaj pa le ta znaša le nekaj evrov. Pa še v tem primeru bo dražji izmed dvojice novega lastnika stal le nekaj več kot 100€. Po našem mnenju bodo ponovni razcvet doživeli 3.0 litrski šestvaljniki v avtomobilih višjega srednjega razreda, saj je dosedanji absurdni davek na luksuz veliko ljudi odvrnil od nakupa ali uvoza takega avtomobila. Po novem predlogu bo naprimer za BMW 530d potrebno plačati le 179€ davka na motorna vozila, kar je več kot 40 krat ceneje kot bi morali za isti avtomobil plačati letos. Poleg tega so dodelali še amortizacijsko lestvico, ki gre sedaj vse do starosti avtomobila 13 let, ter nekoliko podražili avtomobile z Euro standardom 4 ali starejše.
Ceneje pa ne bo le za klasične avtomobile, temveč tudi za električne avtomobile. Če se pri klasičnih avtomobilih štejejo le še izpusti in vrsta pogona, pa se pri električnih šteje zgolj moč. Za električni avto z do 50 kilovati moči bo DMV znašal 37,5 €, za tistega z do 100 kilovati 87,5 €, vsak dodaten kilovat pa ga bo zvišal za dodatna dva evra. Tu je pomembno poudariti, da se bo davek za električne avte obračunal po stalni moči, ki je navedena v homologaciji, ta pa je praviloma nižja od številk, ki jih proizvajalci navajajo v prodajnih brošurah.
⇒ V kolikor imate kakršnakoli vprašanja je naše osebje z veseljem na razpolago za pomoč. Kliknite na spodnjo povezavo in kontaktirajte enega izmed članov ekipe Do Avta. V primeru želje po naročilu vozila pa lahko enostavno oddate povpraševanje preko spletnega obrazca dosegljivega na povezavi spodaj.