KAJ V PRAKSI PRINAŠA NOVI ZAKON O DMV ZA LUKSUZNE IN ŠPORTNE SUV-E?

Kaj v praksi prinaša novi zakon o davku na motorna vozila za luksuzne in športne SUV-e?

Tisti, ki nas spremljate boste vedeli, da smo na temo novega zakona o davku na motorna vozila pisali že veliko. A sedaj je ta uradno potrjen, zato smo se odločili narediti serijo člankov, kjer vam bomo fizično pokazali kaj v praksi prinaša novi zakon o davku na motorna vozila in kolikšna je razlika v primerjavi s starim.

Največja sprememba pri novem zakonu o DMV se skriva v tem, da se višina davka na motorna vozila ne izračuna več glede na nabavno vrednost avtomobila, niti na višino davka ne vplivata prostornina in moč motorja. Po novem zakonu se DMV izračuna zgolj glede na podlagi izpustov CO2, vrsto goriva in Euro emisijski razred. Pri nekaterih nizkocenovnih in električnih avtomobilih bo morda novi davek celo malenkost višji, a generalno novi zakon prinaša občutno pocenitev. To še posebej velja pri dražjih in močnejših avtomobilih, ki so bili do sedaj obdavčeni z absurdno visokimi davčnimi stopnjami, posledično pa smo jih tudi na naših cestah videvali zelo malo, ali pa so jih imeli lastniki enostavno registrirane v tujini. Pa poglejmo, kaj novi zakon o DMV prinaša v praksi. Za izračun po starem zakonu smo upoštevali cene rabljenih vozil (letnik 2018). Če bi pri izračunih upoštevali cene novih vozil, bi bile razlike še večje, za boljše razumevanje pa smo v tabelo dopisali tudi upoštevano vrednost avtomobila.

Največja sprememba pri novem zakonu o DMV se skriva v tem, da se višina davka na motorna vozila ne izračuna več glede na nabavno vrednost avtomobila, niti na višino davka ne vplivata prostornina in moč motorja.

Tokrat se bomo lotili SUV-jev, še posebej tistih z večjimi in močnejšimi motorji, ter visoko nabavno vrednostjo. Zmagovalci med vsemi so s 44% davka na motorna vozila po ‘starem sistemu’ zagotovo BMW X6 M, Land Rover Range Rover Sport 5.0 in pa Mercedes Benz G63 AMG. Slednji je navkljub skoraj 40 tisočakov nižjemu davku na motorna vozila, še vedno najdražji za uvoz, saj ima več izpustov kot druga dva predstavnika. V 2021 bo namreč na podlagi 322g izpustov CO2 potrebno zanj odšteti dobre štiri tisočake in pol, pred tem pa je kot novo vozilo z lahkoto presegel 50 tisočakov. 

Veliki prihranki pri SUV-ih

Veliko se bo dalo prihraniti tudi pri SUV-ih z nekoliko bolj običajnimi motorji, kot je recimo dizelsko gnani Audi SQ7 s 4.0 TDI motorjem, ki bo po novem cenejši za več kot 11 tisočakov, ali pa Volkswagen Tuareg 3.0 TDI, ki bo po novem cenejši za okoli sedem tisočakov in pol. V kategoriji SUV-jev bodo cenejši prav vsi avtomobili, najcenejši izmed avtomobilov na naši lestvici pa bo hibridni Lexus RX450h, ki bo po novem stal le 89€ (po starem 16% ).

Novi zakon o davku na motorna vozila seveda pozdravljamo z velikim veseljem, saj bomo svojim strankam pri uvozu vozil po naročilu, končno lahko ponudili konkurenčne cene drugim državam EU tudi pri avtomobilih višjega cenovnega razreda. Z odpravo nesorazmerja med obdavčitvijo, bodo končno na svoj račun prišli tudi slovenski avtomobilski navdušenci, verjamemo pa, da tudi v državno blagajno ne bo steklo nič manj denarja, saj bomo na cestah začeli videvati čedalje več luksuznih in športnih avtomobilov na slovenskih tablicah.

PREBERITE TUDI:

VSE O DAVKU NA MOTORNA VOZILA

KAJ V PRAKSI PRINAŠA NOVI ZAKON O DAVKU NA MOTORNA VOZILA?

PROCES VARNEGA UVOZA VOZILA PO NAROČILU