KAJ V PRAKSI PRINAŠA NOVI ZAKON O DAVKU NA MOTORNA VOZILA?

Kaj v praksi prinaša novi zakon o davku na motorna vozila za luksuzne in športne limuzine?
Tisti, ki nas spremljate boste vedeli, da smo na temo novega zakona o davku na motorna vozila pisali že veliko. A sedaj je ta uradno potrjen, zato smo se odločili narediti serijo člankov, kjer vam bomo fizično pokazali kaj v praksi prinaša novi zakon o davku na motorna vozila in kolikšna je razlika v primerjavi s starim.
Največja sprememba pri novem zakonu o DMV se skriva v tem, da se višina davka na motorna vozila ne izračuna več glede na nabavno vrednost avtomobila, niti na višino davka ne vplivata prostornina in moč motorja. Po novem zakonu se DMV izračuna zgolj glede na podlagi izpustov CO2, vrsto goriva in Euro emisijski razred. Pri nekaterih nizkocenovnih in električnih avtomobilih bo morda novi davek celo malenkost višji, a generalno novi zakon prinaša občutno pocenitev. To še posebej velja pri dražjih in močnejših avtomobilih, ki so bili do sedaj obdavčeni z absurdno visokimi davčnimi stopnjami, posledično pa smo jih tudi na naših cestah videvali zelo malo, ali pa so jih imeli lastniki enostavno registrirane v tujini. Pa poglejmo, kaj novi zakon o DMV prinaša v praksi. Za izračun po starem zakonu smo upoštevali cene rabljenih vozil (letnik 2018). Če bi pri izračunih upoštevali cene novih vozil, bi bile razlike še večje, za boljše razumevanje pa smo v tabelo dopisali tudi upoštevano vrednost avtomobila.
Novi zakon o davku na motorna vozila seveda pozdravljamo z velikim veseljem, saj bomo svojim strankam pri uvozu vozil po naročilu, končno lahko ponudili konkurenčne cene drugim državam EU tudi pri avtomobilih višjega cenovnega razreda.
LUKSUZNA VOZILA
Tokrat se bomo lotili luksuznih in športnih limuzin, še posebej tistih, ki v sebi skrivajo večje in močnejše pogonske agregate. V tej kategoriji je absolutni zmagovalec Mercedes Benz S65 AMG, za katerega bo po novemu zakonu lastnik plačal kar 61.195 € davka manj kot prej, saj je pred spremembo zakona, davčna stopnja za omenjeni avtomobil znašala absurdnih 44%. Omeniti velja tudi avtomobil Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid s kar 680 konjskimi močmi, ki navkljub hibridnemu pogonskemu sklopu velja za eno najhitrejših poslovnih limuzin na svetu. Za omenjeni avtomobil, ki stotico doseže v dobrih treh sekundah, pa bo lastnik navkljub pošastni zalogi moči plačal zgolj pičlih 59€ davka, kar je daleč najmanj izmed vseh avtomobilov v tej kategoriji.
OBIČAJNA VOZILA
Tudi pri običajnih 3.0 litrskih dizelskih motorjih bomo po novem lahko prihranili zajetno vsoto denarja. Če za primer vzamemo BMW 750d xDrive, ki za pogon uporablja 3.0 litrski turbodizelski motor s štirimi turbinami, bomo pri uvozu dve leti starega avtomobila samo pri davku prihranili preko 8 tisočakov, v primeru bencinskega 750i xDrive pa bo ta razlika še večja, saj bo znašala preko 12 tisočakov. Morda še najbolj zanimivo je to, da je edini avtomobil, kateremu se bo davek dejansko zvišal ali ostal enak – Tesla Model S 100D, katera je dejansko bolj obdavčena od vseh 3.0 litrskih dizelskih avtomobilov. Morda se sliši nezaslišano a vseeno tudi ta znesek ni visok, saj smo do sedaj toliko kolikor znaša DMV za Teslo Model S, ki nova stane skoraj 100 tisočakov, plačevali za običajne kombilimuzine z 2.0 litrskimi dizelskimi agregati.
Novi zakon o davku na motorna vozila seveda pozdravljamo z velikim veseljem, saj bomo svojim strankam pri uvozu vozil po naročilu, končno lahko ponudili konkurenčne cene drugim državam EU tudi pri avtomobilih višjega cenovnega razreda. Z odpravo nesorazmerja med obdavčitvijo, bodo končno na svoj račun prišli tudi slovenski avtomobilski navdušenci, verjamemo pa, da tudi v državno blagajno ne bo steklo nič manj denarja, saj bomo na cestah začeli videvati čedalje več luksuznih in športnih avtomobilov na slovenskih tablicah.
PREBERITE TUDI: