KAKO SE PO NOVEM PRI UVOZU AVTOMOBILA RAČUNA DAVEK NA MOTORNA VOZILA?

KAKO SE PO NOVEM PRI UVOZU AVTOMOBILA RAČUNA DAVEK NA MOTORNA VOZILA?

Kako se po novem pri uvozu avtomobilov računa davek na motorna vozila?

Prihodnje leto obeta nov zakon o davku na motorna vozila. Le ta je izjemno kompleksen in prinaša veliko novosti o katerih smo detaljno že govorili v prejšnjem članku – NOVI DAVEK NA MOTORNA VOZILA, ki ga enostavno morate prebrati preden nadaljujete s tem. Zato se tukaj ne bomo pogovarjali o spremembah ampak bi vam radi na dejanskih izračunih pokazali, kaj to pomeni za nekaj najzanimivejših rabljenih avtomobilov pri uvozu po naročilu.

Po novem se namesto odstotkov vrednosti avtomobila, ki jih pogojujejo emisije in prostornina motorja, upoštevajo emisije CO2(po novem WLTP testnem ciklu), Euro standard s katerim je kompatibilen vgrajeni motor in vrsta goriva (dizli so obdavčeni bolj). Poleg tega pa  največji delež pri izračunu pa prispeva še moč motorja. Tako davek na motorna vozila ni več vezan na vrednost avtomobila, ampak le na vgrajeni motor. Morda za nas bolj zanimiv je še podatek, da je v primeru uvoza rabljenega avtomobila, pri že tako kompleksnem izračunu potrebno upoštevati še amortizacijo, ki se nam tokrat šteje v prid.

21

Tako davek na motorna vozila ni več vezan na vrednost avtomobila, ampak le na vgrajeni motor.

Pa poglejmo nekaj izračunov:

VW Passat 2.0 TDI 150 KM (110kW) 6 stopenjski ročni menjalnik – WLTP emisije 123-134g/km CO2 (odvisno od opreme), Euro 6d, cena za izračun cca 30.000€:

Po starem sistemu bi za tak avtomobil plačali 0,5% DMV kar znese zgolj 150€ tako pri uvozu novega avtomobila, kot tudi pri uvozu rabljenega z enakim motorjem.

Po novem sistemu izračun pri nakupu novega avtomobila izgleda nekako tako: 

Delež DMW na moč motorja – 70€+(20kWx5€)=170€

Delež DMV glede na izpuste – 50€+(23×2€)=96€ (najboljši primer); 50€+(34×2€)=118€

Delež DMW glede na Euro standard – 50€

Skupaj: 316€ Min – 338€ Max

Prednost pa je ta, da bi pri uvozu avtomobila z enakim motorjem, ki je recimo star 2 leti in pol plačali le še 83% tega zneska, kar znese 262-290€, pri 5 let starem pa samo še 65% te vrednosti.

 

BMW 320d xDrive 190 KM (140kW) 8 stopenjski avtomatski menjalnik – WLTP emisije 143g/km CO2, Euro 6d, cena za izračun 50.000€:

Po starem sistemu, bi za tak avtomobil plačali 1,5% DMV, kar bi zneslo 450€, tako pri uvozu novega avtomobila, kot tudi pri uvozu rabljenega z enakim motorjem.

Po novem sistemu izračun pri nakupu novega avtomobila izgleda nekako tako: 

Delež DMW na moč motorja – 170€+(30kWx20€)=770€

Delež DMV glede na izpuste – 130€+(3×15€)=175€

Delež DMW glede na Euro standard – 50€

Skupaj: 995€  pri uvozu novega in 855€ pri uvozu dve leti starega.
22

Večja razlika pa se bo pokazala pri izjemno dragih avtomobilih z motorji večjih prostornin. 

Vzemimo za primer BMW F90 M5 Competition 625KM (460kW) WLTP emisije 273g/km CO2 (po starem 243g/km), Euro 6d, cena za izračun 150.000€:

Po starem načinu bi za tak avtomobil morali plačati neverjetnih 39% DMV, kar v tem primeru znese kar 58.500€.

Po novem sistemu izračun pri nakupu novega avtomobila izgleda nekako tako: 

Delež DMW na moč motorja – 1.770€+(290kWx60€)=19.170€

Delež DMV glede na izpuste – 2.570€+(43×150€)=9.020€

Delež DMW glede na Euro standard – 50€

Skupaj: 28.240€ oziroma 24.286 € pri uvozu dve leti starega.

Skupno bi morala uvedba novega zakona, strošek uvoza takega avtomobila poceniti za kar 30 tisočakov!

24

Še nekaj ostalih primerov enakih avtomobilov z različnim motorjem, da lahko vidimo, kako bo zakon vplival na ceno avtomobilov z različno močnimi motorji. Pri BMW seriji 5 se za izračun pri vseh treh upošteva osnovna cena 70.000€ (čeprav to ni povsem realno), pri VW Golfu pa 25.000€.

* Davek po starem: Davek po novem: Po novem (starost vozila dve leti): Po novem (starost vozila 5 let):
VW Passat 2.0 TDI 150 6-ročni 150 € (0,5%) 338 € 290 € 219 €
VW Passat 2.0 TDI 190 DSG 300 € (1%) 1190 € 1023 € 665 €
BMW 518d 700 € (1%) 620 € 533 € 403 €
BMW 520d 700 € (1%) 1250 € 1079 € 812 €
BMW 530d 7700 € (11%) 3810 € 3276 € 2476 €
VW Golf 1.6 TDI 125 € (0,5%) 209 € 180 € 136 €
VW Golf 2.0 TDI 250 € (1%) 334 € 287 € 217 €

 

Kot lahko iz tabele vidimo, ni ravno napisanega pravila ali bo davek večji ali manjši. Praviloma vidimo, da bodo sedaj močnejši avtomobili z manjšo prostornino motorja definitivno obdavčeni več, tisti z večjo prostornino motorja pa občutno manj.

*Za vse izračune so se uporabili podatki o izpustih po novem WLTP testnem ciklu, najdeni na različnih spletnih straneh, ker uradnih še ni. Le ti se med seboj tudi nekoliko razlikujejo, zato morda izračuni niso 100% točni, so pa zelo dober približek. Tudi cene so zgolj teoretične saj pravih nabavnih ne moremo vedeti saj so poslovna skrivnost.

PREBERITE TUDI:

NOVI DAVEK NA MOTORNA VOZILA

KAJ JE TO DMV?

ZGODBA O DAVKU NA MOTORNA VOZILA

ZAKAJ KUPITI VOZILO IZ TUJINE?