Vsi že govorijo o novem predlogu zakona o davku na motorna vozila, ki pa je tako kompleksen, da ga po vsej verjetnosti popolnoma ne razumejo njegovi predlagatelji. Velika večina bo po novem plačevala več, saj so razkrili, da se bo tako v državno blagajno steklo dodatnih 15 milijonov evrov pobranih davkov.
Končno ne bo več davka na luksuz! Povod za to je bil predvsem ta, da so se bogati posamezniki zaradi ekstremno visokih davkov (tudi do 50% vrednosti avtomobila) raje odločali za nakup in registracijo vozil v tujini, kar je pomenilo 0€ za državno blagajno. Ukinitev davka na luksuz se nam zdi zelo pozitivna, saj bomo tako morda na cestah spet videvali tudi različice z motorji večjih prostornin, za katere se sedaj kupci niso odločali ravno zaradi (pre)visokih cen. Še najbolj pa se bo ta sprememba poznala pri eksotičnih avtomobilih z motorji velikih prostornin in izjemno visoko ceno. Novi davek namreč ni več vezan na ceno vozila, temveč le na izpuste, moč motorja, vrsto goriva in Euro emisijski standard. Poleg tega se sedaj štejejo izpusti po novem WLTP testnem ciklu, ki praviloma da višje vrednosti, kar posledično pomeni tudi višji davek. Dva avtomobila s teoretično enakim motorjem, bosta odslej plačala povsem enak davek na motorna vozila, pa čeprav bo eden stal 50 tisoč evrov, drugi pa 150 tisoč evrov. To je tudi prav, saj imata oba povsem identičen vpliv na okolje.
MANJ OBDAVČITVE ZA VARČNE MOTORJE
Manj obdavčeni bodo tudi avtomobili s šibkimi a izjemno varčnimi motorji, ter tisti s hibridnim pogonskim sklopom. Ker po novem največji delež pri izračunu davka na motorna vozila predstavlja moč motorja, bomo videli večji razkorak med vstopnimi različicami in tistimi v sredini ponudbe, manjša razlika pa bo med srednjimi različicami in tistimi z najmočnejšimi motorji. Če vzamemo za primerjavo BMW serije 5, ki ima širok razpon možne motorizacije, sta bili do sedaj različici 518d in 520d obdavčeni praktično enako, odslej pa bo 518d zaradi šibkejšega motorja padel razred nižje in bil obdavčen po nižji stopnji. Po drugi strani pa bomo opazili, da bo različica 530d, ki je bila doslej zaradi večje prostornine motorja obdavčena več in je bila zato tudi precej dražja od različice 520d, sedaj slednji dosti bližje v ceni.
AMORTIZACIJA VOZILA
Za nas morda še najbolj zanimiv pa je odsek predloga zakona, ki govori o amortizaciji. Ta narekuje, da se s starostjo avtomobila plača čedalje manjši odstotek izračunanega polnega davka na motorna vozila. Za uvoz tri leta starega avtomobila, bo tako potrebno plačal le še 76 odstotkov polnega davka na motorna vozila, za osem let starega pa le še 50 odstotkov. Vseeno pa imajo toliko stari avtomobili po novem WLTP testnem ciklu ogromno izpustov in nizek Euro standard, kar se bo konkretno poznalo tudi pri izračunu osnove, zato teh 50 odstotkov ‘popusta’ ne pomeni nujno izjemno nizkega računa s strani davčnega urada.
Sam izračun je sicer zelo kompleksen, zato smo se že lotili branja in raziskovanja novega predloga. Le tako bomo lahko novi davek popolnoma razumeli in vam pomagali tudi pri uvozu vozil po naročilu. Zato smo se odločili narediti še en izjemno uporaben članek, kjer bomo fizično pokazali izračun za nekaj najpopularnejših vozil za uvoz, ter kaj to pomeni za cene novih vozil.
⇒ V kolikor imate kakršnakoli vprašanja je naše osebje z veseljem na razpolago za pomoč. Kliknite na spodnjo povezavo in kontaktirajte enega izmed članov ekipe Do Avta. V primeru želje po naročilu vozila pa lahko enostavno oddate povpraševanje preko spletnega obrazca dosegljivega na povezavi spodaj.