kategorije članka

KREDIT, LIZING ALI GOTOVINA?

Nov teden, nova zagonetka. Mogoče se po finančnem krču počasi res postavljamo nazaj na noge. Mogoče je tudi res, da se pogosteje, predvsem pa vsaj malo lažje odločimo za nakup bodisi novega bodisi rabljenega avtomobila. Nikakor pa to ne pomeni, da lahko pridemo v salon in „odkartamo“ 15, mogoče 20 tisoč evrov. Ali celo več.

 

Financiranje oziroma različne oblike le-tega novih in rabljenih vozil je torej še vedno zelo aktualna tema. Morda celo bolj, kot v času tiste “krize”. Po eni strani namreč zaradi recesije večini ni uspelo privarčevati večje vsote denarja, po drugi strani pa si danes lažje privoščimo nekaj višje izdatke. Pa ne samo to. Pri gotovinskem plačilu običajno ni kakšnih mikavnih ugodnosti v obliki dodatnih storitev ali popustov. V nasprotju s ponudbami za pridobitev leasinga ali kredita.

KREDIT, LIZING ALI GOTOVINA?

Daleč najpogostejši obliki financiranja vozil sta še vedno kredit in tako imenovani leasing. Leasing oziroma “to lease” v angleščini pomeni dati v najem ali najeti. Razlaga, kaj je leasing je torej na dlani. V najbolj preprosti razlagi vam lizingodajalec avtomobil da v najem, z možnostjo kasnejšega odkupa. Avtomobil je torej ves čas odplačevanja leasinga oziroma najema v lastni lizinške hiše. V prometnem dovoljenju je lizinška hiša tudi navedena kot lastnik vozila, vi ste samo uporabnik vozila. Lizinška hiša kot lastnik vozila običajno narekuje vse pogoje najema, med temi je jasno tudi zavarovanje vozila. Skoraj vedno je pogoj kasko zavarovanje, v katerem je vključena tudi klavzula zavarovanja proti kraji. 

Če kupec avtomobil kupi z najemom kredita, takoj postane lastnik avtomobila, ob enem pa za nekaj mesecev oziroma običajno več let obljubi zvestobo svoji banki. V primeru nakupa vozila z najemom bančnega kredita, kupec takoj postane lastnik vozila in sam odloča o zavarovanju. Zahteve za pridobitev kredita so običajno precej večje, merilom pa je relativno težko zadostiti.

KAJ SE NAJBOLJ SPLAČA?

Dejstvo je, da se nobena oblika financiranja ne “splača” posebno. Tako leasing kot kredit imata določene stroške. Bolj smiselno se je vprašati, katera jih ima manj. O teh se je smiselno pozanimati pri finančnih specialistih, tudi mi bomo poskušali pomagati po najboljših močeh. V danem trenutku je zares dober le en nasvet. Ne živimo prek svojih zmožnosti. Če že ne gre drugače, je dobro upoštevati zlato pravilo 20/4/10, kar pomeni, da si lahko kupimo tak avto, za katerega imamo zagotovljen polog, ki pokriva 20 odstotkov kupnine, vzamemo kredit za 4 leta, anuiteta kredita, torej mesečni obrok, pa ne presega 10 odstotkov rednih prilivov. Če vam torej vsak mesec na račun kapne 1600 evrov in boste za obrok naslednjih 48 mesecev za avtomobil namenili 160 evrov, si lahko privoščite avtomobil za približno 10 tisočakov.
V vsakem primeru vam bomo v podjetju Do Avta, pri pridobitvi financiranja na vsak način pomagali in svetovali po najboljših močeh.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču