Nov teden, nova zagonetka. Mogoče se po finančnem krču počasi res postavljamo nazaj na noge. Mogoče je tudi res, da se pogosteje, predvsem pa vsaj malo lažje odločimo za nakup bodisi novega bodisi rabljenega avtomobila. Nikakor pa to ne pomeni, da lahko pridemo v salon in „odkartamo“ 15, mogoče 20 tisoč evrov. Ali celo več.
Financiranje oziroma različne oblike le-tega novih in rabljenih vozil je torej še vedno zelo aktualna tema. Morda celo bolj, kot v času tiste “krize”. Po eni strani namreč zaradi recesije večini ni uspelo privarčevati večje vsote denarja, po drugi strani pa si danes lažje privoščimo nekaj višje izdatke. Pa ne samo to. Pri gotovinskem plačilu običajno ni kakšnih mikavnih ugodnosti v obliki dodatnih storitev ali popustov. V nasprotju s ponudbami za pridobitev leasinga ali kredita.
KREDIT, LIZING ALI GOTOVINA?
Daleč najpogostejši obliki financiranja vozil sta še vedno kredit in tako imenovani leasing. Leasing oziroma “to lease” v angleščini pomeni dati v najem ali najeti. Razlaga, kaj je leasing je torej na dlani. V najbolj preprosti razlagi vam lizingodajalec avtomobil da v najem, z možnostjo kasnejšega odkupa. Avtomobil je torej ves čas odplačevanja leasinga oziroma najema v lastni lizinške hiše. V prometnem dovoljenju je lizinška hiša tudi navedena kot lastnik vozila, vi ste samo uporabnik vozila. Lizinška hiša kot lastnik vozila običajno narekuje vse pogoje najema, med temi je jasno tudi zavarovanje vozila. Skoraj vedno je pogoj kasko zavarovanje, v katerem je vključena tudi klavzula zavarovanja proti kraji.
Če kupec avtomobil kupi z najemom kredita, takoj postane lastnik avtomobila, ob enem pa za nekaj mesecev oziroma običajno več let obljubi zvestobo svoji banki. V primeru nakupa vozila z najemom bančnega kredita, kupec takoj postane lastnik vozila in sam odloča o zavarovanju. Zahteve za pridobitev kredita so običajno precej večje, merilom pa je relativno težko zadostiti.
KAJ SE NAJBOLJ SPLAČA?