kategorije članka

Koliko opreme v avtomobilu dejansko potrebujemo?

Naša priporočila – koliko opreme v avtomobilu dejansko potrebujemo?

Ko kupujemo nov ali rabljen avtomobil, veliko vlogo pri izbiri avtomobila igra ravno njegova oprema.

Ampak koliko opreme v avtomobilu dejansko potrebujemo? Ta igra vlogo pri ceni, splošnem udobju in navsezadnje tudi varnosti avtomobila, poleg tega pa smo si pri tem tudi zelo različni. Nekateri se brez težav naokoli prevažajo v povsem osnovnih različicah avtomobilov, spet drugi nočejo avtomobila brez ‘polne opreme’, zato bomo tokrat pustili ob strani opremo, ki si jo želimo in se osredotočili zgolj na opremo, ki jo po našem mnenju dejansko potrebujemo.

Začnimo pri žarometih

Žarometi poleg boljšega izgleda avtomobila, ogromno pripomorejo tudi k vaši varnosti, zato so prvi na spisku opreme, ki jo potrebujemo. Ponoči ali v mraku je namreč ključnega pomena na vašem vozilu imeti dobre prednje žaromete, ki svetijo dlje in bolj svetlo saj boste le tako morebitne ovire na in ob cesti opazili prej, kot s standardnimi lučmi. V kolikor je to mogoče priporočamo tudi smerno prilagodljive žaromete, ki svetijo v zavoj in tako poskrbijo za še večjo varnost. Ravno iz teh razlogov so xenonski, LED ali celo laserski žarometi na vrhu naših priporočil pri kupovanju vašega naslednjega avtomobila.

Nadaljujmo pri varnosti

Če smo že začeli pri varnosti pa tako tudi nadaljujmo. Govorimo seveda o asistenčnih sistemih kot sta recimo sistem proti zdrsu pogonskih koles (pogosti kratici ASR, DTC) in sistem za ohranjanje stabilnosti vozila (pogosti kratici ESP, DSC), ki sta pri novih avtomobilih praktično že obvezna, pri rabljenih avtomobilih pa je zgodba precej drugačna. Mnogi avtomobili, še posebej v nižjih razredih, namreč tega nimajo ali pa so bili ti sistemi nekaj let nazaj na voljo za doplačilo. Zato se prepričajte, da je vaš naslednji avtomobil opremljen vsaj s temi osnovnimi, saj lahko vas in vaše vozilo rešijo iz morebitne nepredvidljive situacije. Poleg teh dveh bi priporočali še sistem za zaznavo vozil v mrtvem kotu in morebiti celo radarski tempomat, ki bo v primeru počasnejšega prometa na avtocesti samodejno zavrl namesto vas tudi v megli.

Naslednje na vrsti je udobje

Poleg varnosti je zelo pomembno tudi vaše zdravje in udobje, kjer pa praktično največjo vlogo igrajo sedeži. V kolikor imate že tako probleme s hrbtenico ali križem vam verjetno ne potrebujemo posebej razlagati, da je dober avtomobilski sedež vreden zlata, še posebej, če v njem preživite veliko svojega časa. Zato priporočamo, da je avtomobil opremljen z nadgrajenimi ergonomskimi ali celo športnimi sedeži, ki so v nekaterih primerih s svojo oporo še dejansko udobnejši od klasičnih. Poleg tega bodite pozorni tudi na morebitne dodatne električno nastavljive ledvene opore, ki lahko znatno pripomorejo k udobnosti avtomobilskega sedeža.
Seveda lahko rečete, da ne kupite več avtomobila brez gretja sedežev ali navigacije, spet drugi ne morejo brez tempomata in samodejnega menjalnika. Kot smo že v uvodu dejali smo si vsi različni, a le ta oprema je po našem mnenju, v dobrem avtomobilu, nujna. Torej oprema, ki skrbi za varnejšo in udobnejšo vozniško izkušnjo, brez da bi po vrsti začeli naštevati vse asistenčne sisteme, ki v nekaterih primerih niso nič več kot kljukica na spisku dodatne opreme. Vsak avtomobil je lahko tudi zelo specifičen in vsega niti ne ponuja. Lahko, da so na enem avtomobilu osnovni sedeži res udobni in po boljših sploh ni potrebe, spet pri drugem so lahko klasični žarometi dejansko nevarni, zato brez nadgrajenih avtomobil povsem odsvetujemo. Ravno zato se brez zadržkov obrnite na nas, kjer vam bomo pri uvozu vašega vozila pomagali s svojim znanjem in izkušnjami, ter vam z veseljem svetovali, kaj je najboljše za vas.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

VSI BLOGI

Veliki test zimskih pnevmatik 2024/2025

Čeprav smo pred kratkim povzemali test celoletnih pnevmatik, kjer so pri AMZS in ostalih evropskih avtomobilističnih klubih ugotovili, da se njihove zmogljivosti z vsako generacijo izboljšujejo, še vedno velja, da v pravih zimskih razmerah prave zimske pnevmatike ostajajo nepremagljive. To potrjuje tudi njihov letošnji skupni preizkus zimskih pnevmatik, kjer so

NAJEMI

TEST Mercedes Benz G63 AMG – ikona, ki ni za vsakogar

Z izjemo legendarnega porschejevega modela 911, v svetu avtomobilizma zagotovo ni bolj ikonske in prepoznavne silhuete od mercedesovega razreda G. Le ta je v bolj ali manj enaki podobi že vse od svojega začetka iz leta 1972, ko je Mercedes v sodelovanju z avstrijskim podjetjem Steyr-Daimler-Puch, zasnoval neuničljivega terenca za

mg 4 ev 2023 1280 28
VSI BLOGI

Prodaja električnih vozil še naprej pada, VW razmišlja o zaprtju tovarn

Vodje pri Volkswagnu so pretekli mesec razložili načrte za zaprtje dveh tovarn tako, da so razburjenim delavcem povedali, da je avtomobilski trg v zastoju in da povpraševanje verjetno ne bo doseglo predpandemične ravni. Nikjer ni ta padec bolj očiten kot v Nemčiji, kar kažejo novi podatki. Podatki Zveznega urada za

Test celoletnih pnevmatik – postajajo primerne za širši krog uporabnikov?

Celoletne pnevmatike postajajo vse bolj priljubljene, saj vedno več voznikov išče rešitev, ki omogoča varno vožnjo skozi vse letne čase. Celoletne pnevmatike predstavljajo kompromis – pozimi ne dosegajo enakega oprijema kot zimske pnevmatike, poleti pa ne nudijo zmogljivosti, ki jih prinašajo letne pnevmatike. Kljub temu so najnovejši testi pokazali, da