KATERI MOTOR IZBRATI PRI NAKUPU VOZILA? DIZEL ALI BENCIN?

KATERI MOTOR IZBRATI PRI NAKUPU VOZILA? DIZEL ALI BENCIN?

Kako naj vemo kateri motor izbrati pri nakupu vozila?

Je zame bolj primeren bencinski agregat, ali se mi mogoče še vedno splača poizkusiti z dizlom?

Že res, da dizel porabi manj ampak ali niso bencinski motorji bolj zanesljivi in cenejši za vzdrževanje? A sploh potrebujem 2.0 litrski motor, ali mi bo morda dovolj 1.6 litrski in tako prihranim nekaj denarja že pri nakupu, kasneje pa še pri registraciji?Se najdete v zgornjih vprašanjih? Nič hudega saj še zdaleč niste edini, obenem pa ste prišli na pravo mesto, saj vam bom pomagal, da boste tem vprašanjem naredili konec.

Najprej se dotaknimo osnovnega vprašanja. Bencin ali dizel?

Že ptički na vejah čivkajo, da se dizelski avtomobil pač splača v kolikor delate vsaj 20 tisoč kilometrov letno. V nasprotnem primeru se vam računica z dražjimi servisi in višjo nakupno ceno že v osnovi, ne izide, potencialno pa boste imeli tudi več okvar (dražje vzdrževanje). Pa ste se kdaj vprašali zakaj? Zaradi narave delovanja dizelskega agregata morajo namreč biti vsi sestavni deli motorja temu primerno močnejši, kar pomeni, da je tudi sam motor težji, težji predmet pa se dalj časa segreva. Ker vemo, da avtomobili optimalno delujejo na delovni temperaturi, ki se ponavadi giblje med 90 in 100 stopinjami celzija (odvisno od avtomobila), potem nam je jasno, da na krajših poteh, dizelski agregat sploh ne bo dosegel željene temperature, posledično pa ne boste mogli ‘unovčiti’ vseh prednosti, ki jih pogonski agregati na plinsko olje ponujajo (predvsem majhne porabe). Tudi motorno olje, ki skrbi za mazanje ne bo doseglo optimalne temperature, kar pomeni, da bo zaradi ne optimalnega mazanja tudi obraba notranjih komponent večja, možnost okvar pa se temu primerno poveča. Potem je tukaj še filter trdih delcev s katerim so opremljeni vsi dizelski agregati s standardom Euro5 in naprej, ki za regeneracijo  vsake toliko časa potrebuje daljšomenjava-olja vožnjo na določenih obratih, da le to uspešno izvede, v nasprotnem primeru se lahko zamaši, vam pa priskrbi neizogiben obisk mehanične delavnice. Seveda obstajamo tudi ljudje, ki na dan naredimo po nekaj sto kilometrov, kjer pa se dizelski agregat po 10-15 kilometrih segreje na optimalno temperaturo, mi pa uživamo v brezskrbnem križarjenju z izjemno majhno porabo, DPF filter ima za regeneracijo ves čas na svetu, motorji pa ob primernem vzdrževanju zdržijo tudi po pol milijona kilometrov. No za naše vsakodnevne potrebe kaj drugega kot dizelski agregat niti ne pride v poštev.

Vse pa le ni v razumevanju mehanike in računanju stroškov, nekaj štejejo tudi čustva. Nekateri enostavno ne prenesejo zvoka in nemirnega delovanja dizelskih agregatov, spet drugi obožujejo obilico navora, po kateri so dizli poznani. V kolikor imate raje dinamično nedeljsko vožnjo, ali morda kupujete ‘drugi’ avtomobil ‘za dušo’ potem dizlov seveda niti ne pogledate. Vsakemu svoje, v večini primerov se vprašanje dizel ali bencin reši že samo po sebi, le razmisliti morate o svojih prioritetah in možnostih uporabe. V kolikor ste morda ravno na meji, da bi se vam splačalo ter kolebate med enim in drugim pa priporočam, da preizkusite obe možnosti in se prepričate kateri karakter motorja vam je bližje.

Sedaj vemo ali bencinski ali dizelski motor, sedaj pa je vprašanje moči in prostornine.

Mnogokrat sem zasledil trditve znancev, da bodo kupili 1.6 litrski TDI motor ker bodo s tem zagotovo prihranili na porabi. Takoj vam povem, da to drži le v teoriji in proizvajalčevih brošurah. V realnosti pogosto (ne pa vedno) najdemo avtomobile z večjo prostornino motorja in večjo močjo, ki imajo manjšo porabo, kot njihovi ‘vrstniki’, ki so podlegli trendu downsizinga, še posebej če je govora o daljših avtocestnih križarjenjih. Razlog je v tem, da se motor ob pospeševanjih, vožnji v hrib ter vožnji pri višjih hitrostih na avtocesti manj napreza, posledično potrebujemo manj plina in s tem tudi goriva. Po drugi strani lahko večji in močnejši motor pripomore k lahkotnejši vožnji, varnejšem prehitevanju in nasploh bolj prijetni izkušnji, saj motorja ni potrebno vseksozi priganjati do rdečega polja, da sploh dosežemo tistih 130 kilometrov na uro, kolikor jih določa zakon.

Seveda pa obstajajo tudi primeri, kjer imajo motorji z manjšo prostornino smisel. Kupujete čim ugodnejši avtomobil, ki bo večino svojega življenja služil v mestu? Potem je tudi 1.0 litrski bencinski agregat povsem dovolj, pa boste prihranili že pri nakupu in kasneje še pri registraciji in zavarovanju. Na porabo tako ali tako ne gledate, saj boste večino časa preživeli v kolonah in počasnemu prometu, kjer porabebencinski-motor niti ne gre meriti. Tudi tisti s podeželja, ki delate le nekaj kilometrov na dan, boste povsem zadovoljni z manjšim motorjem, saj stroškov večjega motorja enostavno ne morete upravičiti, ali izkoristiti njegovih prednosti.

Skratka za vsakega obstaja idealni motor za dani avtomobil, če pa se tudi po branju tega članka še niste odločili, smo vam vedno na voljo za nasvet. Imamo ogromno izkušenj in željo po tem, da naredimo vse, da dobite točno tisto kar ste si želeli.