kategorije članka

Kako so sodobni avtomobili dimenzijsko zrasli

Kako so sodobni avtomobili dimenzijsko zrasli in zakaj navkljub večjim meram ne dobimo nujno večje prostornosti?

Včasih kar nekoliko pozabimo na to koliko so sodobni avtomobili v zadnjih desetletjih dejansko dimenzijsko zrasli, dokler se poleg enega takega ne parkira kakšen fičko ali Zastava 101. Seveda v tem primeru mislimo izključno evropske in japonske avtomobile, saj so Američani in njihovi ogromni Cadillac-i, v tem primeru pač poglavje zase.

Sodobni avtomobili so dimenzijsko zrasli, pa so res?

Seveda ne smemo pozabiti niti kako so se mere avtomobilov spreminjale pred ‘moderno zgodovino’ avtomobilizma. V času pred in kmalu po drugi svetovni vojni, so bili namreč avtomobili izključno domena bogatih in vplivnih ljudi, posledično pa so bili tudi dimenzijsko enormni. Če vzamemo za primer recimo Bentley 8 litre iz leta 1930, je bil v primeru podaljšane medosne razdalje le ta dolg skoraj 5 metrov in pol, pa tudi sama medosna razdalja ostalih primerljivih avtomobilov, je bila v večini primerov enaka celotni dolžini slavnega fička.
Ko govorimo o mersko čedalje večjih avtomobilih, seveda mislimo na obdobje po koncu 70’ let prejšnjega stoletja, ko so si začeli avtomobili vtirati pot tudi v življenja običajnih ljudi. V času, ko so na cestah kraljevali BMW 2002, Volkswagen Golf prve generacije in seveda že prej omenjeni jugoslovanski heroji, so bili ljudje navajeni na veliko praktičnosti v precej kompaktnem pakiranju, sčasoma pa so novejše generacije istih avtov le pridobivale na teži in zunanjih dimenzijah, a ne nujno tudi na prostornosti. BMW 2002 je recimo predhodnik sodobne serije 3, ki je iz originalnih 422 centimetrov v dobrih 40 letih dimenzijsko zrasel za skoraj pol metra in sedaj meri že več kot E39 generacija BMW serije 5.
Podobna zgodba je pri ljudskem heroju VW Golf. Golf prve generacije je bil praktično tako velik kot sodobni volkswagnov mestni malček VW UP! V osmih generacijah je iz ‘originalnih’ 370 centimetrov in dobrih 800 kilogramov, do osme generacije zrasel že za več kot pol metra v dolžino in dobrih 20 centimetrov v širino, dobre pol tone pa je pridobil tudi na tehtnici. Pa bi rekli, da je tudi toliko bolj prostoren? Kdo se še spomni koliko prostora je bilo na zadnji klopi ikonskega VW Golf ‘dvojke’? Zagotovo mnogo več kot pri recimo četrti generaciji. Izjema ni niti ikonski MINI, ki tudi v najnovejši generaciji še vedno velja za majhen mestni avtomobil, a v trenutku, ko ga postavimo ob bok klasičnemu MINI-ju vidimo, da je zrasel skoraj en meter v dolžino, 10 centimetrov v višino in preko 30 centimetrov v širino.
Razlog za to večinoma sloni na izboljšanju varnosti in čedalje višjih standardih glede udobja. Sodobni avtomobili morajo biti karseda varni, da zadostijo najnovejšim standardom, dobro zvočno zatesnjeni in seveda do vrha založeni z opremo. Poleg tega morajo v svoje pogonske sklope vključevati tudi čedalje več komponent, ki čistijo izpušne pline, da zadostijo tudi najnovejšim okoljevarstvenim normativom. Ravno zato so morali za približno enako prostornino notranjosti, dimenzijsko precej zrasti, k ogromnemu prirastku k teži pa poleg vsega zgoraj naštetega prispeva tudi čedalje večja prisotnost sodobne elektronike in tehnoloških naprav. Če smo bili včasih v Mercedesu razreda S zadovoljni z navigacijo, avtomatsko klimatsko napravo, tempomatom in gretjem sedežev, pa sedaj isti model sploh ni dobro opremljen, če nima 4 LCD ekranov, štiri conske klimatske naprave, gretja ter masaže prednjih in zadnjih sedežev, Burmester zvočniškega sistema s 30 zvočniki in seveda kopico zračnih blazin. Seveda so to le nam vidne stvari, še več se dogaja ‘pod kožo’ avtomobilov. Dodajajo se vedno novi senzorji, moduli, ki vse to upravljajo in še in še….nič čudnega, če so avtomobili tudi čedalje bolj pokvarljivi, ko pa je toliko več stvari, ki se lahko pokvarijo.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču