Vožnja električnega avtomobila je verjetno še najlažja izmed vseh opcij na trgu, vseeno pa potrebujemo kar nekaj privajanja. Električni avtomobili ne potrebujejo segrevanja, ohlajanja, redne menjave olja in skrbi o daljših vožnjah po avtocesti za pravilno regeneracijo filtrov trdih delcev. Vseeno pa je treba še posebej paziti na eno stvar in to je doseg avtomobila. Z nepremišljeno vožnjo namreč drastično zmanjšate električni doseg avtomobila. To na kratke relacije seveda ni pomembno, v kolikor pa se odpravljate na pot, ki je dolga skoraj toliko kot znaša realni doseg vašega električnega avtomobila, pa boste še kako gledali na merilnik dosega. Zato upoštevajte vsaj naslednje 4 nasvete za pravilno vožnjo in maksimalni doseg.
V kolikor je zunaj mrzlo, si gretja ne nastavite previsoko!
Pri električnem avtomobilu za gretje namreč skrbi električni grelec, ki se napaja iz baterije avtomobila in velja za velikega porabnika električne energije. Avtomobil namreč nima odvečne toplote motorja z notranjim izgorevanjem kot klasični avtomobili, da bi jo lahko uporabil za gretje, zato je edina rešitev električni grelec. Enako velja za klimo – ne pretiravajte, saj je to le še ena izmed izjemno potrošnih stvari, ki jo napaja baterija. Zmernost je tukaj ključnega pomena tudi, če bo v kabini kakšna stopinja manj pozimi in kakšna več poleti.
Naučite se voziti s samo eno stopalko!
Večino ob prvi vožnji električnega avtomobila preseneti regenerativni zavorni učinek, ki je lahko precej močan in ga tako v večini primerov uporabimo namesto klasičnega zaviranja. Nastopi takoj, ko spustimo stopalko za plin in nam tako omogoča, da avtomobil večinoma vozimo zgolj z uporabo te stopalke. Tak način vožnje sicer vključuje veliko predvidevanja, saj lahko le z dobrim predvidevanjem pravi čas spustimo stopalko za plin in pravočasno ustavimo avtomobil, a ima ta način hkrati tudi ogromno pozitivno lastnost, saj s tovrstnim zaviranjem dejansko še pridobimo na dosegu. Avtomobil namreč pretvori kinetično energijo v električno in jo vrne v nazaj baterijo, klasično zaviranje z zavorami pa je le pretvarjanje kinetične energije v toplotno, ta pa vam čisto nič ne koristi.
Držite se zmernih hitrosti!
Še večji ubijalec dosega od naglih pospeševanj je vožnja pri višjih hitrostih. Tam je namreč poraba električne energije mnogo večja kot pri nižjih hitrostih. Ravno iz tega vidika pri BMW i3 v ECO PRO+ načinu avtomobil ne gre več kot 90 kilometrov na uro in v načinu ECO PRO ne priporoča več kot 120 kilometrov na uro. V kolikor veliko uporabljate avtoceste tako svetujemo potovalno hitrost ravno okoli 120 kilometrov na uro.
Navigacija je velik potrošnik, zato se v kriznih situacijah raje zanašajte na telefon!
Da prav ste prebrali. Tudi sam sem bil šokiran, ko sem se pred dvema letoma na morje odpravil z električnim avtomobilom, ki pa mi je takoj, ko sem v navigacijo vnesel končni cilj, doseg zmanjšal za 20-30 kilometrov. To je pri tistem avtomobilu pomenilo kar 10% dosega, zato podatku najprej nisem verjel in sem pomislil, da je prišlo do napake, a sem se kmalu prepričal, da je temu res tako. V kolikor torej potrebujete ves razpoložljiv doseg, postite navigacijo pri miru!